פינת המיתוס: ד"ר מאיה רוזמן טענה בתוכניתה ב-103FM כי "אני שומעת הרבה את המיתוס, גם בחדרי כושר, שאם יש התכווצויות בשרירים, בעיקר בכפות הרגליים בזמן מתיחות אחרי אימון - כדאי לאכול בננה. ובכן, התכווצויות אלו בהחלט יכולות להעיד על חוסר במגנזיום בדם, אבל האם בננה היא הפתרון? זהו, שלא בהכרח. בבננה אמנם יש מגנזיום, אבל פחות מ־10% ממה שצריך ליום".

בהמשך, עוד אמרה: "גברים צריכים 420 מ"ג ליום, נשים צריכות 340 מ"ג ליום, שימו לב - בבננה אחת ממוצעת רק 30 מ"ג. זו כמות יפה, אבל יש מזונות אחרים שמכילים יותר מגנזיום. למשל, במנה של 15 שקדים 45 מ"ג מגנזיום, בשלוש כפות שיבולת שועל 70 מ"ג מגנזיום, בכוס פולי סויה (אדממה) 100 מ"ג מגנזיום. אפילו בכפית אחת של קקאו יש תכולת המגנזיום דומה לזו שבבננה".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

ועוד קצת על בננות: "הבננה מכילה 12% סוכר, קצת יותר מרוב הפירות האחרים, ומכילה מעט ויטמין C, כמעט שאין בה ויטמין A. עם זאת, יש בה המון אשלגן שדרוש לוויסות לחץ הדם ממש כמו שיש בתפוח אדמה. משום מה אצלנו בארץ יש מיתוס שגורס שהבננה גורמת לעצירות, הבננה מכילה סיבים תזונתיים שמסדירים את פעילות המעיים. זה נכון שהיא יכולה לעזור במצבים של שלשול, אבל אין זה אומר שהיא גורמת לעצירות".

לסיום, הסבירה המומחית מה עושים עם בננות בשלות מדי: "לחתוך לפרוסות, לשים בשקית ולהקפיא - זה יכול לשמש לשייקים, עוגות בננות, פנקייק בננות, גלידות ואפילו יחד עם חמאת בוטנים בכריך, במקום ריבה".