שופט בית משפט לענייני משפחה, דחה בקשה לעיכוב יציאה מן הארץ שהגישה אם כנגד ילדיהם הקטינים של הצדדים ובמקביל קיבל את בקשת בא כוחו של האב, עו"ד ארתור שני לבטל את הצו שניתן לאחר שהוכיח כי האם הסתירה דברים ויצרה מצגי שווא בפני בית המשפט.

לפרטים נוספים אודות עו"ד ארתור שני לחצו כאן

מדובר היה בדיון במעמד הצדדים בבקשה לעיכוב יציאה מן הארץ שהגישה אם באמצעות באת כוחה עו"ד שני רופא, כנגד ילדיהם הקטינים של הצדדים ובקשה של האב לבטל צו זה. צו עיכוב היציאה ניתן ובחודש יוני השנה והשופטת המליצה לפני הצדדים לבוא בדברים ביניהם ולהגיע להסכמות בעניין ביטול צו עיכוב היציאה כאשר יתר המחלוקות יידונו בשלב מאוחר יותר על ידי המותב המטפל בתיק, אולם הצדדים לא הגיעו להסכמות כאשר האם התעקשה על צו עיכוב היציאה מהארץ.

עורך הדין ארתור שני (צילום: DUNS 100)
עורך הדין ארתור שני (צילום: DUNS 100)

בא כוח האב, עו"ד ארתור שני ציין בדיון כי  שבעת הגשת הבקשה במעמד צד אחד, הסתירה האם מידיעת בית המשפט עובדות רלבנטיות רבות ובהן שקיים בין ההורים הסכם הורות מפורט אשר נחתם לאחר מו"מ ממושך שהתנהל ביניהם במסגרת גישור ושההורים פועלים על פי ההסכם ההורות מאז חתימתו ושעל אף חילוקי דעות ביניהם משמש ההסכם כבסיס לדיונים ביניהם.

השופט שקיבל את טענות עו"ד שני ציין בהחלטתו: "משהוסתר קיום הסכם ההורות לא יכול היה בית המשפט להתייחס לסעיפים הספציפיים שנקבעו בו בנושא יציאת הילדים לחופשות בחו"ל. עוד ניתן להיווכח שההורים התייחסו בהסכם לגילם של הילדים בבוא כל אחד מהם להוציאם לחופשה בחו"ל וקבעו כללים מדויקים לפניית כל הורה להורה השני בבואו לבקש להוציא את הילדים לחו"ל, לרבות עניין החזקת הדרכונים ובעבר יצאו הילדים עם האב לחופשות בחו"ל מספר פעמים ושבו ארצה ללא צורך בהתערבות בית המשפט", כתב השופט והוסיף כי האם יצרה האם מצג שווא כאילו היה בכוונת האב להוציא את הילדים מהארץ ללא הסכמתה וללא אישורה: "הגשת הבקשה בדרך בה הוגשה נעשתה תוך הפרת החובה לפעול בדרך מקובלת ובתום לב בהליך משפטי ודי היה בכך כדי להצדיק ביטול צו עיכוב היציאה מן הארץ".

*לתשומת ליבך, המידע בעמוד זה אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. כל המסתמך על המידע עושה זאת על אחריותו בלבד. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il

הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר, במידה ומצאתם טעות בכתבה מוזמנים לשלוח את התיקון למייל: [email protected]  
(לצורך איתור מהיר של הכתבה, חשוב להקפיד לכלול במייל את הלינק של הכתבה).