שר האוצר אביגדור ליברמן התראיין הערב (רביעי) בערוץ 9 והתייחס למתיחות מול לבנון באשר לגבול הימי והסכסוך על אסדת כריש, ואיים על מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, במידה ויתקוף את האסדה. זאת, לאחר טענת לבנון כי שטחה הימי נמצאת בחלקה במים הטריטוריאליים של ישראל.

בדרך להסכם עם לבנון? המתווך האמריקאי במו"מ על הגבול הימי הגיע בחשאי לארץ

איומי חיזבאללה על אסדת "כריש": "כשנסראללה אומר שיפעל, הוא בדרך כלל פועל"

"הדבר האחרון שאנחנו מחפשים זה עימות בלבנון", ציין ליברמן, "אבל נבהיר בצורה הכי ברורה: אם חיזבאללה תתקוף את האסדה ותכפה עלינו עימות נוסף, נסראללה צריך לדעת כי אנחנו הולכים למחוק את כל רובע הדאחייה בביירות. לא נאפשר לנהל פה חילופי מהלומות מוגבלת. מניסיון שלנו דברים כאלה פשוט יוצאים מכלל שליטה". 

חסן נסראללה (צילום: רויטרס)
חסן נסראללה (צילום: רויטרס)

לאחרונה, חיזבאללה פרסם סרטון בו נראים כלי שיט שמעורבים בקידוחי הנפט והגז של ישראל בים, והזהיר מפני משחק עם הזמן בכל הנוגע לגבול הימי בין לבנון לישראל. הסרטון הציג מספר סצנות בהן הוצגו האסדה וכן ספינות הפועלות לחילוץ הגז.

בתוך כך, בניסיון לפתור את המשבר ראש הממשלה לפיד נפגש השבוע עם המתווך האמריקני במשא ומתן בין ישראל ללבנון על הגבול הימי, עמוס הוכשטיין. זאת, לאחר שהאחרון הגיע לישראל בחשאי אחרי ביקורו בלבנון, שם נפגש עם בכירי הממשלה והצהיר כי הוא אופטימי לגבי הגעה להסכם בשבועות הקרובים.