חור קורונלי על פני עטרת השמש, הגביר את הרוחות הפונות ממנו לכיוון כדור הארץ. הדבר עורר אזהרה לפני סופה גיאומגנטית קלה בדרגת G1 שתשפיע על כדור הארץ ביום רביעי (מחר). זוהי הסופה עם קנה המידה הנמוך ביותר, והיא עשויה רק להחליש את הזרמים החשמליים ביונוסיפרה או לפגוע מעט בלוויינים.

"עד היום שיקרו לנו": מה שהיא גילתה על כדור הארץ שינה את חייה

סערת G1 יכולה לעורר פוטנציאל זוהר בשמיים סביב הקוטב הצפוני, כשבמקרה זה, הצבעים ייראו בשמי קנדה ואלסקה. עם זאת, הסופה נחשבת לחלשה ביותר מבין חמש רמות שסווגו על ידי NOAA. הסופה נובעת מחור בעטרה באזור הדרום מערבי של פני השמש, שפולט החוצה "גז".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

מייק קוק, מומחה לפעולות ומזג אוויר בחלל, הסביר כי החור שנוצר העלה את מהירויות הרוח הסולאריות על ידי ירי רוחות השמש החוצה ממנו בזרם. קוק ציין כי התופעה תתרחק ככל הנראה "ב-24 עד 48 השעות הבאות". מרכז חיזוי מזג האוויר בחלל של NOAA, מסווג סופות גיאומטריות בחמישה שלבים - כשאחד הוא החלש ביותר וחמש נחשב לחזק ביותר.

לסופה שצפויה מחר, תהיה ההשפעה הנמוכה ביותר על הלוויינים ועל הטכנולוגיות שעל פני כדור הארץ. כוכב הלכת שלנו, בני האדם, חווה סערה סולארית גם ב-19 ביולי, שהביאה עמה אור זוהר מרהיב לצפון ארה"ב וקנדה.