פינת טוב לדעת: ד"ר מאיה רוזמן שיתפה עם מאזיניה בתוכניתה ב-103FM כי "פעמים רבות אני שומעת את השאלה - אני לא אוהבת לבשל ובקיץ גם לא רוצה מאכלים חמים, אפשר לאכול כריך במקום ארוחת צהריים? בוודאי שאפשר. ארוחה בריאה מכילה מנת חלבון, ירקות, מנת שומן אחת ומעט פחמימה. צריך לדאוג לכך שהכריך יכיל בתוכו מנת חלבון, כמו חזה עוף או ביצה קשה או גבינה צהובה או כמה פרוסות פסטרמה, ואז הלחם יהווה את מנת הפחמימה בארוחה. אפשר לשים כף אבוקדו או טחינה שישדרגו את הכריך וגם יהיו מנת השומן בארוחה".

בהמשך, עוד אמרה: "כדאי להכניס לכריך כמה ירקות כמו עגבנייה וחסה, או להכין ירקות חתוכים לצד הכריך, ומדובר בארוחה מאוזנת לכל דבר. מבחינה בריאותית אין הבדל בין ארוחה כזו לבין ארוחה חמה של חזה עוף עם פסטה או פתיתים למשל, ואולי הכריך עדיף כי יכיל פחות קלוריות מהפחמימה - סה"כ שתי פרוסות לחם מכילות פחות קלוריות משליש צלחת פסטה או פתיתים או אורז, ובאותו ערך תזונתי בדיוק. אם הלחם הוא מלא אז אפילו יש לו יתרון תזונתי לעומת פסטה או פתיתים מקמח לבן".

לסיום סיכמה: "כשאין להם זמן לארוחת צהריים חמה, או חשק לעמוד במטבח, ארוחת הצהריים יכולה להרכיב כריך או אפילו שני כריכים אם מדובר בלחם קל".