המועמדת לראשות מפלגת מרצ, חברת הכנסת לשעבר זהבה גלאון קראה היום (חמישי) ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה לפתוח בחקירה פלילית נגד יו"ר הליכוד בנימין נתניהו, על רקע חשיפת וואלה!, בחשד לביצוע לכאורה של עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים. כזכור, בוואלה! נחשף כי עובד בערוץ 14 הוקלט כשהוא אומר כי הערוץ קיבל דף מסרים בו הודגש כי צריך לפגוע בשרת הפנים איילת שקד.

בן כספית שאל: "אתם מנסים לחסל את איילת שקד?", וכך הגיב ינון מגל

זהבה גלאון נגד איילת שקד: "מקדמת פוליטיקה של רוע"

זהבה גלאון מסרה: "נתניהו לא למד כלום מפשעי העבר שלו וממשיך לדרוס את החוק בניסיון לחזור לשלטון ולהרוס את הדמוקרטיה הישראלית. הצופה הישראלי נחשף כל יום לערוץ תעמולה בזוי שפועל בשליחותו של נאשם בפלילים. נראה כי נתניהו למד את לקחי העבר בדבר אחד, במקום לנסות להשתלט באמצעות שוחד לכאורה על כלי תקשורת, הוא בנה לעצמו ערוץ שמפר כל כלל הקבוע בחוק. זהו תיק 14,000, תיק עברייני שעליו הוא צריך לתת את הדין. היועצת המשפטית לממשלה צריכה לעשות את תפקידה ולהורות על חקירה פלילית חדשה בעניינו".

עורכת הדין דפנה הולץ לכנר, אשר הגישה את הבקשה ליועצת המשפטית לממשלה בשמה של גלאון: "מן העובדות שפורסמו עולה לכאורה כי נתניהו פועל באותה השיטה ובאותה הדרך כפי שפעל ועשה על פי הנטען בכתב האישום בתיק 2000, והכל תוך עשיית שימוש פסול בכוחו ובהשפעתו על כלי תקשורת נוסף ושוב לצורך קידום והעצמת כוחו הפוליטי, תוך הכפשתם והחלשתם של יריביו הפוליטיים, כאילו לא למד דבר מעצם היותו עומד לדין בימים אלו ממש כנאשם בפלילים בעבירות חמורות זהות שיש עמן קלון. המדובר בביצוע עבירות, לכאורה, בנסיבות מחמירות. ברי כי המציאות עולה על כל דמיון".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

זהבה גלאון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
זהבה גלאון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

עוד היא הוסיפה כי "בעקבות הפרסום של אתר "וואלה" שלשום, אשר חשף טפח נדיר לאופן בו משמש ערוץ 14 צינור במערכת הבחירות הנוכחית להעברת המסרים של ח"כ נתניהו, באמצעות "דף מסרים" תוך "הנחייה מגבוה" ואת כוונות הקמפיין שהוא מנהל להכפשת יריביו הפוליטיים, פנתה היום זהבה גלאון ליועצת המשפטית לממשלה".

בפנייה נכתב כי "מהעובדות שיפורטו להלן במכתב זה מתבקשת המסקנה כי במקביל ותוך כדי ניהול משפטו הפלילי של הנאשם, לא נרתע הנאשם מהמשך ביצועם של אותם מעשים ממש, תוך שהוא ממשיך ומתנהל בימים אלו, באותה השיטה ובאותה הדרך, באמצעות הפעלת השפעתו וכוחו על כלי תקשורת נוסף - הפעם ערוץ 14 - אשר בהיותו ראש ממשלה תרם וסייע, לכאורה, לביצוע פעולות שלטוניות לצורך קידומו והפעלתו של הערוץ, וזאת לשם השגת אותה המטרה והיא: האדרת כוחו הפוליטי והעצמת תדמיתו הציבורית לקראת הבחירות לכנסת ה-25 ,ובמקביל קידום קמפיין להכפשתם והחלשתם של יריביו הפוליטיים, וזאת שוב לשם הגדלת סיכוייו להיבחר לתפקיד ראש הממשלה".