לקראת כניסת השבת, להלן זמני הכניסה והיציאה של יום המנוחה ברחבי הארץ:



זמני כניסת ויציאת השבת, פרשת משפטים



פרשת משפטים

"ואלה המשפטים אשר תשים לפניהם" (שמות כא, א). מסביר רש"י: "ואלה מוסיף על הראשונים. מה הראשונים מסיני, אף אלו מסיני".
הדבר טעון הסבר: וכי היינו חושבים שהדינים שנאמרו כאן אינם מסיני? מסביר ה"שפת אמת" (האדמו"ר השלישי למנהיגי חסידות גור) את התמיהה הזו, ונביא את תמצית הסברו.
 
ישנם בתורה שלושה מושגים הכוללים את כל החיובים והאיסורים שמצווים אנו לשומרם: "עדות", "חוקים" ו"משפטים". כפי שנאמר (דברים ו, כ): "כי ישאלך בנך מה העדות והחוקים והמשפטים אשר ציווה ה' אלוהינו אתכם". 
 
וכתב הרמב"ן: "עדות" הם דברים שנכתבו לזכר נפלאות ה', כמו פסח, שבת, תפילין ועוד. "חוקים" הם דינים שלא הובא טעמם בתורה, ואנו מקיימים אותם רק משום שכך ציווה הקב"ה, גם בלי שנבין את טעמם. "משפטים" הם דברים שיש בהם היגיון ובני אנוש מסוגלים להבינם, ואלו הם המשפטים אשר בני אדם מחוקקים בכל מדינה ובלעדיהם איש את רעהו חיים בלעו, בהם דיני נזיקין או פגיעה אחרת בין איש לחברו, שבלעדיהם בלתי אפשרי לקיים חיי חברה תקינים. אנו מצווים להסביר לבנינו כי עלינו לקיים הן את "החוקים" והן את "המשפטים". 
 
לפיכך גם את המשפטים, שלכאורה היה צורך לנהוג על פיהם בהתאם לשכל ולהיגיון האנושי והמוסרי, עלינו לקיים, משום שכך ציווה הבורא. עלינו לקיים את "המשפטים" בדיוק כפי שאנו מקיימים את "החוקים", כאילו שגם המשפטים נעלמו טעמיהם מעינינו וזהו ציווי ה' ומוטל עלינו לקיימם מכוח ציוויו בלבד.
ובכך מבואר הפסוק "מגיד דבריו ליעקב, חוקיו ומשפטיו לישראל, לא עשה כן לכל גוי ומשפטים בל ידעום". מדוע לגויים נאמר רק "ומשפטים בל ידעום" ולא מוזכרים החוקים? זאת מכיוון שאצל עם ישראל אין הבדל בין חוקים למשפטים, אך אצל אומות העולם, אף שיש להם משפטים שיש בהם היגיון ושכל אנושי ועל פיהם מלכותם מתקיימת, הם אינם מקיימים את החוקים שהקב"ה ציוה ואין להם הסבר אנושי (כגון מצוות פרה אדומה). 
 
וזה מה שהקדים רש"י. "ואלה המשפטים", כלומר שגם את המשפטים שאנו מקיימים ונהירים לנו נימוקיהם, יש לקיימם משום שכך צווינו מסיני. "מה הראשונים מסיני", כלומר אותם חוקים אלוקיים שאנו מקיימים רק משום שניתנו בסיני ואנו משועבדים לנותן התורה. כך "אף אלו" המשפטים המובנים לנו. יש לקיימם כאילו היו חוקים ואנו מקיימים אותם משום שזהו רצון ה' ולא רק הסכמת כמה מחוקקים, שהיום חושבים כך ומחר אחרת. היום מבינים ש"לא תרצח" זהו צו מוסרי אך מחר יחליטו שלרצוח מיליונים כפי שכמה שליטים עריצים עשו, גם זה מוסרי ואף חוקי. 
משפטי ה' אמת, ורק המה נצח.