חזרה לשגרה? העיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד" דיווח היום (חמישי) מפי מקורות מצריים הבקיאים במאמצי התיווך שמובילה קהיר בין ארגוני הטרור בעזה לישראל כי משלחת של החמאס הגיעה אתמול בדחיפות לבירת מצרים על מנת "להכיל את המתיחות". 

הג'יהאד האסלאמי במסר מאיים בעברית: "מחכים שבעזה יכריזו על מלחמה"

בצל איומי הפלסטינים: בישראל מעריכים כי הכוננות הגבוהה תימשך בימים הקרובים

עוד דווח כי מצרים העבירה מסרים ישראלים למשלחת של ארגון הטרור העזתי הקשורים למתיחות ברצועה בעקבות מעצרו של ראש הג'יהאד האסלאמי בשומרון, בסאם א-סעדי. לפי המכתב, ישראל הבהירה כי במקרה של הסלמה לא יהיה הפרדה בין הג'יהאד האסלאמי לחמאס. לדברי המקורות המצריים "מאמצי התיווך שהובילה קהיר בשעות האחרונות הצליחו במידה רבה להפחתת המתיחות. התקיימה שיחה בין ראש המודיעין הכללי של מצרים, עבאס כאמל, לבין המזכיר הכללי של ארגון הג'יהאד האסלאמי, זיאד נח'אלה. השיחה תרמה למאמצי התיווך".

כוחות צה''ל בגבול עזה (צילום: יונתן זינדל)
כוחות צה''ל בגבול עזה (צילום: יונתן זינדל)

עוד אמרו כי "ממשלת ישראל הנוכחית אינה רוצה להופיע בעמדת חולשה בעסקת חילופי שבויים. במגעים האחרונים עם הצד הישראלי, קהיר דרשה את הצורך בפתיחת תהליך השלמת העסקה. קיים אינטרס משותף בעת הנוכחית הן לחמאס והן לישראל בהשגת פריצת דרך, על מנת להרגיע את האזרחים בעזה".

ברקע המתיחות בדרום והחשש מפני מתקפה של הג'יהאד האסלאמי ערך היום הרמטכ"ל אביב כוכבי ביקור באוגדת עזה, במהלכה צפוי לאשר תוכניות התקפיות במידה ותהיה הסלמה מול הרצועה. אתמול גייס צה"ל 100 חיילי מילואים לחיזוק אוגדת עזה, כדי לסייע באבטחת השטח ולהרחיק אזרחים מאזורים שעלולים להיות מאוימים על ידי הג'יהאד האסלאמי, ששיגר בעבר טילים נגד טנקים לעבר כלי רכב ישראליים, אזרחיים וגם צבאיים. במקביל נערכו בצה"ל ליירוט טילים באמצעות מערכת ההגנה האווירית "כיפת ברזל".