בחסות המדינה: אוניברסיטת "אל קודס" הפלסטינית שבסיסה במזרח ירושלים, ערכה טקס הענקת תארים בקמפוס האקדמי באבו דיס, כאשר בין הסטודנטים יש גם אסירים ביטחוניים, בעודם עצורים בבתי הכלא הישראלים. מאחר והאסירים עצמם אינם הגיעו לטקס, בני המשפחות קיבלו את תעודת הגמר.

בין האסירים שסיימו את התואר, בזמן שהותם בבית הכלא הישראלי, ניתן למצוא את עמר אל זבן, שנשפט בשנת 1999 ל-27 מאסרי עולם בגין מעורבות בפיגוע בשוק מחנה יהודה ואירועי טרור נוספים שהביאו למותם של 27 ישראלים ופציעתם של 323 בני אדם. משפחתו של המחבל הגיע לטקס וקיבלה את התעודה במקומו.

במקביל, גם במחבל עבאס א-סייד, אשר נעצר ב-8 במאי, 2002, ומרצה עונש מאסר של 35 מאסרי עולם, לאחר שהורשע במעורבות בפיגוע במלון פרק בנתניה, באותה השנה, ובפיגוע בדולפינריום בשנת 2001. מחבל נוסף שזכה גם הוא לסיים תואר בזמן שהותו בבית הכלא הישראלי, הוא טארק ברגות, שמרצה 13.5 שנות מאסר בגין מעורבות בפיגועים נגד ישראלים. 

משב"ס נמסר: "אסירים ביטחוניים אינם לומדים לימודים אקדמיים בבתי הכלא כבר מעל עשור. הטענה כי מי מהם רכשו תואר בזכות למידה פעילה ועמידה בדרישות סף אקדמיות היא טענת כזב ומי שבוחר להדהד אותה משרת תעמולה שקרית".