ארז וואנג, ישראלי תושב טייוואן שעובד בחברת תוכנה, התראיין היום (שלישי) בתכניתם של בן כספית וניסים משעל, ושוחח על מתיחות השיא בין סין ארה"ב, על רקע ביקורה של יו"ר בית הנבחרים האמריקאי, ננסי פלוסי, בטייוואן, אותה בייג'ינג נחושה להחזיר לשליטתה. "אני בספק אם רוב האנשים ידעו עד אתמול על האפשרות של ביקורה", אמר וואנג בפתח השיחה, "רק אתמול בלילה הכריזו רשמית שהביקור אכן יקרה. בטייוואן המנטליות היא אחרת, כל השנים חיים בצל האיומים של סין". 

"יש לנו זכות להפיל את המטוס": לאחר שסין איימה - פלוסי שחררה הודעה מפתיעה

"הצבא ינקוט במעשים, לא נשב בחיבוק ידיים": סין משגרת איום חריף לעבר ארה"ב

בנוסף, ציין וואנג כי הוא צילם את הנחיתה של פלוס מגג ביתו, ונשאל האם מטוסי התקיפה הסיניים כבר חגים מעל, על כך השיב: "טרם וסביר להניח שזה גם לא יקרה, כמו שמטוסי התקיפה הטייוואנים לא ליוו את המטוס של פלוסי".

לאמירה כי בכל זאת, הסינים הזיזו כוחות, אמר וואנג כי "סין זו מעצמה שאין בכלל מה להשוות בינה לבין כוחה של טייוואן. אנשים כאן רגילים לאיומים, ולשפה הזו. נגיד ככה, הממשלה עצמה, לא היה פה שום דבר".  

עוד נשאל תושב מדינת האי על החיים בצל האיומים: "זה לא משהו שמרגישים ביום יום. כבר יותר מחמישים שנה אנחנו במצב הזה, אנשים רגילים וחיים את שגרת יומם. גם ככה טייוואן לא יכולה לעשות יותר מידי".

בכל הנוגע לעזרה מהמערב בעת שיידרש, ציין וואנג כי "זה משתנה עם השנים, פעם הניחו שארה"ב תעזור, היום כבר קצת פחות, אבל יש מדינות אחרות. אולי עכשיו כשכולם מבינים את הסכנה שיש בסין, יש יותר סיכוי לכך".

בסיום הריאיון וואנג סיפר על עצמו ואמר כי הוא גר בטייוואן כבר 14 שנים. בהתחלה הוא הגיע כדי ללמוד, וכרגע הוא עובד בחברת תוכנה ישראלית ונהנה לחיות באזור: "אחלה מקום, הכול מאוד בטוח, שקט".