אם טסתם לאחרונה, בוודאי שמתם לב שהדיילים והדיילות שממתינים לכם עם עלייתכם למטוס, לא מציעים לכם עזרה בלאחסן את הטרולי שהבאתם עמכם. יש לזה סיבה, והיא הולכת להפתיע אתכם.

מעל לכל שורת מושבים במטוס ישנו תא אחסון המיועד למזוודות היד. בתקופה האחרונה, לאור המצב המחפיר בשדות התעופה מסביב לעולם, נוסעים רבים מעדיפים להביא עמם כבודת יד מאשר מזוודה גדולה שתישלח לבטן המטוס וככל הנראה, לא תגיע אל היעד ותיאבד בדרך.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

סיירה, דיילת בחברת תעופה בינלאומית הסבירה מדוע היא ושאר הצוות נמנעים מלסייע באחסון כבודות היד (צילום: מתוך טיקטוק)

עברתם את כל תהליכי הבידוק הביטחוני והגעתם לשער העלייה למטוס. אחרי תיקוף כרטיסי הטיסה, הפנים הבאות שתראו יהיו של הדיילים שמקבלים אתכם בברכה. אך האם שמתם לב שבמהלך עליית הנוסעים, הדיילים והדיילות פשוט ממשיכים לעמוד שם? לדבריה של סיירה, דיילת ותיקה באחת מחברות התעופה הבינלאומיות, אף אחד מאנשי הצוות אינו מקבל תשלום על זמן בו הנוסעים עולים למטוס.

"למעשה, אנחנו לא מקבלים שכר עד הרגע שדלת המטוס נסגרת ובלם היד יורד", אמרה אשת הצוות בסרטון ויראלי שפורסם במדיה החברתית TikTok. "בנוסף לכך, אם אתם ממש מתקשים לאחסן את מזוודת היד, אתם יכולים לשלוח אותה בעת הצ'ק אין, זה יקל גם עליכם וגם עלינו", הוסיפה. "ברגע שכל הנוסעים עלו, אנו עוברות לאורך כל תא הנוסעים ומזדרזות בסגירת תאי האחסון. זאת כדי להמריא בהקדם האפשרי ולמנוע עיכובים מיותרים".

''אם הנוסעים יפנו לעזרה, אנו נסייע להם בשמחה'' (צילום: מתוך טיקטוק)
''אם הנוסעים יפנו לעזרה, אנו נסייע להם בשמחה'' (צילום: מתוך טיקטוק)

הקליפ של סיירה הותיר את הגולשים המומים. "זה מגוחך ומפתיע באותה נשימה. מגיע לכם תשלום מהרגע שאתם דורכים בשדה התעופה ולא מהרגע שהדלת של המטוס נסגרת", כתב לה גולש אחד. אחד הוסיף: "למה לעבוד בעבודה הזאת אם לא משלמים לכם על החלק הכי קשה ביום?". חלקם כתבו לה כי בעקבות הכאוס בעולמי סביב שדות התעופה ומטענים אבודים, הנוסעים מביאים עמם את כבודות היד בלית ברירה, וכך נוצר בלגן שלם, ישנם עיכובים בהמראות ולא ברור את מי יש להאשים. אחרים גערו כי מדובר בחוסר התחשבות ושהדבר אמור להיות חלק מעבודתם של הדיילים. גולשת נוספת הגיבה: "זה בסדר לבקש עזרה לאחסן את הטרולי. יש מדי פעם נוסעים נמוכים שמתקשים להגיע לתא האחסון".

הדיילת ענתה לגולשים הזועמים והסבירה: "הדבר לא נובע רק מהעובדה שלא משלמים לנו על הפעולה הזו. אם אני או אחד מאנשי הצוות נפצעים בעת המעשה - הביטוח שלנו אינו מכסה את הפציעות ולא נוכל להחשיב זאת כתאונת עבודה". היא סיכמה בנחמדות: "אנו לא נאחסן את כבודת היד של הנוסע מיוזמתנו, אך אם הוא אכן יפנה אלינו ויבקש עזרה, אנו נעשה זאת בשמחה".