אופנה


הצבע הכתום החי, התוסס ואולי המעט שנוי במחלוקת תפס מקום של כבוד בשבועות האופנה שהתקיימו מעבר לים בחורף האחרון, והוכיח לכולם כי תמהיל מעודן ונגיעות של כתום עז ודומיננטי משדרגים את ההופעה כולה. אולי זו הסיבה שגם באביב הקרוב אי אפשר יהיה להיפרד ממנו. בדרך כלל אנחנו ממעטים לחזות בפריטים משבועות האופנה שמגיעים לחנויות, וברוב המקרים קשה לאדם מן היישוב לשחזר באופן מוצלח למדי את המראות ממסלולי האופנה. אלא שבמקרה הזה מדובר בטרנד פשוט לביצוע. כתום מופיע העונה במגוון רחב של גוונים, החל מכתום כהה וגוני אדמה שנשארו איתנו מהחורף וכלה בכתום זרחני ומואר, או כמו שאוהבים לכנות אותו בעולם האופנה “כתום להבה”.



כמו כל טרנד בולט וגרנדיוזי, יש לנהוג בו בכפפות של משי ולהימנע מהנטייה הטבעית שלנו להגזים. מספיק פריט אחד בצבע כתום כדי להאיר מערכת לבוש שלמה. תיק, מטפחת משי, לק כתום, ליפסטיק או עליונית כתומה יספיקו. השמרניות ישלבו אותו עם שחור ולבן. לנועזות מומלץ לשלב את הכתום החדש והנועז עם ורוד פוקסיה.



קולנוע


סרטי גיבורי־על הפכו לחלק בלתי נפרד מהיבול הקולנועי של השנים האחרונות, והאביב הקרוב ימשיך את המגמה הזאת ביתר שאת עם שלל סרטים שיעלו לאקרנים ומבוססים על גיבורי קומיקס: “דדפול”, “באטמן נגד סופרמן - שחר הצדק”, “קפטן אמריקה - מלחמת האזרחים” ו”אקס מן: אפוקליפסה”. זאת בנוסף לסרטי גיבורי־על שיעלו בהמשך השנה, ובהם “יחידת המתאבדים”, “דוקטור סטריינג’” ו”גמביט”.



דדפול. צילום: יח"צ



“דדפול” הוא סרט משעשע במיוחד בכיכובו של ראיין ריינולדס, שהופק על פי הקומיקס המפורסם, ובו מככב גיבור־על עם פה מלוכלך במיוחד והומור עתיר סרקזם למבוגרים בלבד. את “באטמן נגד סופרמן” כולם חייבים לראות, ולו רק בשל הופעת בכורה עולמית של גל גדות כוונדר וומן. ”קפטן אמריקה” הוא סרט לחובבי הז’אנר בלבד, המבוסס גם הוא על חוברת קומיקס מבית היוצר של יוצרי “דדפול” ב”יקום מארוול קומיקס”. 



כושר


מדי שנה נאלצים בני אדם להמציא טכניקות שונות וטרנדים משונים על מנת לשכנע את עצמם לצאת מהבית ולהניע את הגוף. מי שניסה כבר הכל והתייאש אולי ישמח לגלות כי ישנה שיטת אימון חדשה המכונה TST, ובעברית צחה: The Skateboard Training - אימון על סקייטבורד. האימון הזה החל לצוץ פה ושם בחודשים האחרונים ברחבי המדינה, וכעת הוא צובר תאוצה של ממש ונכנס למערכת השיעורים הקבועה של כל חדר כושר שמכבד את עצמו. מדובר באימון לא פשוט המתבצע על סקייטבורד, בדיוק כמו זה שאתם מכירים מהילדות, רק קטן יותר. מתברר שהסקייטבורד הידוע לשמצה משפר לא רק את הכושר וסיבולת לב ריאה, אלא גם את שיווי המשקל. אין צורך בידע מוקדם ברכיבה על הכלי, אך הנפילות הן על אחריותכם בלבד.  




קולינריה


מסעדות טבעוניות, מסעדות פופ־אפ, תרבות ה־Eatwith, האסייתיות החדשות וסעודות האבירים הם כבר חדשות האתמול. הטרנד הקולינרי החדש שכובש את הארץ בימים אלו מגיע מחבל ארץ שהפך ליעד תיירותי נחשק בשנים האחרונות: גיאורגיה.



"סופרה". צילום: דניאל לילה



המטבח הגיאורגי כבר צץ לו פה ושם בין כל המסעדות האסייתיות שמציפות את המדינה, אלא שלאחרונה נדמה כי כמעט בכל מקום נפתחת לה גיאורגית חדשה שמבטיחה בנוסף לחוויה קולינרית אותנטית גם את מה שאנחנו אוהבים לכנות “משתה קווקאזי” רווי אלכוהול. מדובר ללא ספק בתור הזהב של המסעדות הגיאורגיות, כשלמסעדת “ננוצ’קה” הוותיקה בתחום הצטרפו לאחרונה גם Supra (משתה בגרוזינית) בתל אביב, שאותה פתחו בעלי חברת קייטרינג שסיפקו ארוחות קונספט על טהרת המטבח הגרוזיני ברחבי העולם; וכן מסעדת “ראצ’ה”, שעברה לאחרונה מירושלים לתל אביב. המשתה הגיאורגי נפתח בכמויות לא מבוטלות של אלכוהול ומנות פתיחה בדיוק כמו בכל טאפאס ידוע, אם כי המטבח הגיאורגי מצליח לשלב באופן מושלם מסורות קולינריות אירופיות לצד הקולינריה הים תיכונית האהובה והמוכרת. באוכל הגרוזיני יש תשוקה שככל הנראה דבקה גם בישראלים הרבים שביקרו בחבל הארץ, התאהבו ורצו לשמר את החוויה. תשוקה, והרבה בצק.



ספרות


בעידן הרשתות החברתיות והריאליטי, ספרי קריאה כבר לא עומדים בראש רשימת המתנות שאנשים רוכשים לעצמם או ליקיריהם בחגים. אלא שבצל המצוקה הגדולה של תעשיית הספרים בישראל, הולך ומתחזק הטרנד של סופרי הפייסבוק - אלו שכותבים פוסטים ברשת החברתית, שכוללים שירים או סיפורים קצרים, גורפים אלפי לייקים ובבוא היום מרכזים את הסטטוסים האלה בספר פרי עטם. חלקם זוכים לגב של הוצאה מוכרת שמממנת את הוצאת הספר וחלקם מגייסים את הכסף להוצאת הספר בפרויקטים של מימון המונים. הספרים הללו מוצאים את דרכם לא פעם לרשימות רבי המכר וזוכים לאהדת הקהל. כך קרה לאחרונה, למשל, לסופרים הצעירים רוני שינקמן, שהוציאה את “אהבה בין הטיפות”; לירן כהן, שהוציא את הספר “כבר לא מתים מאהבה”; וליאור נויפלד, שהוציא את הספר “המכולת של יפתח”. אלו הם רק חלק מאסופת סופרים גדולה שיצאו ממש לאחרונה מתוך הרשת החברתית אל האור, תרתי משמע.



"המכולת של יפתח". צילום: יח"צ



אף שהביקורות לא תמיד מפרגנות, יש התולים בטרנד זה את התקווה שהוא יעודד את הדור הצעיר לשוב לקרוא ויחזיר את חדוות הקריאה למחוזות שבהם היא כבר מזמן אבדה. 




תיירות



טרנד ה־Airbnb, האתר שמתווך בין בעלי יחידות מגורים לשוכרים פוטנציאלים לטווח קצר, כבר מזמן כבש את העולם ונתן מענה לצעירים, למבוגרים ולמשפחות שחיפשו נופש אלטרנטיבי זול ונוח.



אלא שכעת נראה שהטרנד הזה מתפתח בארץ לכיוון חדש, כאשר יותר אנשים בוחרים להשכיר את ביתם לתיירים בסופי שבוע כדי להרוויח כסף – בעוד הם עצמם לא נוסעים לחו”ל אלא דווקא לנים אצל ההורים, אצל בני המשפחה או אצל החברה.



בעבר הרעיון של השכרת ביתך הפרטי לזר מוחלט גרם ללא מעט אנשים לחוש סלידה, אך נראה שהמחסום הזה הוסר, ויותר אנשים בוחרים דווקא בצעד הזה. 



טלוויזיה


אם אתם מעדיפים להעביר את העונה החמימה מול המסך, תשמחו לדעת שתחילת האביב מסמנת גם את פתיחתה של עונת טלוויזיה משובחת, שכמובן תגיע במהרה גם אלינו. הנה כמה סדרות מומלצות לפתוח איתן את האביב:



The Path: סדרה דרמה אמריקאית חדשה בכיכובו של ארון פול (“שובר שורות”), על צעיר שמצטרף לקהילת מאמינים ההולכת אחרי גורו עתיר כריזמה, אך מגלה שלא יהיה לו קל לעזוב. הסדרה צפויה לעלות לאקרנים ב־30 במרץ בארצות הברית, וב־5 באפריל בהוט ובסלקום טי־וי.


The Ranch: סדרה אמריקאית המיועדת לחובבי הקומדיות, שמאחדת כמה מכוכבי “מופע שנות ה־70”. הסדרה תעלה ב־1 באפריל בנטפליקס.


The Aliens: קומדיית מדע בדיוני בריטית חדשה העוסקת בחייזרים החיים בכדור הארץ. הפרק הראשון שודר ב־8 במרץ 2016. טרם פורסם תאריך העלייה לשידור בישראל.


The Catch: שונדה ריימס, יוצרת “האנטומיה של גריי” ו”סקנדל”, האישה החזקה בימים אלה בתעשיית הטלוויזיה האמריקאית, מביאה בימים אלה למסכים את הסדרה החדשה “תופסת”. במרכז הסדרה עומדת דמות נשית ראשית עוצמתית וחזקה, מומחית להונאה שנפלה בעצמה לתרגיל עוקץ. לצדה של מיראל אנוס, השחקנית הראשית שהופיעה בסדרה “אהבה גדולה”, ישחק גם פיטר קראוזה מ”עמוק באדמה”. הסדרה צפויה לעלות לאקרנים ב־24 במרץ בארצות הברית, וב־28 בחודש בארץ בהוט.