לקראת כניסת השבת, להלן זמני הכניסה והיציאה של יום המנוחה ברחבי הארץ:




הרב ישראל מאיר זינגרביץ' על 
פרשת אחרי מות־קדושים

לפני ה' תטהרו" (ויקרא טז, ל). מה טיבה של טהרה זו? הסביר ר' אברהם כהן זצ"ל, מגדולי גאוני תוניסיה במאה ה־19: כשאדם רוצה להיטהר, הגם שכוונותיו טובות, עליו לדעת מהי הדרך הנכונה לעשות זאת, שמא בטעות ירבה לחטוא. משל לעשיר שראה עני מתגולל באשפתות, שדוף ומזה רעב. נכמרו רחמיו ואמר לו: "התרצה להיות משרת בארמוני וכל מחסורך עלי? קורת גג, מזון לשובע ומשכורת הגונה יינתנו לך". 
 
רץ העני בשמחה לקראת מיטיבו ורצה לחבקו. נסוג האדון בהבעת סלידה, כי היה העני מזוהם והפיץ ריח סחי ורפש. "בוא עמי לביתי", אמר לו העשיר. "היכנס לאמבטיה חמה, יביאו לך בגדים חדשים, ואז תתייצב לפני". הלך העשיר לביתו, והעני אחריו במרחק נאות. כשהגיעו הביתה הורה העשיר לאורחו את הדרך לאמבט. לפי הוראתו הובאו לשם בגדים נאים ונעליים חדשות. בינתיים העשיר התיישב במשרדו והמתין להופעתו של המשרת החדש על מנת להדריכו.
 
פשט העני את בלואי סחבותיו ובחן בעניין את הבקבוקים הקטנים שנצבו על המדפים, פתחם ורחרח את תוכנם. נחיריו התרחבו בהנאה, היו אלו בשמים נפלאים. חשב שהבין את כוונת אדונו, מיהר ושפך את הבשמים על גופו, על שכבות הלכלוך והרפש שדבקו בו. אחר כך מדד את הבגדים החדשים שהתאימו לו להפליא ופסע מעדנות אל טרקלין האדון, בעודו מוקף עננת צחנה מבושמת, רפש מעורב בתמרוקים.
 

קפץ העשיר ומיהר אל החלון ופתחו לרווחה בטרם יתעלף מחמת הריח הנורא. "מדוע השחתַ את התמרוקים היקרים בעודך מלא טינופת?", קרא בקול חנוק. "חזור מיד לאמבט, שטוף מעליך את הזוהמה, מרק את הלכלוך, סרק את דבלולי שערותיך ואחר כך תתייפה בטרם תתייצב בפני". זהו, סיים רבי אברהם הכהן את משלו, מה שכתוב: "סור מרע ועשה טוב". בטרם עשות טוב עליך להתנער מכל הרוע, כמו שנאמר: "רחצו, הזדככו, הסירו רוע מעלליכם מנגד עיני, חדלו הרע".וזה ביאור הפסוק שבו פתחנו, "לפני ה' תטהרו". "לפני ה'": לפני שאתם מבקשים להתקרב לה', עליכם להיטהר מכל הצחנה שבה חייתם עד כה. אל נא תדמו בנפשכם כי בבוקר תעשו את כל פשעיכם, גניבות, פריצות ועישון סמים, ובערב תניחו מסיכות על פניכם ותרקדו ריקודי קודש ברגליכם ובעודכם מלאי זוהמה תתמרקו בבשמים, לא כך דרכה של תורה.
 
קודם כל תיטהרו. תעדנו את כל מידותיכם. רחצו את כפות רגליכם מזוהמת הטומאה שאליה התרגלתם, שמרו על ניקיון לשונכם בטרם תלמדו את שפתיכם תפילה. הסירו טומאתכם בטרם תדמיינו כי טהורים אתם. השיבו עושק וגזל לבעליהם בטרם תפזרו צדקה. השפילו מבטכם מטה, בטרם תגלגלו עיניים מעלה. כך תיטהרו וכך תוכלו להתייצב לפני אדון כל.

לפני ה' תיטהרו.