לפעמים נדמה שמלבד קסטרו, שהצליחו להעלות את גל גדות לדרגת קונצנזוס, מותגים כמעט לא מצליחים לקלוע לטעמו של הקהל בכל הנוגע לפרזנטוריות. הן תמיד היו רזות מדי, משעממות מדי, זנותיות מדי וכדומה. לא יעזור, אנחנו צרכנים מהדור החדש, וקשה לרצות אותנו. לא פעם הסערות שפרזנטוריות מעוררות (בעיקר כשהן שנויות במחלוקת) נוצרו בכוונה תחילה מצד המותגים, כדי לעורר את רגשותיו של הקהל ואת התקשורת למודת הקרבות, שראתה כבר כל סנסציה לניסיון לתחמון יחצני.



פעם בכמה זמן זוכה מותג לביקורת על בחיה של פרזנטורית שהיא לא בהכרח שנויה במחלוקת בכללי, אלא שנויה במחלוקת בקונטקסט שבו היא נבחרה. כך למשל קרה השבוע, כשנודע שקיילי ג׳נר, הצאצאית הצעירה ביותר לבית משפחת קרדשיאן, נבחרה כפרזנטורית של חברת טיפוח ידועה. הבעיה היא שקיילי היא בת 17, וחברת הטיפוח מתמחה במוצרים לטיפול בקמטים.



אבל הרשו לי לספק מעט רקע נחוץ לבחירה הנ״ל. תאמרו מה שתאמרו, לעולם לא תוכלו לחלוק על העובדה שמפעל היח״צ של משפחת קרדשיאן, בניצוחה של כוהנת השיווק והשליטה המטריארכאלית של השבט, כריס ג׳נר, הוא שירה צרופה. מדובר באמא שהצליחה בתקופת זמן של כשש שנים להפוך את בנותיה הבינוניות למראה והמנומנמות למדי לכוכבות החמות ביותר בתעשיית הבידור, האופנה והסלבריטאיות העולמית.



הצאצאיות הצעירות לבית הקרדשיאן הן קיילי וקנדל ג׳נר. קנדל הפכה במהלך השנה האחרונה לאחת הדוגמניות העסוקות בתעשייה (ומהדסת על המסלולים של שאנל ומארק ג׳ייקובס), ירק לקיילי, כמו שאומר הסיפור, לא נשאר. כדי להמציא את הצאצאית הקטנה מחדש, החליטה כריס ג׳נר להעניק לה מייקאובר מהסוג היאה לבנות הקרדשיאן, כשעל הטוטאל לוק החדש מנצחות שפתי ברווז עצומות, שהפכו לדיבור החם ביותר בחודשים האחרונים ולמושא לחיקוי של אינספור בלוגריות טיפוח, נשים נערות ברחבי העולם.



אז בעוד קנדל הפכה לדוגמנית על מן המניין, וקים חולשת על אימפריית הישבן הידועה ביותר בעולם, קיילי השתחלה לה היטב לנישת גורו הביוטי של המשפחה. על מנת לחגוג את המאורע, קטפה הפעוטה קמפיין ראשון למוצרי טיפוח. ג׳נר הולכת להיות השגרירה של חברת הטיפוח nip + fab. הכל טוב ויפה, עד שהתברר שמדובר בחברה שידועה בראש ובראשונה במוצרי האנטי אייג׳ינג ובדרכה לטפל בקמטים. בהחלט, לא מסוג המוצרים שנשים ׳בשלות״ דוגמת ג׳נר זקוקות לו. עם זאת, ג'נר הצהירה בעמוד האינסטגרם שלה שתכשיר האנטי אייג׳ינג של החברה נמצא אצלה בשימוש זה כבר זמן רב. כן, שמעתם נכון, נערה בת 17 ממליצה ומשתמשת בעצמה בתכשיר נגד קמטים. נו, נקווה שלפחות הוא לא מזיק.



לפני מספר טורים דיברתי על כך שיש כרגע תחייה מחודשת של חיבה לגיל הזהב בקרב תעשיית האופנה והטיפוח. היום במרבית מותגי הקוסמטיקה והאופנה יודעים שהקהל אומנם רוצה לשקוע בפנטזיה כשהוא צופה בקמפיין, אבל הוא לא רוצה שיזלזלו באינטליגנציה שלו. בהתאם, הרבה חברות קוסמטיקה מובילות בוחרות לשים בפרונט, בבואן לפרסם מוצרי אנטי אייג'ינג, כוכבניות בגיל המעבר.



למשל, הלן מירן בת ה־69 הפכה ממש לאחרונה לשגרירה של לוריאל בבריטניה, ועוד לפניה, ג׳סיקה לאנג בת ה־64 גויסה לקמפיין הביוטי של מארק ג'ייקובס, ושרלוט רמפלינג (68) לקמפיין חברת האיפור נארס. לכן, קשה שלא לסמן את הבחירה בקיילי ג'נר כפרזנטורית של מוצרי אנטי אייג'ינג ככמעט אנכרוניסטית.



מצד שני, פרזנטוריות, כמו נערות שער, נבחרות לא פעם בשל הרלוונטיות האקטואלית, הבאזז שמתרחש סביבן והמומנטום שלהן, יותר מאשר ההתאמה שלהן למוצר ולקהל היעד של החברה שאותה הן עתידות לייצג. עצוב, אבל נכון.