המתיחות בדרום: כיממה לאחר מעצרו של ראש הג'יהאד האסלאמי בשומרון, בסאם א-סעדי, בפעילות של כוחות הביטחון בג'נין, צירים מרכזיים בעוטף עזה עדיין סגורים לתנועה אזרחית. זאת, מחשש לפגיעה של ארגוני הטרור ברצועה באזרחים ישראלים. על כך, עופר ליברמן, חבר קיבוץ ניר עם, שוחח היום (רביעי) עם אריה אלדד ובן כספית ב-103FM ותיאר את תסכול התושבים והביקורת כלפי מערכת הביטחון.

בפתח דבריו, אמר ליברמן: "קודם כל יש כעס כי בסופו של דבר, מי שמחליט לנו על סדר היום זה הג'יהאד האסלאמי. הם לא צריכים לירות אפילו, אנחנו נכנסנו כבר למאורות על פי ההנחיות של הדרג הצבאי והם לא צריכים לעשות שום דבר, הם כבר ניצחו".

"לפני כמה שנים, אני אמרתי שלא יכול להיות שממשלת ישראל תיתן לאזור הזה לסבול עוד פעם מקסאמים, ומאז הכול ממשיך והכול אותו דבר. נכון שהשנה האחרונה הייתה שקטה יחסית, אבל עדיין אנחנו מדברים על זה שהם, בלי לירות, בלי לעשות שום דבר - הכניסו את כולנו למאורות, הבריכה שלנו סגורה, הילדים לא יוצאים לקייטנה, לאן נגיע?", הוסיף.

"בני גנץ הפקיר את הדר בשדה הקרב"

בתוך כך, פרופ' שמחה גולדין, אביו של סגן הדר גולדין ז"ל, שוחח גם הוא עם אריה אלדד ובן כספית ב-103FM וסיפר על הצעדה שעורך עד לגדר המערכת ברצועת עזה, בדרישה להשיב את גופת בנו לידי ישראל. גולדין סיפר כי "הלכנו 28 ק"מ, הלכו 400-350 איש בחום הזה מ־9:00 בבוקר בכפ"ס על כביש 4, ומחר נמשיך מראשון לציון עד ניצנים. אנחנו צריכים להראות לתושבי מדינת ישראל שבין כפ"ס, בין הבית של הדר, למקום שהוא נמצא יש בסה"כ 100 ק"מ, ואחרי 8 שנים חייבים להביא חיילים בחזרה הביתה".

פרופ' גולדין נשאל, האם הצעדה היא כדי שהציבור יתעורר, והשיב: "הציבור ער. הציבור חושב בגלל ההנהגה שלו שאין מה לעשות והוא חושב שאולי ההנהגה ויתרה על החיילים. מי שוויתר על החיילים הוא מנהיג, אז הוא צריך להבין שהציבור לא ייתן לו לוותר על החיילים. זו המטרה של הצעידה וזה לא משנה בכלל כמה יהיו. כמה שיהיו יותר, יותר טוב".

"אני אומר כבר 8 שנים, שזה שלא מביאים את החיילים וזה שהמדיניות רופסת מול החמאס - מייצרת לנו יותר ויותר בעיות, ואני מתריע 8 שנים שנגיע בדיוק למצב הזה, שיחיא סינוואר שמחזיק בבן שלי ומקבל כל מה שהוא רוצה, שהוא מנהל את עזה, מנהל את ערביי ארץ ישראל, מנהל את יו"ש ועכשיו הוא גם מנהל לנו את כל המדינה, ואלוף פיקוד הדרום שם במצור את כל הדרום וזה כי שלשום בלילה תפסנו מחבל של הג'יהאד האסלאמי. אתה חושב שזה נורמלי? תביאו את החיילים כמו שצריך, תראו לחמאס מי בעל הכוח פה ואנחנו נתחיל לשנות את המציאות", הוסיף.

בני גנץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
בני גנץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בסיום, העביר ביקורת חריפה על הדרג המדיני: "בנימין נתניהו לא הביא את הדר במשך 7 שנים מסיבות פוליטיות, לא מסיבות ביטחוניות. בנט לא הביא את הדר בשנה שהוא יכול היה להביא את הדר, מסיבות פוליטיות, לא מסיבות ביטחונית. ראש הממשלה השלישי יאיר לפיד נכנס לתפקידו, אני מצפה ממנו שיתקן את המחדל של שני ראשי הממשלה הקודמים ויביא את החיילים".

"שר הביטחון הנוכחי בני גנץ שהיה רמטכ"ל של צוק איתן, הפקיר את הדר בשדה הקרב, והוא לא הביא אותו, והוא נתן את ההוראה לא להיכנס למתקנים רפואיים ולכן לא נכנסו להביא את הדר כשידעו שהוא פצוע. חטיבת גבעתי הייתה מול בית חולים באל־פג'אר ברפיח כשידעו שהדר פצוע, לא שכבר הכריזו עליו חלל - ותמיד צריך להביא את החללים והפצועים, ושר הביטחון הזה בני גנץ כבר במשך שנתיים לא מביא את הדר. שר הביטחון הזה, שהיה רמטכ"ל בצוק איתן שהשאיר את הבן שלי בעזה - שהבטיח לנו אחרי שומר החומות שלא יהיה שיקום של עזה ללא השבת החיילים, הוא שיקר כי הוא משקם את עזה ולא מביא את החיילים. זה מחדל, חולשה ופחדנות", סיכם.

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103fm