מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, נפגש היום (שלישי) בעכו עם ראשי הערים של "אשכול גליל מערבי", והתייחס לביקורת על פרשת "הסרסור בסוהרות" שנמצאת בעיצומה.

הנשיא הרצוג על פרשת "סרסור הסוהרות" בכלא גלבוע: "מתמלא בזעזוע וכאב, וחש בחילה"

"לפני כמה חודשים הודעתי שאפתח בביקורת על פרשת "הסרסור בסוהרות" בכלא גלבוע. אני יכול לומר לכם שאנחנו כבר בעיצומה של הביקורת. אסור שנעבור לסדר היום על פגיעות מיניות חמורות בחיילות בשרות חובה המשרתות בגופים האמונים על אכיפת החוק. מעשים אלו הם בלתי נסבלים ובלתי נסלחים. אני רוצה לומר מכאן למותקפות: לבי איתכן, אני מבין את הטראומה הנוראית שחוויתן. נהפוך כל אבן למצוא את כל הליקויים", פתח אנגלמן את דבריו.

"ביקורת המדינה אינה בודקת רק את אשר נעשה בכלא גלבוע ואנו מבצעים בימים אלו ביקורת מקיפה על הביטחון האישי של כלל החיילות והחיילים המשרתות בשירות בתי הסוהר ובמשטרה. חובתה של כל רשות במדינת ישראל לטפל, במסגרת סמכויותיה, במניעת כל פגיעה מינית ובאכיפה כנגד הפוגעים ומטרידים מינית, תוך יצירת סביבה מוגנת לכלל המשרתים. בתקופה האחרונה ערכנו ביקורות במספר בתי כלא בהם שוהים אסירים ביטחוניים ואנו עתידים להמשיך בבתי כלא נוספים", הוסיף.

"כמו כן, בימים האחרונים התחלנו לפנות לחיילות ולחיילים, למפקדות ולמפקדים, כדי לקבל מידע רלוונטי ומקיף על תחושת המוגנות והטרדות מיניות שעברו בעת שירותם. פניות דומות ייעשו גם לאלו ששירתו בעבר. במסגרת זאת נאסף מידע על אירועים חריגים ואתגרים שחווים המשרתים במהלך שירותם והמענה שהם מקבלים. מטרתו של הליך איסוף המידע הוא, בין היתר, לחשוף אירועי פגיעה מינית או פגיעות אחרות בחיילות ובחיילים ששירתו במסגרת שירות בתי הסוהר והמשטרה. התשובות לפניות יקבלו ביטוי בדוח הביקורת שנפרסם בסיום הכנתו. אני קורא לכל מי שנפגעה או נפגע או שיש בידה או בידו מידע בנושא להעבירו לביקורת המדינה", סיים אנגלמן את דבריו.