דובר צה"ל התיר לפרסום מוקדם יותר היום (שישי) כי תייסיר ג'עברי, בכיר בג'יהאד האיסלמי ששימש כמפקד מרחב צפון של הארגון, חוסל בתקיפה לעבר דירת המסתור שלו

מבצע "עלות השחר" – סיקור מיוחד: 
ממתיחות שיא לחיסול הבכיר: פתיחת המבצע הצבאי 
גורם צבאי בכיר: "הג'יהאד קידם פיגוע רצחני"
ישראל העבירה מסר: תגובת חמאס תוביל להסלמה
עקב המבצע: הוראות פיקוד העורף לאזרחים

ג'עברי כיהן בעברו במספר תפקידים בכירים בארגון, בין היתר ראש תחום המבצעים ואחראי התיאום עם ארגון הטרור החמאס. כמו כן, פעל לצידו של בהאא אבו אל-עטא, ולאחר חיסולו מונה במקומו לתפקיד מרחב צפון של הארגון ברצועה. במסגרת תפקידיו היה אמון על קבלת ההחלטות ובימים האחרונים היה קידם מתווים להוצאת פיגועי נ"ט.

במהלך מבצע שומר החומות, הכווין ג'עברי מספר רב של שיגורי רקטות לעבר שטח מדינת ישראל והיה אחראי למתווה אשר הוביל לפגיע בג'יפ אזרחי, בו נפגע אזרח.

כזכור, אבו אל-עטא חוסל על ידי צה"ל בסיכול ממוקד במבצע חגורה שחורה ב-12 בנובמבר 2019. בהודעה שפרסם צה"ל לאחר חיסולו נאמר כי היה אחראי לפיגועים רבים, בהם פיגועי ירי, שילוח רחפנים, ושיגור רקטות על ישראל. במקביל, כלי תקשורת רשמיים בסוריה דיווחו כי בניין הותקף בשכונת "אל-מזה" בדמשק, ובין ההרוגים היה מועאד, בנו של בכיר הג'יהאד האסלאמי אכרם עג'ורי, אך עג'ורי עצמו שרד את התקיפה. עג'ורי הוא סגנו של מנהיג הג'יהאד האסלאמי זיאד נח'אלה.