מותג משקאות האנרגיה "XL TEN" חנך פעילות חדשה ויוצאת דופן - "XLerator TEN": פעילות שקוראת לצעירים וצעירות יזמים ובעלי חזון חברתי לספר על יוזמה, אג'נדה חברתית או חלום פורץ דרך, ואולי לזכות ב-50 אלף שקלים שיעזרו להם להגשים את אותה מטרה.

אלפי צעירים וצעירות הגישו מועמדות והיוזמות נבחנו על ידי שופטי התחרות, כולם צעירים מבטיחים שהצליחו כבר בגיל צעיר, ביניהם כוכבת הרשת שנבחרה לטיקטוקרית השנה, אורי נוביק,  יזם הנדל"ן והיועץ העסקי, דניאל ניסים, בעל עסק מצליח, והמשפיענית והאקטיביסטית יובל גונן. כעת, נבחרו שלושה פיינליסטים שאחד מהם יקבל פרס כספי של 50 אלף שקלים וליווי תקשורתי להגשמת היוזמה פורצת הדרך.

1. שי טורקיה - חולם להביא לישראל את ה - World Chase Tag
ה-World Chase Tag הוא ספורט אקסטרים תחרותי שמשודר למיליוני צופים ברחבי העולם עם עשרות קבוצות ורק שלוש זירות אימונים בעולם. שי, בן 22 מחיפה, חולם להכיר לישראלים את הספורט ולפתוח מרכז עם זירה רשמית שתארח תחרויות בינלאומיות, תבצע הדרכות ותחנך נוער. באמצעות כספי הזכייה הוא מתכנן לרגוש רישיון לביצוע תחרות הוא ספורט אקסטרים תחרותי שמשודר למיליוני צופים ברחבי העולם עם עשרות קבוצות ורק שלוש זירות אימונים בעולם.

באמצעות כספי הזכייה שי מתכנן לרכוש רישיון לשנה לביצוע תחרות World Chase Tag בישראל, בהשתתפות כוכבים מחו"ל שיתחרו מול נבחרת ישראל, כשהמטרה: להכיר ה- World Chase Tag לכל ישראל.

2. פארן רז רוצה לפתח את מיזם "ערכת הזהב" שיפחית הרוגים בתאונות דרכים
היא רק בת 23 אבל אחרי 6 שנים של התנדבות במד"א, שכללו הדרכה והעברת קורסים, פארן יודעת מה היא רוצה לעשות. פארן נחשפה להמון תאונות דרכים והחליטה ללמוד על הנושא, ומצאה כי רוב האנשים נהרגים ב"8 דקות הזהב", זמן ההגעה הממוצע של אמבולנס לזירה. בדקות אלו מתאספים אנשים שרוצים לעזור אך אין להם את הידע והכלים.

מיזם "ערכת הזהב" שהקימה רוצה לתת מענה לבעיה. מדובר בערכה שכוללת 6 מוצרים מצילי חיים בתאונות דרכים, והסברים כיצד להשתמש בהם: כפפות להגנה אישית, חסם עורקים, תחבושת אישית, מספריים חזקים, משולש לקיבוע ומנפץ חלונות. המטרה מבחינתה היא ערכה בכל רכב, והיא גם פועלת לחקיקה שתקדם את הנושא.

פארן רז (צילום: יאיר סיגרון)
פארן רז (צילום: יאיר סיגרון)

3. קבוצת הרובוטיקה 5951# Assemble Makers החולמת לפתוח קבוצות רובוטיקה ולהנגיש את התחום מגיל צעיר
הקבוצה שמורכבת מ-35 תלמידי י' עד יב' היא חלק מארגון עולמי ללא מטרות רווח בשם "FIRST", ששם לעצמו מטרה להפוך את עולם המדע והטכנולוגיה למונגש יותר ומותאם לנוער ולקצב החיים היום. בארגון יש תוכניות שונות בשכבות גיל שונות שעולות בדרגת הקושי. באמצעות תחרותיות, שיתוף פעולה ודגש על עבודת צוות הארגון מצליח לגרום לילדים מהמון רקעים שונים להתעניין בעולם המדע והטכנולוגיה. הקבוצה רוצה להנגיש את התחום לבתי ספר שלא יכולים להרשות לעצמם להפעיל תוכניות דומות מסיבות כלכליות, לאוכלוסיות כבדות שמיעה, לקויי תקשורת ועוד.

נטע טובים, מנהלת שיווק אנרגיה, מסרה: "אנחנו שמחים לתת את הזרקור ליזמות וגם את האמצעים להגשים חלומות, לדחוף קדימה, ליזום ולהגשים, לא רק באמירות מוטיבציוניות אלא גם במעשים בשטח. היום יש למותגים את היכולת והזכות לתרום בחזרה, להניע צרכנים להתנהגות חיובית, אחריות ועשייה חברתית."

סתיו אנגלרד, מנהלת מותג XL בישראל, אמר: "כיף ומרגש לראות צעירים וצעירות פורצי דרך שיוזמים, חולמים ושואפים קדימה. אנחנו ב-XL מתרגשים להשיק מהלך שייתן הזדמנות לאחד מהם לקדם יוזמה חברתית / אג'נדה / להגשים חלום ולתת את הבמה להגשמה עצמית עבורו".

איתמר אביב, מנכ"ל TOKS משרד הפרסום לטיקטוק מבית DIBOOR, מסר: "בתקופת הקורונה, הצעירים התחילו להתעניין בעולם היזמי והעסקי בצורה משמעותית,  והצורך הזה עלה באופן חזק ברשתות. לכן  יצרנו את ה"כרישים" שלנו בטיקטוק- ה- XLERATOR. גילינו צעירים שבאים לשנות את העולם עם רעיונות מדהימים והמון אנרגיה. בדיוק כמו XL TEN. והם הביאו את הערכים האלו גם לטיקטוק, שהצליחה לייצר חשיפה אדירה ותגובות מדהימות לקמפיין"