המתיחות הביטחונית בדרום: לאחר מעצר ראש הג'יהאד האסלאמי בשומרון, בסאם א-סעדי, במהלך פעילות של מסתערבי מג"ב ולוחמי סיירת נח"ל, בצה"ל הוחלט לחסום לתנועה צירים מרכזיים בעוטף עזה. עמית כספי, תושב כרם שלום, שוחח הבוקר (רביעי) עם ינון מגל ובן כספית ב-103FM והתייחס לדברים.

צירים בעוטף עזה ישארו סגורים; התושבים זועמים: "להחזיר את ההרתעה"

לדבריו, כוחות הביטחון סגרו את הכניסה והיציאה לקיבוץ, "בשום מבצע לא קרה שלא יכולתי לצאת מהבית, אנחנו דורשים פיצוי כי אנחנו לא יכולים לצאת לעבוד, שלא לדבר על החופשות המשפחתיות שתככנו". 

המשיך ואמר, "משהו מאוד מוזר שלא נתקלתי בו, אני כבר 19 שנה בכרם שלום, זה משהו חדש, מתוך הקיבוץ עצמו השגרה רגילה לגמרי, ובעצם אסור לצאת החוצה".

"אנחנו סוג של כלואים בתוך המקום, זה מצד מוזר, חדש ראשוני. סוג של אני לא יודע איך אני יכול לתכנן את חיי קדימה, ומחשבה נוספת שיש לי כמה פעמים זה עוד יקרה, האם זה יהפוך לשגרה, זה יתחיל ככה כל שבוע?", ציין.

כספי הדגיש כי הוא סומך על כוחות הביטחון, "שעושים עבודה נאמנה ומדהימה. רואים שיפור, גם אחרי צוק איתן חווינו שנים שקטות לגמרי. אני מברך על כך. אני אשב בבית גם שבועיים אם צריך בלי לקטר, אבל יש כאן מצב חדש שמדאיג אותי. בשום מלחמה לא היה מצב שבו לא הייתי יכול לצאת מהבית".

סייעה בעריכת הכתבה: שני רומנו, 103FM