חשש בטייוואן: דוברת בית הנבחרים האמריקאי, ננסי פלוסי, צפויה לבקר היום (שלישי) במדינה, זאת על אף האיומים ששלחו הסינים בנושא. אזרחים במדינה השוכנת סמוך לסין, נמצאים תחת חששות כבדים עקב הביקור, ואף "מתכוננים לגרוע מכול". ריק צ'יאנג, בן 40 ואב לשתי בנות, אמר שהוא מתכונן לגרוע מכול, ובוחן אפשרויות לשמירה על חסכונותיו.

תפלוש לטייוואן? ראש ה-CIA מזהיר כי סין עלולה לחשב מסלול מחדש

"סין מתואמת עם רוסיה והיא עומדת להשתלט על העולם"

"נראה שהמנהיגים הסינים פחות רציונליים בימינו. רק תסתכל על הסגר בשאנגחאי", אמר צ'יאנג, שעובד בתעשייה הפיננסית ומתגורר בטאיפיי. הוא הבהיר כי הוא תומך בביקורה של פלוסי בטייוואן, אך יחד עם זאת יש להימנע מכל פרובוקציה מול בייג'ינג, לדבריו. 

אזרח נוסף, המלמד באוניברסיטה הלאומית של אוסטרליה, אמר שכל קריאה רשמית לפלוסי באשר לביקורה, "תהפוך אצל טייוואן למטרה גדולה עוד יותר תחת הכוונת של סין. אלכסנדר הואנג, ראש המחלקה לעניינים בינלאומיים של המפלגה הלאומנית באופוזיציה, אמר כי יקבל בברכה את יו"ר בית הנבחרים האמריקאי, אך העביר ביקורת על מפלגת השלטון באשר לטיפולה בנושא. "מניעת משברים ובקרת הסלמה חשובים מאוד", ואמר והוסיף כי מפלגתו הייתה מנהלת שיח עם בייגינג בנושא.

למרות המתיחות מול סין: יו"ר בית הנבחרים האמריקאי, ננסי פלוסי, צפויה לבקר בטיוואן כחלק מנסיעתה לאסיה, כך פורסם היום (שני) ברשת CNN. על פי הדיווח, שנמסר מידי גורם בממשלת טייוואן ופקיד אמריקאי, הביקור ייערך בניגוד לאזהרות בכירי ממשל ביידן, המודאגים מתגובתה של סין לאירוע מסוג זה. במקביל, כלי תקשורת במדינה דיווחו כי הביקור ייערך ביום שלישי הקרוב.

מדובר בביקור הראשון מזה 25 שנה של דמות בכירה בממשל האמריקאי במדינה, שמגיעה בתקופה בה יחסי ארה"ב וסין נמצאים בשפל. הביקור ייערך בניגוד לאזהרות בכירי ממשל ביידן, המודאגים מתגובתה של סין לאירוע מסוג זה. כזכור, לפני מספר ימים, דובר חיל האוויר הסיני שלח איום מרומז לעבר טיוואן בתערוכה צבאית של חיל האוויר. הדובר טען כי סין "תשמור בנחישות על ריבונות לאומית ושלמות טריטוריאלית. יש לנו סוגים רבים של מטוסים המסוגלים להקיף את האי היקר של מולדתנו". בנוסף, עיתונאי סיני המזוהה עם השלטון צייץ כי "יש לנו את הזכות להפיל את המטוס של ננסי פלוסי".