הלחץ האמריקאי על פוטין נמשך, כשהיום (שלישי) משרד האוצר האמריקאי הודיע כי מטיל סנקציות על המתעמלת האמנותית ועל פי הדיווחים המאהבת הסודית של נשיא רוסיה, אלינה קבייבה. קבייבה היא מבין 13 האזרחים הרוסים שנוספו לרשימת הסנקציות. 

בת הזוג של פוטין: "זה הפרק הכי מביש בתולדות הספורט העולמי"

מוסקבה מודה: כך השפיעו הסנקציות על כלכלת רוסיה עקב המלחמה

בוושינגטון ציינו את "היחסים הקרובים בין קבייבה לפוטין" בנימוקיהם, אולם לא ציינו כי מדובר בקשר רומנטי. מנגד, בוושינגטון טוענים כי המתעמלת האמנותית היא אמא ללפחות לשלושה מילדיו של פוטין. על פי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, בארה"ב שקלו בעבר להטיל סנקציות כנגדה, אולם ברגע האחרון התוכנית נגנזה מחשש לפגיעה במו"מ בין אוקראינה לרוסיה. 

"כשאנשים חפים מפשע סובלים ממלחמת התוקפנות הבלתי חוקית של רוסיה, בעלי בריתו של פוטין העשירו את עצמם ומימנו אורח חיים מפואר", אמרה שרת האוצר האמריקאית ג'נט ילן בהודעה לעיתונות. "משרד האוצר ישתמש בכל הכלים העומדים לרשותו כדי לוודא שהאליטות הרוסיות של הקרמלין יישאו באחריות לשותפותן במלחמה שעלתה לרבים בחייהם".

ארצות הברית הטילה בעבר סנקציות על בנותיו של פוטין מנישואיו בעבר, לאחר שעלו ראיות לפשעי מלחמה לכאורה שביצעו כוחות רוסים במהלך כיבוש פרברי קייב. הסנקציות האחרונות מכוונות לאליטות רוסיות ולעסקים הפועלים במגזרים "שמניבים הכנסות משמעותיות למשטר הרוסי", נאמר.

בנוסף לקבייבה, סנקציות הוטלו גם על אנדריי גריגורייביץ' גורייב, מייסד חברת כימיקלים רוסית ובעל האחוזה השנייה בגודלה בלונדון אחרי ארמון בקינגהאם, ואת ויקטור פיליפוביץ' רשניקוב, יו"ר הדירקטוריון של MMK, אחת מיצרניות הפלדה הגדולות בעולם. הסנקציות מקפיאות את הרכוש האמריקאי של אותם אנשים ואוסרות על יחידים או ישויות אמריקאיות לקיים איתם עסקאות.