תמונה של גבר יושב בנחת במטוס של חברת התעופה הבינלאומית "יונייטד איירליינס", עוררה סערה ברשתות החברתיות. זאת לאחר שבזמן הטיסה, צפה האיש בסרט פורנוגרפי במכשיר האייפד שלו, כשמסביבו נוסעים נוספים וילדים קטנים.

דיילת בחברת תעופה חשפה: האמת ההזויה מאחורי קבלת הפנים במטוס

המקרה יצר מבוכה גדולה על הסיפון, ונוסעים רבים פנו לצוות הדיילים במטרה לעצור את האיש ממעשיו חסרי ההתחשבות, בלשון המעטה. נוסעת שהייתה באותו הזמן על המטוס ותיעדה את המקרה, פרסמה את תמונתו של האיש החצוף במדיה החברתית אינסטגרם וכתבה: "אדוני, ברצינות? אתה מבין איפה את הנמצא? אתה במטוס שיש עליו ילדים".

View this post on Instagram

A post shared by Debbie (@debbie.langolf)

התמונה גררה תגובות קשות וזועמות של גולשים רבים, כשאחד כתב: "עלוב וגס, זאת סטייה". שני הגיב: "אפס מודעות עצמית. אידיוט". מקרים דומים של נוסעים שצפו בסרטים פורנוגרפיים, לפעמים אף מול ילדים, זינקו בשנים האחרונות. הדבר הפך לבעיה נפוצה, עד שחברות התעופה נאלצו לספק לעובדיהם הכשרה מיוחדת בנוגע להתמודדות עם המקרים הללו.

בעקבות המעשה המכוער, חברת התעופה יונייטד איירליינס נאלצה להעביר סדנת הכשרה לדיילי האוויר שלה, בהרצאת מומחים מהמרכז הלאומי לניצול מיני (NCOSE). ארגון זה נועד להפיץ ולבייש את החברות ש"מאפשרות ניצול מיני" ברחבי ארה"ב.  יונייטד איירליינס הייתה חברת התעופה היחידה שנכנסה לרשימה של הארגון והואשמה במתן אפשרות של "סביבה עוינת" על הסיפון, לאחר שמספר נוסעים שלה נתפסו כשהם צופים בפורנו בזמן טיסה ובחוסר התחשבות בנוסעים האחרים.

צפה בפורנו במטוס, הדיילים לא ידעו מה לעשות (אילוסטרציה) (צילום: אינגאימג')
צפה בפורנו במטוס, הדיילים לא ידעו מה לעשות (אילוסטרציה) (צילום: אינגאימג')

נציג ארגון NCOSE הסביר: "בשנים האחרונות, תקריות של נוסעים שצופים בפורנוגרפיה במכשיריהם האישיים (אפילו מול ילדים) בחללים צפופים וסגורים, עלו ברמה מחרידה. הדבר הותיר את הסובבים בתחושה שהם לא בטוחים, שמזלזלים בנוכחותם והפך אותם לקורבן של הטרדה מינית. דיווחים רבים הראו כי הדיילים והדיילות של חברת התעופה, אינם מיומנים להתמודדות עם סיטואציות אלו". 

מחברת התעופה נמסר: "המקרה יטופל בחומרה ואנו נפיק את הלקחים הנדרשים. אנו מתנצלים בפני כל אחד ואחד מהנוסעים שנפגע מהמקרה".