65 שנים אחרי הקמת התחנה המרכזית הישנה של פתח תקווה, בצומת הרחובות בר כוכבא ואורלוב, שחררו השבוע החברה לפיתוח פתח תקווה, העירייה ומשרד התחבורה את יריית הפתיחה, בדרך להקמת מתחם תחבורתי חדש על אותו שטח קרקע, בעלות כוללת הנאמדת בכ-450 מיליון שקל.

מי שעל אחריותה הוטלה המשימה היא החברה לפיתוח העיר, שפרסמה מכרז לביצוע עבודות עפר ותשתיות, בדרך להקמת חניון לילה לאוטובוסים סמוך לאצטדיון הכדורגל העירוני "שלמה ביטוח" בעיר, בעלות של כ-80 מיליון שקל. בחניון מתוכננים כ-230 מקומות חניה לאוטובוסים, מבני נהגים, תחנות שטיפה, תחנות תדלוק ומתקני טעינה חשמלית לאוטובוסים חשמליים. 

עם סיום הקמת החניון, יפונו האוטובוסים מהחניונים ברחוב החרש, אורלוב, מסוף ארנס ומרחוב השחם, אל חניון הלילה החדש שימוקם צפונית לאצטדיון ובסמוך לבית העלמין ירקון. הפרויקט יבוצע במימון משרד התחבורה, בשיתוף העירייה ובניהול החברה לפיתוח פתח תקווה.

על פי התוכנית שאושרו, תקופת העבודות אמורה להתמשך כ-18 חודשים, ובסיומן תחל העבודה להקמת מתחם התחנה המרכזית החדשה, שיכלול 10 קומות בשטח של של כ-70 אלף מ"ר, מתוכם כ-15 אלף מ"ר מסחר, כ-15 אלף שטחי משרדים, כ-700 מקומות חניה לרכבים פרטיים ושטחי טרמינל אוטובוסים. סביב בקומפלקס המפואר תוקם ככר גדולה, לטובת המשתמשים בתחבורה הציבורית והמבקרים בתחנה.

המתחם החדשני והמתקדם הוא פרויקט ייחודי בישראל, הצפוי לשנות את המרחב התחבורתי במרכז הארץ ולקדם את התחבורה הציבורית בעיר. במקום אחד יפעלו יחדיו טרמינל אוטובוסים והתחנה המזרחית של הרכבת הקלה, שצפויה להתחיל את פעילותה בסוף השנה הנוכחית.

החברה לפיתוח העיר קיבלה את הזכויות להקמה, ניהול והפעלה של המתחם כולו למשך 25 שנה, כולל ניהול שטחי המסחר והמשרדים להשכרה. מדובר בעסקה ייחודית, שטרם בוצעה בעבר בישראל. מנכ"ל החברה לירון גולדנברג: "אנו יוצאים לדרך עם פרויקט חניון הלילה, המהווה אבן דרך משמעותית להקמת המתחם התחבורתי החדש. החברה מקדמת שורה של מהלכי יזמות פורצי דרך, שישדרגו את איכות החיים של תושבי העיר. שיתוף הפעולה בין משרד ממשלתי, עירייה ותאגיד עירוני הוא קריטי, ויוביל להצלחה, בתקווה שיתרחב גם לרשויות ותאגידים נוספים."

ראש העירייה רמי גרינברג: "בשנים האחרונות, פתח תקווה מקדמת באופן מואץ את תחבורת ההמונים. לצד הקו האדום של הרכבת הקלה, שיחל לפעול כבר בנובמבר הקרוב, אנחנו מקדמים את הקו הסגול. מדובר ב-11 תחנות, שבהן יעברו שני קווי מטרו, מתקני תחבורה, נתצ"ים ועשרות קילומטרים של שבילי אופניים. קידום התחנה החדשה מהווה אבן דרך נוספת ברישות פתח תקווה, במטרה לאפשר נגישות מקסימלית לתושבי העיר ולעשרות אלפי העובדים המגיעים לאזורי העסקים בעיר מידי יום".