קבוצת פנג'יה (Pangea), המתמחה בטרנספורמציה דיגיטלית של שירותים ממשלתיים, ציבוריים ועסקיים, הודיעה על רכישת נכסיה של חברת Sensority, ובכללם פטנטים, טכנולוגיות ומוצרים שפיתחה החברה לבדיקת חיות (Liveness Detection) ולזיהוי ופענוח מצבי לחץ פסיכולוגי (VSA). הרכישה תאפשר לפנג'יה להציע ברחבי העולם פתרונות מבוססי בינה מלאכותית לניתוח פסיכו-פיזיולוגי.

הטכנולוגיה אותה רכשה פנג'יה מנתחת את רמת הלחץ של נבדקים על בסיס מדדים פיזיולוגיים (stress detection) ומזהה מתי ובתגובה לאלו שאלות רמת הלחץ שלהם עולה. המערכת מנתחת קטעי וידיאו בזמן אמת של פני הנחקר ויודעת לזהות אם התמונה מייצגת אדם חי ולא צילום או זיוף (Deep Fake).

המערכת מזהה למעלה מ-100 פרמטרים פסיכו-פיזיולוגיים שונים. במהלך הבדיקה המערכת מספקת תובנות הכוללות תובנות פסיכולוגיות מבוססות  בינה מלאכותית. החוקרים מקבלים בזמן אמת התראות טקסט או התראות קוליות על זיהויים חריגים ומסוגל לבנות בזמן אמת פרופיל פסיכולוגי של הנחקר. הטכנולוגיות הגיעו לשיעור אבחנות מדויקות (שקר או אמת) של 93.4% וקיצרו את משך החקירות ב-86% בממוצע. בחלק מהמקרים, הטכנולוגיות החדשות יאפשרו לקצר את משך החקירה ל-12 דקות בלבד.

 בנוסף לבניית פרופיל פסיכולוגי, המערכת כוללת יכולות לזיהוי התחזויות של בני אדם, וכן ניסיונות גניבת זהות (ID theft) ו-Presentation Attack Detection. לשם כך, הטכנולוגיה מוודאות שהנבדק הוא אדם אמיתי חי ושתמונתו כלולה במאגר הנתונים. הטכנולוגיות של Sensority פותחו בהשקעה משמעותית של מיליוני דולרים, בהיקף של כ-100 שנות אדם. במהלך הפיתוח הוגשו לרישום שלושה פטנטים שאחד מהם אושר ושני האחרים נמצאים בסוף תהליך הרישום. המערכת נמכרה עד היום ב-15 מדינות ברחבי העולם.

 קבוצת פנג'יה מתכוונת לשלב את הטכנולוגיות במגוון מוצרים אותם היא מוכרת בשוק העולמי וכן לשלבן במגוון פתרונותיה הקיימים בתחום בקרת הגבולות ותעודות מאובטחות. כמו כן, החברה הקימה חברה חדשה בניהולו של אסף קמינר, שתפתח אפליקציות בתחומי ביטחון הציבור והממשלה.  

 רפי קמינר, מייסד ומנכ"ל קבוצת פנג'יה: "אנחנו שמחים על התוספת המשמעותית של הטכנולוגיות שפותחו על ידי סנסוריטי. אנו בטוחים שהשילוב שלהן עם המוצרים הקיימים של החברה יספק לנו יתרונות ייחודיים שימצבו את החברה בחוד החנית הטכנולוגי של מוצרים דומים". לאחרונה הכרזנו במסגרת כנס באנגליה על תוספת מערכת מבוססת בינה מלאכותית חדשה למוצר מעברי הגבול שלנו. המערכת מנתחת בזמן אמת יותר מ-3,000 בסיסי נתונים פתוחים בכדי לאפשר העשרת המידע על הנוסעים בזמן אמת. הטכנולוגיה הייחודית של Sensority תצטרף למוצר מעברי הגבול הקיים שלנו ותהווה נדבך נוסף ביכולות לבצע תחקור מהיר ומדויק של נוסעים בבקרת הגבולות". 

 לדברי קמינר, "בקר הגבולות יוכל לשאול את הנוסע מספר שאלות מוגדרות מראש, דוגמת מה מטרת הביקור ולנטר את רמת הלחץ של הנוסע. במקרים חריגים הוא יעביר את הנוסע לחוקרים בחדר חקירות פנימי שישתמשו אף הם במערכת. התהליך יתבצע ללא עיכובים בתור, יהיה קצר ואיכותי ובקרי הגבולות לא יצטרכו להשתמש רק באינטואיציה שלהם לזיהוי בעיות. העומס חסר התקדים בשדות תעופה ובנקודות רגישות נוספות ברחבי העולם הוליד ביקוש אדיר לפתרונות טכנולוגיים איכותיים שיקצרו וישביחו תהליכים לרווחת הנוסעים. הפתרונות הייחודיים שאנו מוסיפים להיצע של פנג'יה יסייעו לנו להתבסס כמובילים בתחום וכן להרחיב את הנוכחות של הפתרונות בתחומי גופי בטחון הציבור".

 קבוצת פנג'יה (Pangea) הינה ספקית עולמית מובילה של פתרונות דיגיטליים לאומיים וביניהם זהות דיגיטלית, אבטחה ותשלום אלקטרוני המשרתת מיליוני אנשים וממשלות רבות ברחבי העולם. פנג'יה מתמחה בהטמעה של טרנספורמציה דיגיטלית של שירותים ממשלתיים ופעילות עסקית ארגונית.