מבצע "עלות השחר" - היממה השנייה: סבב הלחימה בין ישראל לרצועת עזה נכנס היום (שבת) ליום השני, זאת לאחר שצה"ל חיסל אתמול את תייסיר ג'עברי, מפקד הזרוע הצבאית הצפונית של הג'יהאד האיסלאמי. צה"ל ביצע תקיפות רבות ברצועת עזה של תשתיות של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי, שמצידו ירה לעבר יישובי הדרום והמרכז מאז אמש.  

מבצע "עלות השחר" – סיקור מיוחד:

רקטות נורו לעוטף, צה"ל תקף ברצועה וביצע מעצרים ביו"ש | עדכונים שוטפים
מבצע "עלות השחר": יותר מ-160 רקטות נורו, צה"ל נערך לשבוע של לחימה
"מפקד מרחב צפון": זה בכיר הג'יהאד שחוסל בעזה

גורם צבאי בכיר: "הג'יהאד האסלאמי קידם פיגוע רצחני"
בעקבות המבצע: הוראות ומגבלות פיקוד העורף לאוכלוסייה האזרחית

המבצע התרחב הלילה גם ליהודה שומרון ולוחמי צה"ל שב"כ ומג"ב עצרו 20 חשודים, כאשר מתוכם 19 פעילים המשוייכים לג'יהאד האיסלמי. במרחב החטיבה המרחבית בנימין, נעמרו בין היתר שמונה מבוקשים בכפר בית סירא ובמחנה הפליטים קלנדיה, כאשר ביניהם שבעה פעילים של ארגון הטרור הג'יהאד האיסלאמי.

בכפר אדנא ובעיר חברון נעצרו שישה פעילים, בבית אומר ובכפר צוריף שבחטיבה המרחבית עציון, עצרו כוחות צה"ל שני פעילים ובמרחב החטיבה המרחבית מנשה נעצרו ארבעה נוספים.

מעצר פעילי הג'יהאד האיסלאמי ביהודה ושומרון (צילום: דובר צה''ל)
מעצר פעילי הג'יהאד האיסלאמי ביהודה ושומרון (צילום: דובר צה''ל)

דובר צה"ל רן כוכב, מסר כי "העורף מפגין כושר עמידה וחוסן שמאפשר לנו לפעול בעוצמה. אם נידרש, תייסיר ג'עברי לא יהיה המטרה האחרונה. אנחנו לא מנהלים כרגע שום משא ומתן". בתוך כך, במשטרה טרם זיהו מגמות של התפרעויות ואירועים חריגים בערים מעורבות, ופועלים לחיזוק התחנות במרכזי הערים ובמועצות הרלוונטיות. בנוסף, נמסר כי פלוגות המילואים של מג"ב נמצאים בכוננות, בהתאם להערכת המצב שמתבצעת יוחלט בהמשך אם לגייסם.