הם עבדו ביחד באותו מקום עבודה, חיזרו אחד אחר השנייה והתאהבו. ארבעה זוגות מספרים על האהבה שהחלה במשמרת ונמשכה אחרי שעות העבודה. 

מסעדת הצדף בראשון לציון


עדי ועודד איתן נשואים כבר שמונה שנים, והורים לשלושה ילדים: מיכאל בן ה־6, מילה בת ה־5 ואריאל בן השנתיים. עדי היא עורכת דין במשרד המשפטים ועודד מנהל ובעל שליטה בחברה ציבורית המעניקה שירותים פיננסים. הם הכירו לפני 12 שנים במסעדת "הצדף" בראשון לציון. "עודד הוא בנו של אחד השותפים במסעדה", מספרת עדי. "הוא היה מגיע מדי פעם לאכול צהריים במסעדה. אני הייתי אז סטודנטית למשפטים ומלצרית במסעדה. בהתחלה לא החלפנו בנינו מילה. מיקי, אבא של עודד, שחוץ מזה שהיה הבוס שלי, גם מאוד אהב אותי, היה מספר לי על הבן שלו והרגשתי שהוא רוצה שנהיה ביחד. אבל לי בכלל היה חבר באותה העת, ככה שלא חשבתי בכיוון".



עודד: "אני בכלל לא ידעתי שאבא שלי מכין לי אמבוש. אחרי שעדי נפרדה מחבר שלה, אבא שלי ניסה לשכנע אותה לצאת איתי, בלי שאהיה בסוד העניינים".


עדי: "עודד היה חתיך אז – והיום - וכשהיה מגיע למסעדה כל המלצריות היו מתרגשות ומתלהבות".


עודד: "רק עדי לא התרגשה ממני ואמרה שאני לא הטעם שלה".



מתי התרחשה התפנית בעלילה?
עודד: "ערב אחד, אחרי המשמרת, עצר את עדי שוטר ונתן לה דוח. היא הגיעה למחרת לעבודה מבואסת מכך שהיה עליה לשלם 1,000 שקל קנס, ובשביל סטודנטית זה היה סכום מאוד גבוה".


עדי: "מיקי, שראה שאני מבואסת, אמר שינסה לעזור ונתן לעודד להתקשר אלי, כדי לשמוע פרטים על הדוח ולנסות לעזור לי. בדיעבד זה היה סתם תירוץ זול כדי שעודד יתחיל איתי ויציע לי לצאת איתו".


עודד: "ניצלתי את ההזדמנות והצעתי לה לצאת. בהתחלה היא לא התלהבה אבל חגית, חברה טובה שלה שהכירה אותי מגיל צעיר, שכנעה אותה לצאת איתי".



מסעדת הצדף בראשון לציון. צילום: יח"ץ
מסעדת הצדף בראשון לציון. צילום: יח"ץ



השניים יצאו פעם אחת. למחרת עדי הגיעה לעבוד במסעדה ואמרה לחגית שלעודד יש זקן, ואין מצב שהיא יוצאת איתו. חגית, אלופת השידוכים במסעדה, לא ויתרה ושכנעה את עדי לתת עוד צ'אנס. "מה הבעיה עם זקן?", אמרה, "גילוח אחד והוא יורד".



מהדייט השני האהבה כבר פרחה, ולאחר שלושה חודשים עברו השניים לגור ביחד, עם הזקן. אבל זה רק סיפור אחד מני רבים. במסעדת הצדף נולדו בשנים האחרונות לא פחות משמונה זוגות, שכבר הספיקו מאז להינשא. כל חתונה שמתחילה במסעדה הופכת לקרנבל. "זה לא רק מקום עבודה, זו משפחה", אומרת עדי. "כל מי שנכנס לעבוד בצדף, ולא משנה באיזה תפקיד, למעשה מקבל על עצמו משפחה נוספת. כולם חברים אחד של השני, יש חוויות משותפות, ערבי גיבוש וטיולים, ובאופן טבעי, נוצרים הרבה קשרים רומנטיים. חגית השדכנית שלנו עדיין עובדת בצדף ונחשבת ללב של הצוות. עם הלב הגדול שלה היא יודעת להעניק להרבה אנשים תחושה שהם לא מגיעים רק לעבודה".



מי שאחראית להעלאת מינון הרומנטיקה במסעדה היא חגית שטרית, מנהלת מסעדת הצדף. "לא מפתיע שהמסעדה כל כך עשירה בחברויות ובסיפורי אהבה", היא אומרת. "אני בוחרת את העובדים בפינצטה ודואגת כל הזמן שתהיה הרמוניה בין כולם. אני רוצה שהעובדים יוכלו להיות חבורה וחברים אחד של השני, כך גם העבודה נעשית ברוח אחרת. אני עצמי מאוהבת בעבודה והעובדים מקבלים ממני אהבה וחיבוקים מדי יום. משהו בווייב המיוחד הזה במסעדה יוצר את שיר האהבה שפורץ החוצה". 


בית המרקחת המקוון E-pharma

קטי וינון גלבוע הכירו כשעבדו במוקד חברת E-pharma, בית מרקחת מקוון. חוץ מהם נוצרו בחברה עוד כשישה זוגות. קטי התחילה את דרכה כרכזת הזמנות ושולחנה היה בפתחו של מרכז המלאי של החברה. ינון עבד כנהג בחברה, והיה מגיע מדי בוקר לקחת סחורה. מבטיהם הצטלבו וחיוכים נזרקו בין השניים. לאחר כחודש, מנהל המרחב, שהבחין במבוכה ובמתח ביניהם, הציע שייפגשו מחוץ לשעות העבודה. קטי מאוד התלהבה מהרעיון, אך ינון קיבל רגליים קרות. וככה הקשר נמשך רק בפגישות חטופות בזמן העבודה.

"באותו הזמן החלטתי לנסוע לאילת עם חברות", מספרת קטי, "ינון התגעגע אלי ושלח לי הודעות. קפצתי באוויר מהתרגשות, אבל כלפי חוץ נשארתי אדישה, הפגנתי קור רוח ושיחקתי אותה קשה להשגה. אפילו לא עניתי להודעות שלו".

ינון: "מודה שלקח לי קצת זמן לאזור אומץ, אבל כשקטי חזרה מאילת ניגשתי אליה ובישרתי לה שאנחנו יוצאים לדייט ושאני לא מוכן לקבל תשובה שלילית. כעבור מספר ימים יצאנו לדייט הראשון ומאז לא נפרדנו, כבר 14 שנים".

לאחר שנתיים מהדייט הראשון נישאו השניים, ולהם שני ילדים– בת ובן. והם עדיין עובדים יחד בחברה. כאמור, הם לא הזוג היחיד שיצא משם. לירון ברגר, מנכ"ל החברה, יש הסבר: "חברת E-pharma היא בעלת אגפי עבודה רבים - סחר, מלאי, רכב ועוד, ולכן זו הזדמנות לפגוש ולהכיר אנשים חדשים. בנוסף, אדם ממוצע נמצא רוב שעות היום במקום העבודה, כך שעמיתיו לעבודה והקולגות הופכים לדומיננטיים בחייו. האינטראקציה בין העובדים היא אינטראקציה משפחתית, כולם מרגישים בנוח עם כולם ולכן זוגות רבים נוצרים בחברה. במהלך השנים נוצרו בחברה מספר רב של זוגות, וחלקם נשארו ביחד עד היום".

E-pharma. צילום: ניר עצמון
E-pharma. צילום: ניר עצמון



מתחם האירועים נסיה


ליטל ודותן עסור הכירו במתחם האירועים "נסיה" שליד אשדוד. כיום משמש דותן כמנכ"ל המתחם, אך לפני שש שנים, כשקיבל לעבודה את ליטל כמלווה צמודה של הזוגות המתחתנים, הוא היה מנהל מחלקת האירועים במקום. "עבדנו יחד במשך חצי שנה עד שנרקמה לה הזוגיות", מספרת ליטל. "במהלך העבודה נוצרה בינינו כימיה מאוד חזקה. גם בשל השעות המשותפות הרבות וגם בגלל שדאגנו להצעיד לחופה מדי ערב זוגות ליום המאושר בחייהם. זה נתן לנו חשק והיינו מדמיינים לא פעם את עצמנו תחת החופה ומה היינו רוצים או לא רוצים בחתונה שלנו".



מי עשה את הצעד ראשון?
השניים מסתכלים אחד על השנייה וצוחקים. דותן: "לגבי השאלה מי התחיל עם מי, יש שתי גרסאות סותרות. עד עצם היום הזה לא הוחלט מי התחיל".


ליטל: "זה משהו שקרה לאט. הכימיה בינינו הייתה מצוינת, והיא התפתחה לאט־לאט, במשך חודשים, עד שהפכה לקשר רומנטי".



לפחות ידעתם שיש לכם איפה להתחתן.
ליטל: "ברור. לאחר שהפכנו לזוג תחזקנו זוגיות משותפת במקום העבודה במשך שלוש שנים, ולפני שנתיים נישאנו - בנסיה כמובן - בחתונה שכל צוות העובדים חיכה לה. גם שמנו את השיר 'מכאן' ('כאן הכל התחיל, לא ייגמר לעולם...')".


דותן: "לפני חודש סגרנו מעגל כשערכנו את הברית לתאומים שלנו בנסיה".



מתחם האירועים נסיה. צילום: אלוני מור
מתחם האירועים נסיה. צילום: אלוני מור



והם, כאמור, לא הזוג היחיד שהכיר בנסיה. יהודה יפרח, הבעלים של חברת "שבט אחים" שנסיה בבעלותה, מספר כי גם במתחם חמי יואב השייך לקבוצה, התפתחו לא מעט קשרים רומנטיים.



מה יש במקום הזה שפורחת בו אהבה?
דותן: "כל יום יש בעבודה שלנו התרגשות ופרפרים עם כל זוג שמתחתן. זה הופך אותנו לרגישים יותר - מההנהלה הבכירה ועד המלצרים. כנראה יש משהו באוויר, בקסם של החתונה, במוזיקה שמתנגנת, שגורמים לנו לאווירה טובה ורצון לחוות גם את היום המאושר הזה". ד



קפה טאטי, גבעתיים


גיל נחום ושיר זילבר־נחום הכירו בקפה טאטי בגבעתיים. "גיל חיזר אחרי", אומרת שיר בחיוך, "למרות שהוא לא יודה בזה. הוא היה ברמן ואני הייתי מלצרית ומדי פעם, אחרי משמרות, היינו יוצאים לאכול או לשתות משהו לבד או עם עוד חברים מהעבודה. כולם במסעדה ידעו שהוא בעניין שלי, רק שסירבתי להאמין. יום אחד פגשתי בחברת ילדות של גיל שאמרה לי שהיא חושבת שאנחנו מתאימים. מאז הכל היסטוריה".



מישהו מטאטי היה בסוד העניינים?
גיל: "בהתחלה לא סיפרנו, למרות שזה היה די ברור. היינו מתכננים את המשמרות שלנו כך שנעבוד ביחד. היה ממש כיף להתאהב תוך כדי העבודה. חיכינו למשמרות בקוצר רוח. לא תמיד כולם פרגנו והיו כמה שקינאו לנו, אבל בסופו של דבר זה לא ממש הזיז לנו כי ידענו לאן זה מוביל".


החבר'ה בטאטי מספרים על לא פחות מעשרה זוגות שהתאהבו שם. "יש בטאטי אווירה כיפית ומהנה", מסבירה שיר. "זה גורם לעובדים, וגם ללקוחות, להישאר בו שנים רבות. בטאטי יש גם ערבי צוות ואירועים לפני חגים, בהזדמנויות האלה יוצא לצוות להיפגש ולהכיר, בין אם זה מנהלי משמרת, מלצרים, ברמנים, טבחים או אופים. הרבה זוגות יצאו מערבי הגיבוש האלה".



קפה טאטי. צילום: יוסי אלוני
קפה טאטי. צילום: יוסי אלוני



אתם עדיין עובדים בטאטי?
גיל: "כבר לא, יש לנו עבודות של מבוגרים (צוחק). ב־2014 התחתנו ובקרוב ניכנס לדירה חדשה. שיר מסיימת שבע שנות לימוד רצופות של לימודים לתואר בפסיכולוגיה ותואר בקלינאות תקשורת, ואני בעל רישיון לשיווק פנסיוני, עובד בבית השקעות מוביל. לאחר שנים של לימודים, עכשיו מתפנים לחשוב על דור ההמשך".



ענת זרמתי, הבעלים של קבוצת טאטי: "במקום שיש אהבה צומחת אהבה. ההשקעה האינסופית ברקמה האנושית ובתרבות הארגונית יצרו קרקע פורייה לאהבה, ומלבד הזוגות נוצרו חברויות לחיים מדהימות ומלאות אהבה".