השר לביטחון פנים, עמר בר לב, דחה הבוקר (רביעי) את פנייתו של שר הביטחון, בני גנץ, בבקשה לבטל את שירות חיילות חובה כסוהרות בבתי כלא המיועדים לאסירים ביטחוניים, ברקע פרשת הסרסור בסוהרות.

ינסו להפיק לקחים: פרשת סרסור הסוהרות והאונס בכלא גלבוע מגיעה לכנסת

"כשר לביטחון הפנים אני נוקט ביד קשה ובאפס סובלנות באירועים מסוג זה, וכך גם במידה ויתגלו מעורבים נוספים באירועים. כך לאחרונה פיטרתי - בהמלצת נציבת שירות בתי הסוהר - את קצין המודיעין בכלא גלבוע. הטיפול במי שיעז לנקוט באלימות מינית, או באלימות בכלל כלפי נשים, יהיה חריף ונחרץ", כתב בר לב במכתב ששלח לגנץ.

"המקרים, שהתרחשו לפני שנים אחדות, נחקרים כעת במשטרת ישראל וחוסים תחת צו איסור פרסום. גם בשירות בתי הסוהר פועלים כדי לוודא שמקרים מסוג זה, או כל התעמרות בחיילות וחיילים המשרתים בארגון, לא מתרחשים ולא יתרחשו - ובמידה יתרחשו, יטופלו באופן בלתי מתפשר. זו המחויבות שלי, וזו המחויבות של נציבת בתי הסוהר וכלל המפקדים בארגון החשוב הזה", המשיך.

"באשר לבקשתך כי תאסר על משרתות החובה בשירות בתי הסוהר לשהות במחיצת אסירים ביטחוניים, הריני להודיעך כי משרתות החובה הנ"ל עוסקות אך ורק באבטחתם של אסירים ביטחוניים וליווים, וכן בתפקידי מנהלה הנוגעים לארגון כוח אדם וטיפול בפרט שיינתנו רק ליוצא צבא שהוצב לשירות בשב"ס ואינן שוהות במחציתם של אסירים ביטחוניים. כל שהות של משרתת חובה במחיצת אסיר ביטחוני מנוגדת להנחיות ותענה במלוא חומרת הדין", הוסיף בר לב.

עוד כתב בר לב לגנץ כי "כפי שבוודאי ידוע לך, בדו"ח הסופי אשר פרסם צוות הבדיקה בחודש מאי 2022 נקבע, כי "הצוות התרשם שכלל המשרתים בשירות בתי הסוהר שבעי רצון משירותם ואף חשים גאווה בשירות אותו מבצעים. כך מרבית המשרתים הביעו נכונות להמשיך לשרת בשירות בתי הסוהר בקבע". בהמשך הדו"ח קבעה הוועדה, כי "המשרתים אף ציינו בפני צוות הבדיקה כי הם מתודרכים בנושא הטרדות מיניות עם קליטתם ביחידה, ומכירים היטב את ממונת היוהל"ם ביחידתם"".