בית משפט השלום בלוד האריך היום (חמישי) בשבעה ימים את מעצרו של תושב לוד החשוד במעורבות ברצח פרודתו רבאב אבו סיאם, מי שהתנהלה איתו בהליך גירושין בתקופה האחרונה. השופט טל ענר שהאריך את המעצר אסר לפרסם את שמו ותמונתו של החשוד, שנעצר במוצאי שבת האחרונה בעת ביקורת דרכונים בנתב"ג בזמן שנכנס לישראל.

עוצרים סמוך לבית, פותחים באש ובורחים: צפו בתיעוד מזירת הרצח בלוד

"הרוצח ירה לכל כיוון כשבתה על ברכיה": עדות מטלטלת מהרצח בלוד

במשטרה חושדים כי החשוד שהה בחו"ל במועד הרצח במטרה ליצור אליבי לכאורה, אולם הנסיבות לכאורה והמידע המודיעיני שבידיהם מחזקים את החשד לפיו לחשוד היתה סיבה ורצון לגרום למותה של אם בנותיו. עוד מאמינים במשטרה כי לא בכדי שהה החשוד בחול בעת שהמחסל הגיע סמוך לבית הוריה ולא בחל בעובדה שאחזה בבתה הקטנה כשירה מספר כדורים לעבר ראשה במטרה שלא להותיר לה סיכוי לשרוד.

בבית המשפט טען פרקליטו של החשוד עבד נבולסי כי מרשו מכחיש בתוקף את החשדות נגדו וכי הטענות המשטרה לפיהן הוא נסע לחול כאמתלה לביצוע הרצח - מופרכות - שכן הוא מרבה בנסיעות לחול והרצח גרם לו עצר גדול שכן מדובר באם בנותיו. לדבריו, החשוד והקורבן היו בהליכים גירושין בבית הדין השרעי, כך שאין סיבה שיעשה מעשה כזה נפשע. אין התקדמות בחקירה ומדובר במעצר שווא, כך טען בא כוחו של החשוד.

זירת הרצח בלוד  (צילום: דוברות המשטרה)
זירת הרצח בלוד (צילום: דוברות המשטרה)

נזכיר כי היא היתה מאוימת ברמת הסיכון הגבוהה ביותר והמשטרה ניסתה פעמים מספר להרחיקה מאזור לוד, רק באחרונה עברה להתגורר בבית אחותה בבאר שבע אולם בסוף השבוע שקדם לחיסולה הגיעה בכל זאת לבית הוריה בלוד. במוצ"ש כשהייתה בחצר ביתם הגיע המחסל וביצע ירי מסיבי לעברה.