המתיחות הביטחונית: לאחר מעצרו של ראש הג'יהאד האסלאמי בשומרון, באסם א-סעדי, בפעילות מבצעית של מסתערבי משמרת הגבול של משטרת ישראל ולוחמי סיירת נחל במחנה הפליטים בג'נין, עולה החשש מהסלמה ביהודה ושומרון וברצועת עזה. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

בתוך כך, פעילי הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי בג'נין, גדודי אל-קודס, שלחו הערב (רביעי) מסר מאיים בעברית מול המצלמות ואמרו: "אתם פגעתם בשייח' סעדי, המפקד שלנו, זה משהו גדול, זה לא ימשיך ככה. אנחנו מחכים לפעילים בעזה שיגידו לנו מה נעשה, אנחנו נבטיח מלחמה עם עזה ביחד. אנחנו מחכים לאח שלנו זיאד נח'אלה (המזכיר הכללי של הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני), מתי שהוא יפתח מלחמה, גם אנחנו נפתח".

 אמש, ארגוני הטרור הפלסטינים ביהודה ושומרון מחריפים את הטון נגד ישראל. הג'יהאד האסלאמי קרא לכל הפלגים "לפעול בכל הכוח לחיזוק האינתיפאדה הבוערת ולהתעמת עם חיילי הכיבוש". עוד מסר הארגון, כי "נמשיך עם קו הג'יהאד וההתנגדות, בהגנה על עמנו, עד שנשיג את החירות שלנו. הסכסוך עם הכיבוש בוער ברצון ובנחישות של עמנו. מעצרו של א-סעדי לא יעצור את העימות, מחנה ג'נין יישאר בגדר סיוט של חיילי הכיבוש וסמל ההתנגדות".

כמו כן, דובר החמאס, פאוזי ברהום, הדגיש כי "הפרקטיקות הישראליות ומדיניותה הביטחונית והצבאית, כמו מעצרם של סמלי ההתנגדות, לא יצליחו לכבות את המודעות של ההמונים כנגד הכיבוש. הוא לא יצליח לשבור את רצונם למנוע את הסלמת ההתנגדות החמושה. סמלי ההתנגדות משקפים את החשש הישראלי מפני הר געש נפיץ בגדה המערבית, ומפנים כל כיכר בשטחים לחזית פתוחה נגד חיילי הכיבוש והמתנחלים הציוניים. ההתנגשויות המתמשכות עם חיילי האויב יימשכו, ההתנגדות החמושה היא האסטרטגיה המוצלחת נגד האויב".