עבור רובנו, כדור ים הוא צעצוע ומשחק, נוף חופים וזיכרון ילדות, אלא שלרוב הכדור מתפוצץ, ובהרבה מצבים נשאר בחוף או מגיע לים ומזהם אותו.

לאחרונה, הציבה העירייה בחוף גורדון פסל המורכב מרבע טון פסולת שנאספה בחופי הים. פסל כדור הים הסביבתי, בקוטר של 3.5 מטר, עשוי מקונסטרוקציית ברזל, רשתות ואלפי פריטי פסולת שנאספו מחופי הים לאחר שהושלכו על ידי מבלים בחופים.

הכדור יוצב למשך כחודשיים בחוף גורדון, כחלק מפעילות ההסברה של העירייה, להעלאת המודעות ורתימת הציבור להימנעות משימוש בפלסטיק וכלים חד-פעמיים בחופי העיר.

פסל כדור הפסולת הוא פרי יצירתה של האמנית טל טנא צ'צקס, שיצרה מומנטום צבעוני, נוצץ ופתייני במרחב הציבורי, כזה שמזמין להתקרב, להתבונן ולהצטלם.

בעירייה שמים השנה דגש מיוחד על פעולות לצמצום הפסולת בחוף, כולל הסברה לציבור הרחב ולמשתמשי החוף. זאת, לאחר שלאחרונה נכנס לתוקף תיקון לחוק העזר העירוני, האוסר על הכנסת כלים, שקיות חד-פעמיות ופלסטיק לחופי הרחצה.

נכון לעכשיו, העירייה מתמקדת בהסברה ובאזהרות, ובהמשך תבוצע אכיפה וחלוקת קנסות. כחלק מההקפדה על ניקיון החופים, ניתן לדווח על מפגעים בחוף למוקד השירות 106, או באמצעות אפליקציית דיגיתל.

מהעירייה נמסר, כי כל החופים בעיר עומדים בתקן הסביבתי "דגל כחול" של ארגון FEE הבינלאומי, הממצב את תל אביב-יפו כעיר חוף המפעילה חופים ברמה גבוהה, בהתאם לקריטריונים בינלאומיים. התוכנית נועדה לקדם את הניהול הסביבתי של חופי הרחצה והמרינות, ולהעצים מודעות סביבתית בקרב משתמשי החוף.