סערה בשכונת אם המושבות בפתח תקווה. שיימינג מכוער ואלים כלפי תלמיד באחד מבתי הספר בשכונה נחשף לאחרונה במסגרת התנהלות של קבוצת וואטסאפ שבה היו חברים בוגרי כיתה ו' משלושה בתי ספר שונים, מה שהוביל בסופו של דבר להגשת תלונה במוקד 105 של המשטרה ובהנחיה שהועברה למחיקת הקבוצה באופן מיידי, כדי לא לחבל בחקירה.

מבדיקה של "מעריב עולה כי עם קבלת התלונה היא הועברה לטיפול של האגף האזרחי במוקד 105 המורכב משירותי רווחה, חינוך וקהילה, זאת במקביל לניהול החקירה, במטרה לבחון אם מדובר בעבירה פלילית.

נבהיר כי על חומרת המעשים אין חולק ומיד כשנחשפו ההורים לפרטים הראשונים הוברר כי לא מעט מהם מודע לחלק מהאירועים, מה שגרם לשיתוף ההתרחשויות ביניהם ולהובלת מהלך לסגירת קבוצת הוואטסאפ של אותם תלמידים. המידע מסתבר הגיע גם אל שלוש מנהלות בתי הספר, ואלה זומנו למסור פרטים בנושא.

גורמים המעורים בפרטים סיפרו שמדובר במקרה אלים וחמור של שיימינג כלפי ילד שככל הנראה חשף תופעה התנהגותית של קבוצת ילדים, בנות ובנים, כלפי ילדים מסוימים. במסגרת זו נהגו חברי אותה קבוצה לפעול באלימות מילולית כלפי תלמיד אחד לפחות וייתכן שכלפי תלמידים נוספים, להשפיל אותם, לפגוע בהם ולהחריג אותם מהחברה בסביבת מגוריהם.

"נפתחה קבוצת וואטסאפ שבה חברים בוגרי שכבת ו' מבתי הספר... בקבוצה מתנהל זה זמן שיח פוגעני וחמור ביותר שכולל שיימינג מחריד ומזעזע כלפי ילד מסוים", נכתב בהודעה שעליה חתמו יו"ר ועדי ההורים של שלושת בתי הספר. "המקרה עבר לטיפול של משטרת ישראל ובנוסף מעורב גם המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת. מעורבותכם קריטית לסגירת הקבוצה מיידית", כתבו.

ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג אמר: "העירייה משקיעה בכל אמצעי אפשרי, הן במסגרת עיר ללא אלימות והן בכל מסגרת אחרת למניעת מקרים של שיימינג ופגיעה בילדים. נפעל בכלים העומדים בידי הרשות לטפל בו עד תום, הן במסגרת החינוכית והן במסגרת אגף הנוער, מועצות הנוער ופרלמנט הנוער".

יו"ר מועצת ההורים העירונית אנה נבות מסרה: "מה שעומד לנגד עינינו זה הילדים בעיר וביטחונם הנפשי, רגשי ופיזי. מרגע שקיבלנו את המידע הראשוני העברנו את הדברים לגורמים המוסמכים לטפל בהם באופן מקצועי כפי שנכון לעשות במקרים כאלו".