ללא טלפון

"לאחרונה אני עד לתופעה שזוגות רוצים לראות את האורחים שלהם יותר עסוקים בחתונה ופחות בטלפונים", אומר הבלוגר אביב אברג׳ל. "הסיבה לכך היא שטלפונים מפריעים בטקס החופה כי הם מצלצלים; אנשים עסוקים בלצלם, במקום ליהנות מהאירוע ומהחופה; וגם במהלך הריקודים אנשים פחות רוקדים ויותר מתעסקים בטלפון. כשהם כבר לא מתעסקים בטלפון, הרבה פעמים הם משאירים אותו על השולחן, והוא עלול להיגנב".

אברג'ל, בעל הבלוג ״כלות עם שיק" (chicbride.co.il), מספר שכיום רואים יותר ויותר חתונות שבהן מבקשים מהאורחים להשאיר את הטלפונים מחוץ לאירוע. "אופציה אחת היא שמכינים מעין תיבה עם מחיצות, משהו דומה לשמירת מעילים, ואז מפקידים בה את הטלפונים. זוגות שממש משקיעים, לוקחים חברת שמירת חפצים ושמים שלט: 'לבקשת החתן והכלה, אנא השאירו את הטלפונים מחוץ לאירוע'".

האורחים אכן נענים לבקשה הזאת? 
"אי אפשר לחייב את כולם, אבל גם אם 30% מהאנשים התנתקו מהטלפון לכמה שעות, זה עדיף מכלום".

 

פלאפונים. צילום אביב אברג'יל וארתור ארונוב

קיר דונאטס

"את קיר הדונאטס נהוג למקם בקבלת הפנים של החתונה, אבל אפשר להציב אותו גם בכל שלב אחר של האירוע", אומר ישראל מנשה, הבעלים של "מתוק וקופץ" - אטרקציות לאירועים. "זהו קיר שיש עליו 90 מיני דונאטס קטנים ומתוקים בכל מיני צבעים, וכל אחד בא ולוקח. זה משהו מתוק, יפה, שובר שגרה ונראה קצת חריג בנוף. לרוב, 90 דונאטס מספיקים לאירוע, אבל אם יש ביקוש לעוד, אנחנו כמובן מביאים תוספת".

הפתיחה המתוקה לא הורסת את התיאבון?
"זה לא ש'יושבים על דונאטס', זה בקטנה. הכוונה היא לפתוח את הערב במשהו מתוק וקטן".

 

קיר דונאטס צילום פרטי

עמדת טאץ'־אפ

"במקום שאורחת בחתונה, או הכלה כמובן, תלך לשירותים כדי לתקן את האיפור או את השיער שלה ותבזבז שם 10 דקות, נוצרו עמדות הטאץ'־אפ באירועים", מסבירה אבישג סהר, מאפרת כלות וערב. "אני מגיעה לאולם האירועים גם עם מישהי שמסרקת. יש עמדה אחת של איפור, יש עמדת שיער, ויש גם תאורת סלפי מיוחדת. מגיעות אלי בנות תוך כדי ריקוד, כשהן מזיעות והאיפור נמחק להן. הן רוצות להרגיש זוהרות ולהיראות מתוקתקות במהלך כל האירוע, ולא רק בהתחלה".

כמה זמן לוקחת מלאכת התיקון?
"תיקון איפור לוקח בין 30 שניות לדקה, כך שהאורחת לא מבזבזת זמן וחוזרת ישר לרחבת הריקודים לשמח את הכלה והחתן. האורחות פשוט משתגעות על האטרקציה הזאת, ואף אחת כבר לא מנסה לתקן את האיפור עם טישו".

 

עמדת טאץ'-אפ. צילום פרטי

בריכה בתוך האולם

"בשנים האחרונות אנשים תמיד מחפשים איך להפוך את האירוע שלהם למעניין יותר. כיום בריכות שחייה יש רק בגני אירועים, כלומר בחוץ, וגם אלה בריכות שאפשר לקרוא להן שכשוכיות. ואילו אנחנו ממש עשינו בריכת שחייה בתוך אולם אירועים", מספר נריה חזוט, הבעלים של אולם האירועים WE, שנפתח לאחרונה בבאר שבע.

האם מדובר בבריכה גדולה?
"זוהי בריכה מקורה ומחוממת בגודל 40 מ"ר, ולצדה יש גם ג'קוזי רחב ממדים. בתוך מי הבריכה ישנם כיסאות בר, כדי שיהיה אפשר גם לשבת בבריכה, לשתות דרינק ולבלות. בסוף האירוע, כשמתחיל האפטר פארטי, אז גם נפתחת הבריכה ומתחיל הקרנבל. את רואה חבר'ה רוקדים בבריכה עם הדי־ג'יי, ונוצרת חגיגה מעניינת. דאגנו אפילו למגבות, לחלוקי מגבות וכמובן למציל. אנחנו מקבלים המון פידבקים, אנשים מנסים להבין מה זה העוף החדש הזה, ואני בטוח שבקרוב יבואו חקיינים".

בריכה בתוך האולם. צילום: עידן הצילום
 
שושבינות זהות

"לאחרונה ניכרת התופעה שכלה בוחרת צבע שהיא נורא אוהבת ומתחברת אליו ומבקשת מהשושבינות - כלומר מבנות המשפחה והחברות הקרובות - ללבוש את אותו הצבע", מספרת אלה עובד, מעצבת שמלות כלה. "הן לא חייבות ללבוש את אותה השמלה בדיוק, אבל זה כן חייב להיות אותו צבע, והשמלה צריכה להיות באותו סגנון ולדבר את אותה השפה. כלומר, אם מדובר בסגנון נשפך, אז שזה יהיה הכיוון בכל השמלות. לשמלות האלה השושבינות מוסיפות קונספט שחוזר על עצמו, כמו למשל תכשיט תואם או פרח זהה בשיער. יש שושבינות שקונות לבד שמלות בהתאם למה שהכלה מבקשת, ויש כאלה שמגיעות למדידות ביחד, ואז גם החוויה מאוד נעימה ומשותפת. למשל, כבר לקראת יריד האירועים 'מקודשת' שייערך בשבוע הבא בגבעת שמואל, תיאמו איתי שתי קבוצות של שושבינות". 

מהו הקטע בלבוש הזהה?
"זה טרנד שהגיע אלינו מחו"ל, ולאחרונה תפס תאוצה. אפשר לפרשן את זה ולומר שהכלה רוצה שכולם ידעו שאלה החברות הטובות שלה". 

שושבינות זהות. צילום: אביב אברג'יל

דגל חופה

"לאחרונה פונים אלי מספר רב של זוגות צעירים ומבקשים להזמין חופות המיוצרות בצורה של דגל ישראל", מספר אבי מרום, הבעלים של חברת מרום אפ. ג'י.פי. "בדגל הרגיל יחס הגודל הוא 1X 1.5, ואילו דגל חופה מיוצר ביחס של 1X1, כלומר מטר וחצי על מטר וחצי וכדומה".

מהו הגודל המקסימלי של דגל חופה שניתן לייצר?

"עד היום הדגל הכי גדול שעשינו היה 4 מ"ר, אבל ביכולתנו לייצר כל גודל לפי רצון הזוג המתחתן. העלות היא כ־350 שקל לדגל חופה. אנחנו מייצרים את הדגל באפליקציה, מבדים מיוחדים המתאימים גם לחופה, ובארבע פינות הדגל יוצרים תפסים מיוחדים לתפיסת החופה באמצעות מוטות. אנחנו לא משתמשים במוטות מתכת, אלא במוטות עץ בוק צבועים בחום או לבן, כדי שזה ייראה יותר אסתטי, אותנטי ומכובד".

האם אפשר לאפיין את הלקוחות שמגיעים אליך?
"התופעה יותר נפוצה בקרב הדתיים הציונים שרוצים משהו מיוחד ושונה. אך גם זוגות מכלל האוכלוסייה, ולאו דווקא דתיים, מתחילים להיחשף לכך. אצלם ניכר הרצון לא להשתמש בטלית, אלא במשהו יותר ישראלי בלי קשר לדת".

דגל חופה. צילום: יח"צ

מראת סלפי

"מראת סלפי נחשבת כיום האטרקציה הכי חמה בעמדות הצילום בחתונות ובאירועים בכלל", אומר עידן מן, הבעלים של "טוויסט אטרקציות לאירועים". "זוהי מראה אינטראקטיבית ענקית בגודל 70 אינץ', והרעיון הוא לעמוד מולה וממש לתקשר איתה. המראה היא בעצם מסך מגע, והיא אומרת לך מה לעשות. למשל, לחייך, לתת נשיקה, לצרוח, או כל דבר אחר. אלה פעולות משעשעות, את רואה עצמך במראה, ואז פשוט מתבצעת תמונה. את התמונה מקבלים בתוך חמש שניות על גבי מגנט, ואפשר גם לשתף אותה מיד ברשתות החברתיות - בפייסבוק, באינסטגרם, או לשלוח במייל לכל מי שרוצים".

למה זה כל כך מלהיב?
"קודם כל, אנחנו דור הסלפי, והמראה הזאת היא טרנד עולמי. החידוש העיקרי הוא שהתמונה מתקבלת ממש באותו רגע, להבדיל מצלם מגנטים רגיל. אנחנו גם כותבים את שמות בני הזוג על המראה, והצילום מתבצע עם אביזרים, כגון כובעים, שלטים ודברים משעשעים נוספים".

כמה עולה התענוג?
"כ־1,800־2,500 שקל לאירוע. אנשים פשוט עפים על זה ברמות קשות, והמראה הזאת מתחילה להחליף את צלמי המגנטים המסורתיים". 

מראת סלפי. צילום פרטי

אפליקציית טרמפים

"החתן והכלה מזמינים באמצעות אפליקציה את כל האורחים לאירוע, ולאחרונה הוספתי פיצ'ר חדש המתאם טרמפים בין המוזמנים", מספר בר סרף, המייסד של INVITER - אפליקציה להזמנות ואישורי הגעה. "זה מאפשר למוזמנים לאסוף לאירוע מוזמנים אחרים שאולי אין להם איך להגיע, להגדיל את כמות האנשים המגיעים לאירוע, וחשוב מכך - זה גם מאפשר לאנשים ליהנות ולשתות, כאשר יש נהג אחד אחראי שאוסף איתו טרמפיסטים ומחזיר אותם".

איך זה מתבצע בפועל?
"ברגע שמקבלים הזמנה לחתונה בוואטסאפ ומאשרים הגעה, מתקבלת השאלה: 'האם אתה צריך טרמפ ומאיפה', או 'האם יש לך מקום ברכב ומאיפה אתה מגיע'. אם למשל מוזמן עונה שהוא ללא רכב והוא מאשדוד, האפליקציה מקשרת בינו לבין מוזמן אחר מאשדוד שציין שיש לו מקום ברכב. הכל נעשה בקליק אחד.

איך נולד הרעיון?
"בעלי אירועים רבים חיפשו פתרון אטרקטיבי יותר לארגון הסעות במקרים שלמשל אין הרבה אנשים מאזור מסוים. כיום יש בזה שימוש אדיר, ואני רואה אירועים שיש בהם 50 תיאומים כאלה. זה פותר למוזמן שאין לו איך להגיע את הבעיה,  מגדיל את כמות האורחים, וגם מגדיל את כמות השמחה, כי כולם שותים".

אפליקציית טרמפים. צילום: יח"צ

חליפת מכנסיים

"לאחרונה בחו"ל בקרב הקהילה הגאה ניכר הטרנד שבחתונה אחת מבנות הזוג לובשת חליפת מכנסיים לבנה, הכוללת מכנסיים עם מחוך. זה פתרון למי שרוצה להיראות יפה, עם איזושהי קריצה נשית, אבל לא רוצה ללבוש שמלה", מספרת חן חוה שטרנג, מעצבת שמלות כלה. "ראיתי את זה בחו"ל, הבאתי את הפתרון הזה לארץ, וזה נהיה שוס מטורף, לאו דווקא לנשים מהקהילה הגאה".

אישה מוכנה לוותר כל כך בקלות על שמלת כלה?
"נשים מהקהילה הגאה בוחרות את החליפה במקום שמלת כלה, ואילו כלות סטרייטיות, במקום להחליף שתי שמלות במהלך הערב, מעדיפות ללבוש את חליפת המכנסיים לקבלת הפנים או לריקודים".

מהו היתרון של חליפת מכנסיים?
"קודם כל, יש הרבה נשים שלא מתחברות לשמלות, לא לובשות שמלות, ואז מגיע יום החתונה והן סוג של 'חייבות'. ואז הן לוקחות שמלה רק לחופה, ובשאר זמן האירוע לובשות מכנסיים. חליפות המכנסיים באות בשלל גזרות ובדים, וכמו בשמלות כלה, יש הרבה אופציות ואפשר לעצב כל דבר".

שמלת מכנסיים. צילום רותם ברק