בן כספית וינון מגל פתחו הבוקר (שלישי) את תוכניתם ב-103FM בהתייחסות לנאומו של ראש הממשלה יאיר לפיד, בו אמר כי "הזירה המבצעית בכיפה השקופה מעלינו בנויה מיכולות של הגנה ומיכולות של התקפה, ומה שנהוג לכנות בתקשורת הזרה 'יכולות אחרות'".

לפיד במסר לאיראן: "היכולות האחרות" שלנו ישמרו עלינו בחיים

ינון זעם: "יש לנו ראש ממשלה שהחליט שהוא חושף את העמימות של מדינת ישראל, שבמשך 74 שנים, כל ראשי הממשלה הקפידו לשמור עליה". ותהה: "מה עובר על האיש הזה? מה עכשיו הוא מדבר על 'יכולות אחרות'? מי ביקש ממך לדבר על 'יכולות אחרות'? מה יהיה איתך? למה אני צריך כל בוקר להתריע כמו איזה שוער בשער?".

בן השיב: "אני מבין שהמצב קשה היום. מעולה שלפיד דיבר ואמר, תומך בכל מילה, לא חשף כלום, גם ניסיתי לברר עם הגורמים האמונים על זה. אני מודע לזה שאני טרחן. גם כשנתניהו עשה קודם אף אחד לא התרגש לצערי".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

"איך יכול להיות שתקשורת שלמה שותקת כשרה"מ חושף את העמימות הישראלית. כשלפיד אומר שיש לנו יכולות אחרות בזכותן אנו חיים, אף, אחד לא מדבר על זה, כמה תאתרגו את הצד שלכם? זה פשוט לא ייאמן. ראיתי ידיעה שהוא הולך לראיין את הרמטכ"לים, איזה ריאיון זה יהיה? אילו יכולות יש לו לראיין רמטכל"ים. מה לפיד ברזומה שלו נותן לו יכולת, תודעה לבוא לראיין רמטכ"ל?", תקף ינון. 

בן אמר בתגובה: "לץ שמקים מפלגה ב-10 אצבעות, היה מגיש טלוויזיה פחות פופולרי ממך, מפלגה ששווה 24 מנדטים בסקרים. איך כל זה עושה לץ? זה נס".

בהמשך השידור, הצהיר ינון כי בכוונתו לנסוע לאסדת לויתן. כספית השיב: "הבנתי שכולם נוסעים, אני סירבתי. הייתי פעם, הבנתי את הפרנציפ. יש לי עשרות שעות מסוקים. אני דווקא בעד כריש".

ינון טען בתגובה: "יש לי תחושה שאנחנו מתקפלים שם, משהו בי לא רגוע עם המו"מ עם לבנון". בן ענה: "לקחנו בלילה בשכם את ראש הג'יהאד האסלאמי בגדה והרגנו את אי אלו ועכשי יש כוננות בדרום. בוא רגע נתעלם מהבחירות מביבי כן ולא, הטיפול של האלמונים שבשליחותנו מסתובבים בשכם, בחברון ובג'נין".

בסיום, התייחסו השניים לעדות ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט בוועדה לחקר אסון צפית. ינון תקף: "ברור שהוא עושה שם הצגה. בנט ולפיד, כל החיים שלהם הצגה. הוא בא להצגה ועושה פלברות. ביבי יכול לעשות הצגות כמוהם, הרי לפיד מניח תפילין? בנט עושה הצגות למצלמות, כל חייו הוכחו להצגה ונתניהו לא עושה הצגות". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, רדיו 103FM