גורם צבאי בכיר חשף היום (שישי) כי הרקע ליציאה למבצע "עלות השחר" היא "פיגוע רצחני שהג'יהאד האיסלאמי קידם בתקופה האחרונה כנגד אזרחים בגבול רצועת עזה". 

מבצע "עלות השחר" – סיקור מיוחד: 
ממתיחות שיא לחיסול הבכיר: פתיחת המבצע הצבאי 
"מפקד מרחב צפון": זה בכיר הג'יהאד שחוסל בעזה
ישראל העבירה מסר: תגובת חמאס תוביל להסלמה
בעקבות המבצע: הוראות פיקוד העורף לאזרחים

לדברי הגורם, תייסר ג'עברי, שחוסל בתקיפת צה"ל "הוא אחת משתי הדמויות הצבאיות החשובות של ג'יהאד האיסלאמי", והאיש שביקש להוציא פיגוע כנגד אזרחים ישראלים. "פגענו בשרשרת שעסקה בפיגוע הזה. מדרגי השטח עד רמת התכנון. בתזמון מדויק תקפנו מגוון מטרות רבות, גם בדירה שבה היה ג'עברי. להערכתנו יש כעשרה הרוגים הג'יהאד האיסלאמי". 

כמו כן, התייחס הגורם למתיחות הביטחונית ואמר: "נערכים לבאות, זה יכול להתפתח להרבה כיוונים. לא נופתע במידה ויבוצע ירי רקטות ואנחנו נערכים לזה. זה אירוע שייקח זמן וכרגע זה מבצע ממוקד כנגד הג'יהאד האיסלאמי. ויש לנו דברים רבים שאנחנו נערכים לעשות. בתקופה מאז שומר חומות נקטנו גם במדיניות אזרחית מאפשרת מול עזה, אין לנו עניין מול כל הרצועה וכרגע זה מבצע ממוקד כנגד הג'יהאד . יש כרגע תקיפות מול יעדים מבצעיים, על מנת למנוע יכולות להמשך. אנחנו נערכנו למבצע, לא יכולנו לאפשר לו לבצע פיגוע כזה, ולכן לקחנו את היוזמה. אנחנו עושים מאמצים להימנע מנזק אגבי ואזרחי".