ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה טען הערב (שישי) כי דיפלומטים ובכירים באו"ם שוחחו עימו על מנת "להכיל את ההסלמה בעזה". כמו כן, גינה את החיסול והוסיף כי "ישראל תשא באחריות לכך". יחד עם זאת הניה המשיך את הקו הלא חד משמעי של חמאס והוסיף כי "הכל פתוח".

מבצע "עלות השחר" – סיקור מיוחד:
מבצע "עלות השחר": חוסל בכיר בג'יהאד האיסלאמי, צה"ל ממשיך לתקוף
גורם צבאי בכיר: "הג'יהאד האסלאמי קידם פיגוע רצחני"
ישראל העבירה מסר: המבצע מוגבל, תגובת חמאס תוביל להסלמה
בעקבות המבצע: הוראות ומגבלות פיקוד העורף לאוכלוסיה האזרחית

מנגד, חמ"ל הפלגים המשותף הצהיר ואמר כי "האויב שגה בחישוביו כשחיסל את ג'עברי. התוקפנות לא תעבור ללא תגובה. ההתנגדות תגיב באופן שבה תקבע הנהגתה. החמ"ל מקיים כעת הערכת מצב בשיתוף כל הזרועות הצבאיות". כמו כן, הג'יהאד האיסלאמי הצטרף לאיומים ואמר: "אחרי ההלוויות של ההרוגים - נדבר בטילים".

בריאיון לערוץ 'אל מיאדין', אמר מזכ"ל הג'יהאד האיסלאמי, זיאד נח'אלה, כי "היום הזה נועד לניצחון, והאויב צריך לצפות ללחימה, לא להפוגה. אנחנו הולכים להילחם. אנחנו במבחן אמיתי מול התוקפנות הזו, והעם חייב להוכיח את יכולתם להתעמת". עוד הדגיש נח'אלה כי "גדודי אלקודס יהיו מאוחדים".

"אין קווים אדומים בקרב הזה, ואני מכריז על כך לעם הפלסטיני, תל אביב תהיה תחת טילים. אני לא מדבר כרגע על משוואות, אנחנו נמצאים בקרב ונמשיך להילחם. זהו יום מבחן היסטורי. או שנתמודד מול המאחדים, או שנשלם את המחיר בנפרד", הוסיף. 

האיומים על ישראל, הגיעו גם מצפון, לאחר שחיזבאללה פרסם הודעת תמיכה בג'יהאד האיסלאמי ואמר: "העם הפלסטיני היקר, שהקריב את הקורבנות היקרים ביותר במהלך שנות התנגדותו, לא ייחלש מהפשע הישראלי. אנו משבחים את הסולידריות של כל פלגי ההתנגדות הפלסטינית, אנו מדגישים את אחדות , שהיא הגורם העיקרי לניצחון על האויב".