רבים מאיתנו נכנסו בשבריר שנייה לעלילה המותחת של "משחקי הכס", סדרת הפנטזיה האמריקנית בת 8 העונות ששינתה את עולם הטלוויזיה בעולם. אז אחרי שהתרגשנו, אהבנו, שמחנו והתעצבנו עם הדמויות, הדרקונים והאפקטים המושקעים, "בית הדרקון", המלווה את משפחת טרגריאן, תחזור בקרוב אל מחוזותינו.

עידו ישעיהו, מבקר הטלוויזיה של "וואלה", שוחח עם איריס קול ב-103FM והביא פרטים על הבשורה המיוחלת: "למרות הסוף המפוקפק והעונות האחרונות של 'משחקי הכס', אני מחכה לסדרה הזו ומצפה לתיקון". 

 

"גם במקרה הזה, יש ספר שהסדרה מבוססת עליו, 'דם ואש', שגם יצא בעברית. זה כמו ספר היסטוריה, אותי הוא קצת ייגע. הסדרה צוללת פנימה אל תוך מה שהספר מציג, ומדברים כאן על גיוון בשחקנים בניגוד לקאסט המאוד לבן של 'משחקי הכס'. וזה גרם למעריצים הגזענים של הסדרה לצאת מחוריהם".


"מי שיצר את הסדרה הם שניים: מיגל ספוצ'ניק, שאחראי לכמה מהפרקים הגדולים שהיו למשחק הכס, כולל הפרק שקרוי 'הלילה הארוך' שהיה מאוד חשוך וקיבל הרבה מאוד תלונות. גם ראיין קונדל, שמי שג'ורג' ר.ר. מרטין סמך עליו את ידיו, והוא יודע מה הוא עושה. ובניגוד ל'משחקי הכס', שלא כל הספרים יצאו כשהסדרה יצאה, במקרה הזה יש ספר אחד שהסתדרה מרוכזת אליו.

"יש פיילוט של סדרת בת על 'הלילה האפל', חורף שארך המשך כמה דורות, נעמי ווטס כיכבה בו, ולמרות שהוא עלה 35 מיליון דולר, הוא נגנז. הם לא אהבו את הכיוון, למרות שאומרים שזה היה ממש עשוי טוב, אבל זה לא משהו שהם הרגישו שהולך להצליח. ועכשיו יש ל-HBO חמש סדרות לפחות בעולם 'משחקי הכס', חלקן סדרות אנימציה".

מצפים לסדרות נוספות שיחרכו את המסך? אל דאגה. בסיום דבריו, סיפר ישעיהו: "חודש אוגוסט הקרוב וגם תחילת ספטמבר הם חודשים של סדרות ענק. כל סרטי הענק חיכו פעם לקיץ, כל שוברי הקופות, ועכשיו הם עברו לטלוויזיה". 


"בין הסדרות הגדולות שמגיעות לטלוויזיה, 'סנדמן' של נטליקס, שעולה ביום שישי הקרוב. יש א 'אנדו', יש את 'שי האלק', שעולה במארוול מבית דיסני פלוס, בת הדודה של הענק הירוק, היא נדקשת לעירוי דם שהיא מקבלת ממנו והיא מקבלת קצת מהכוחות שלו, והיא עורכת דין שזה לפעמים בא לה לא בזמן טוב, זו קומדיה ומעניין לראות מה הם עושים עם זה. הסדרה הגדולה ביותר שמגיעה בתחילת ספטמבר ל'אמזון פריים וידאו' היא 'שר הטבעות: טבעות הכוח'".

 עזרה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש