לקראת ט"ו באב, שיחול בסוף השבוע הבא, החליטו הסבתות והסבים בדיור המוגן "לב גנים" נתניה לצאת בפרויקט מרגש, שבמסגרתו יתלו דיירי ודיירות הבית עשרות לבבות בגני העיר, שאותם יכינו בחוג הקרמיקה בדיור המוגן.

הלבבות יכילו המלצות אישיות ("טיפים") של הסבתות והסבים, בעלי ניסיון החיים העשיר, לדור הצעיר – כיצד למצוא עצמם בזוגיות בריאה, איכותית, משמעותית וארוכת שנים.

הרעיון לפרויקט הייחודי עלה לאחר שבדיור המוגן שמעו על המילה "דושים" - סלנג מעולם הדייטינג, שמתאר מישהי או מישהו, שמתנהגים לפרטנרים שלהם בצורה מזלזלת.

"סיפרו לנו שכיום יש מקרים שבהם מזמינים לדייטים באוטו ודברים מוזרים כאלו, אז החלטנו לעשות מעשה", סיפרו בדיור המוגן.

"כולנו ממהרים היום", אומרת רחל גרשום, שמשתתפת בפרויקט, ומוסיפה: "אני אומרת לצעירים - חכו רגע, תנשמו, תחזרו. כשאתם מעוניינים במישהי, תחשבו איך הייתם רוצים שיתנהגו לאחותכם, וכך תתנהגו גם. חיזור אמור להיות נעים, רגוע וחווייתי".

להמלצותיה הצטרפה מתנה ישי: "מדובר בפרויקט שיושב עלינו כמו כפפה. הרי קוראים לנו 'לב 'גנים', ואנחנו תולים לבבות בגנים. אני מקווה שכמה שיותר ייחשפו לזה, וגם אם נגרום לשינוי קטן - זה שווה הכל".

הפרויקט  (צילום: דיור מוגן לב גנים נתניה)
הפרויקט (צילום: דיור מוגן לב גנים נתניה)

שלושת הטיפים המובילים לזוגיות איתנה מדיירי "לב גנים" הם: לעולם לא הולכים לישון כועסים ותמיד מסיימים את היום בנשיקת לילה טוב; יש להיות קשובים לא רק למילים של בני הזוג, כי אם גם ל"בין המילים" - הדברים שמתקשים לבטא תמיד מייצגים את רחשי הלב בצורה המדויקת ביותר; וכמו כן, הסוד לזוגיות ארוכת שנים נמצא בשלושה עולמות: העולם הפרטי של כל אחד ואחת מבני הזוג והעולם המשותף, והדיירים המנוסים ממליצים להקפיד ולשמר גם את העולם הפרטי שלכם במקביל.