"מאז מוניתי לשרת האנרגיה אני מנסה לגייס את האדם המתאים ביותר לשמש כיו"ר חברת החשמל. כשאני מעבירה לרשות החברות שם, זה לוקח להם זמן ארוך כדי להגיד כן או לא והתשובה בסוף היא לא. ואז באים בטענות מדוע אני לא ממנה. הכתובת היא לא אני. זה לא סביר בעיניי שלרשות החברות ייקח כל כך הרבה זמן לתת תשובה, ובסוף היא תהיה שלילית ותמיד ימצאו את הסיבה", כך אומרת ל"מעריב", בראיון ראשון זה תקופה ארוכה, שרת האנרגיה קארין אלהרר.

לדבריה, "עד היום ניסיתי לגייס לתפקיד מישהו מקצועי, לא חברים ולא מקורבים, אבל לא הצלחתי. מה שפורסם עד היום כאילו אי־מינוי יו"ר לחברת החשמל הוא כישלון שלי עושה עוול לעובדות. אני לא נכשלתי. כל ניסיון שלי למנות בעל תפקיד נתקע במערכת".

לצערי הרב, זה השתקף בכתב האישום החמור שהגיש דוב בהרב עם התפטרותו לגבי ההתנהלות בדירקטוריון. כעת אני מנסה לקדם מועמד המוסכם גם על שר האוצר ואני מקווה שזה יקרה בקרוב".

על המחלוקת סביב מאגר כריש והמים הטריטוריאליים מול לבנון היא מוסיפה: "מאגר הגז כריש הוא מאגר ישראלי. נקודה. הוא לא קשור לשום ויכוח אחר. אני יכולה לקבוע שהמאגר מתקדם לקראת הפקה בהתאם ללוח הזמנים".

לדבריה, "נכון שבמקביל מתנהל מו"מ כדי לפתור את הבעיה מול הלבנונים וזה קורה מאז שנכנסתי לתפקיד. בימים אלה מונה מתווך אמריקאי חדש, והוא מנהל את המגעים בין הצדדים".

על הבחירות הקרובות לכנסת היא מוסיפה: "אנחנו עובדים מאוד קשה. יאיר לפיד מתפקד מצוין והוא כבר הוכיח את עצמו כראש הממשלה. אנחנו עובדים קשה לפעול להרכבת ממשלה טובה שעובדת למען הציבור. ממשלת השינוי ממש לא נכשלה. קרו בשנה האחרונה דברים משמעותיים כמו אישור התקציב ורפורמות נוספות שלא היו כאן יותר מ־12 שנים. אני מקווה שהציבור רואה, וייתן בידינו את הכוח להמשיך לעבוד למענו. אני בטוחה שאין מתאים יותר מיאיר לשמש כראש הממשלה, ואת זה רואים היום".

הראיון המלא מחר במדור "שוטף פלוס" ב"מעריב־סופהשבוע"