ביום ה- 31.07.2022, הוגש הערעור הראשון בבית המשפט העליון, על פסק דינו של בית המשפט המחוזי בתל אביב בהרכב גיליה רביד, שדן בעניינם של 18 נאשמים, שבראשם עומד יצחק אברגיל, והמהווים ארגון פשיעה, שידו הארוכה, הגיעה לעסקאות סמים ברחבי העולם ולחיסולים בעולם התחתון.

בין האישומים שנימנו, יוחס לראש הארגון, יצחק אברגיל ניהול ארגון פשיעה, ייבוא, מסחר והספקה של סם מסוכן, ניסיון רצח, חבלה בכוונה מחמירה, קשירת קשר לביצוע פשע, רצח בכוונה תחילה ועבירות של התחמקות ממס. 

לשאר חברי הארגון יוחסו עבירות של השתתפות בארגון פשיעה, ייבוא, מסחר והספקה של סם מסוכן, ניסיון רצח, חבלה בכוונה מחמירה, קשירת קשר לביצוע פשע רצח בכוונה תחילה ועבירות של התחמקות ממס – כל אחד לפי חלקו.

לפרטים נוספים אודות עו"ד יעקב שקלאר לחצו כאן

עורך דין יעקב שקלאר, סנגורו של אחד הנאשמים, המואשם ב"עסקת המיליון", עסקת סמים שכללה ייבוא וייצוא מיליון כדורי אקסטזי מהולנד לאוסטרליה ומכירתם, הגיש בשם הנאשם ערעור לבית המשפט העליון ובמסגרתו הוא מבקש לעכב את עונשו עד לדיון בערעור.

הנאשם, מספר 16 ברשימת הנאשמים, אדם ללא כל עבר פלילי, טוען כי אותה עסקת מיליון כלל לא התרחשה, והיא נולדה במוחו הקודח של עד מדינה, שהקשר בינו לבין המציאות מקרי בהחלט.

עוד טוען עורך דין שקלאר, בשם מרשו, כי מרשו כלל לא היה בעת ביצוע העיסקה, בחודש אפריל 2003, באוסטרליה, לשם, על פי כתב האישום, הועברו הסמים מהולנד.

עוד טוען עורך דין שקלאר כי הנאשם, כאמור אדם ללא עבר פלילי, אשר נקלט משוחח שיחות "קודים" בהאזנות סתר של המשטרה, כלל לא דיבר על סמים, אלא על עסקות סיגריות.

עורך דין שקלאר ביקש מבית המשפט העליון לעכב את עונשו של הנאשם, 5 שנות מאסר בפועל שנגזרו עליו בניכוי ימי מעצרו, וכן לדחות את תשלום הקנס, בסך 50,000 ₪, לאחר ישמע הערעור, ומתוך שלטענת עורך דין שקלאר סיכויי הערעור מובהקים, לאור היותה של עדות עד המדינה, בבחינת עדות מפי השמועה, וכלל אינה קבילה בדין. 

הסניגור, עו״ד יעקב שקלאר, הגיב לדברים:
״משרדנו נטל על עצמו את הייצוג בשלב הערעור. מדובר בתיק עצום בגודלו, אפשר להגיד חריג בכל קנה מידה, אשר נוהל במשך 7 שנים, כנגד 18 נאשמים, וחומר החקירה והמשפט הוא בהיקף חסר תקדים. יחד עם זאת, כבר מקריאה ראשונה של כתב האישום ושל הכרעת הדין, עולות שאלות קרדינליות שעליהן אין תשובות סבירות. נדמה לנו שהפרקליטות ובעקבותיה בית המשפט, עשו שניהם מאמץ משפטי ואינטלקטואלי כדי להרשיע בכל מחיר. אנחנו בטוחים שבמסגרת הערעור נראה שלא ניתן היה להרשיע בתיק זה גם בדמיון מופלג״.

נמשיך לעקוב.

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il

לביקור באתר של עו"ד יעקב שקלאר לחצו כאן

הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר, במידה ומצאתם טעות בכתבה מוזמנים לשלוח את התיקון למייל : [email protected] 
 (לצורך איתור מהיר של הכתבה, חשוב להקפיד לכלול במייל את הלינק של הכתבה)