לאחר שממשלת ישראל פתחה הערב (שישי) במבצע "עלות השחר" נגד הג'יאהד האסלאמי בעזה, אנשי מפלגות הימין שבאופוזיציה שחררו הצהרות גיבוי ותמיכה בממשלה ובעומד בראשה, יאיר לפיד.

לעדכונים השוטפים על מבצע "עלות השחר"

יו״ר ש״ס, אריה דרעי, כתב: "בעת הזו אני מבקש לשים את כל חילוקי הדעות הפוליטיים בצד ולהתאחד כולנו סביב חיילי צה״ל. אני דורש מהמערכת הצבאית והדרג המדיני להשיב את ההרתעה. האויב חייב להבין כי דמם ונפשם של תושבי העוטף אינו מותר. אני מתפלל מעומק הלב לשלומם של תושבי הדרום ולהצלחתם של לוחמי צה״ל וכוחות הביטחון".

יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר, כתב: "מחזק את חיילי צה"ל ואת תושבי הדרום. קורא לממשלת ישראל, להפציץ בלי לרחם, להוריד בניינים של פעילי טרור, לחסל מאות מחבלים ולא להרפות. יש לנו הזדמנות לכתוש את את המחבלים ולא לוותר - על כל טיל לישראל, 50 טילים על עזה. הגיע הזמן להפסיק עם הפסקות האש הזמניות ולהכחיד את קיני הטרור. לתושבי הדרום מגיע שקט לטווח ארוך ולא לחיות בפחד. תנו לצה"ל לנצח".

יו״ר הציונות הדתית, ח״כ בצלאל סמוטריץ׳, כתב: "אדוני ראש הממשלה, היו וישנם בינינו הרבה חילוקי דעות על הממשלה, הקמתה ותפקודה. בעת הזאת, יש לך גיבוי מלא מאיתנו למתקפה נרחבת נגד האויב. תושבי עוטף ישראל אינם אזרחים סוג ב׳, וסגר מתמשך בגלל איומי הגיהאד האיסלמי אינו מתקבל על הדעת. תתקוף בעוצמה ובנחישות, יש לך גיבוי מלא מהאופוזיציה. צה״ל וכוחות הביטחון: לכו בכוחכם זה והושעתם את ישראל ושמרו על עצמכם, כולנו מאחוריכם".