המונים השתתפו היום (שלישי) בהלווית הצעיר הפלסטיני שנהרג בחילופי אש עם כוחות צה"ל בג'נין, במסגרת הפעילות בה נעצר ראש הג'יהאד האסלאמי בשומרון, בסאם א-סעדי. הלוויתו של דיראר ריאד אל-קפריני בן ה-17 נערכה במחנה ג'נין, ובמהלכה נשמעו קריאות להסלמה נגד ישראל. 

לאחר מעצר ראש הג'יהאד האסלאמי בשומרון: צירים בעוטף נסגרו, שינויים בתנועת הרכבות

במקביל, ארגוני הטרור הפלסטינים ביהודה ושומרון מחריפים את הטון נגד ישראל. הג'יהאד האסלאמי קרא לכל הפלגים "לפעול בכל הכוח לחיזוק האינתיפאדה הבוערת ולהתעמת עם חיילי הכיבוש". עוד מסר הארגון, כי "נמשיך עם קו הג'יהאד וההתנגדות, בהגנה על עמנו, עד שנשיג את החירות שלנו. הסכסוך עם הכיבוש בוער ברצון ובנחישות של עמנו. מעצרו של א-סעדי לא יעצור את העימות, מחנה ג'נין יישאר בגדר סיוט של חיילי הכיבוש וסמל ההתנגדות".

דובר החמאס, פאוזי ברהום, התייחס לאירועים ומסר כי "הפרקטיקות הישראליות ומדיניותה הביטחונית והצבאית, כמו מעצרם של סמלי ההתנגדות, לא יצליחו לכבות את המודעות של ההמונים כנגד הכיבוש".

"הוא לא יצליח לשבור את רצונם למנוע את הסלמת ההתנגדות החמושה. סמלי ההתנגדות משקפים את החשש הישראלי מפני הר געש נפיץ בגדה המערבית, ומפנים כל כיכר בשטחים לחזית פתוחה נגד חיילי הכיבוש והמתנחלים הציוניים. ההתנגשויות המתמשכות עם חיילי האויב יימשכו, ההתנגדות החמושה היא האסטרטגיה המוצלחת נגד האויב", הוסיף. 

כאמור, הבכיר בן ה-62 נעצר במהלך פעילות של מסתערבי משמר הגבול של משטרת ישראל ולוחמי סיירת נחל במחנה הפליטים בג'נין, תוך חילופי אש עם מחבלים. עם כניסת הלוחמים לג'נין נפתחה אש חיה של מספר מחבלים לעבר הלוחמים שהגיבו בירי חי, זוהו מספר פגיעות במחבלים חמושים. מסתערבי מג"ב המשיכו בפעילות המבצעית ועצרו שני חשודים שהועבר לחקירה בשירות הביטחון הכללי. כמו כן, במהלך הפעילות נתפסו פרטי אמל"ח, ביניהם אקדח, מחסניות, כדורי M-16 וכסף מזומן.