הסיפור מוכר - גבר פוגש אשה; הם מכירים, מתאהבים, ורוצים להקים בית בישראל. אבל בדרך יש מכשול לא קטן – הגבר הנ"ל צריך להציע לזוגתו למסד את הקשר; עליו לרדת על ברכו, לשלוף את הטבעת, ולהציע לה נישואין.

הרגע הזה, שבו הגבר שוטח את ליבו בפני אהובתו ומציע לה להפוך לזוג נצחי, הוא רגע מפחיד מאוד עבור כל גבר – אחרי הכל, מה אם היא תגיד לו לא?
אז כדי להבטיח שהצעת הנישואין עוברת כהלכה, הנה שלוש עצות שיעזור לכם לתכנן הצעת נישואין מושלמת.
וודא שהיא מוכנה

לפני הכל, חשוב מאוד לוודא שזוגתך לעתיד באמת מעוניינת להנשא לך; רוב המקרים של סירוב במעמד ההצעה נבעו מחוסר הבנה של הגבר, שטעה לחשוב שזוגתו לעתיד מוכנה ומעוניינת למסד את הקשר. לכן, הדבר הראשון שיש לעשות זה לוודא שהתנאים מוכנים, ושהמיועדת מוכנה להפוך לכלה.
לרוע המזל, אין דרך אחת להיות בטוחים – נשים שונות מביעות את עצמן בצורה שונה, ואין דרך אחת שבה אפשר להיות בטוחים; ישנן נשים שרק ירמזו בעדינות אבל יכחישו כשישאלו ישירות; ויש נשים שיגידו את אשר על ליבן אבל לא ירמזו לעולם. כאן מגיע המבחן הראשון להתאמתכם כזוג – רק אתה, בן-הזוג המיועד, יכול לדעת אם שיחה ערה על חתונה של זוג חברים או מגזין כלות שהושאר פתוח בסלון הם רמז דק שבדקים או סתם חלק מחיי היום-היום הרגילים שלכם. בכל מקרה, וודאו שזוגתכם מעוניינת בחתונה לפני שאתם יוצאים לקנות טבעת.
בחר טבעת הולמת
הנה הבעיה עם הטבעת – על פניה, הטבעת משנית לחלוטין לקשר ולזוגיות שנטוותה בין שני בני-הזוג לעתיד. אבל כיוון שכל הנשים מקבלות טבעות, הטבעת היא סמל לאהבתו של הגבר, וההשקעה בה מתארת את ההשקעה העתידית שהגבר מתכנן להכניס לזוגיות. מסיבה זו, הצעת נישואין עם טבעת לא-הולמת, או אפילו ללא טבעת, היא עלבון צורם; אשה שכל חברותיה זכו לקבל טבעות יקרות תיפגע עד עמקי נשמתה מטבעת לא מספקת.
לכן, חשוב לבחור טבעת אירוסין  הולמת – כשהולמת לא מתאר את מידת האהבה בין בני-הזוג (והרי כל האהבות אינסופיות הן, כל אחת בדרכה שלה), אלא את יכולותיו של הגבר; בדיוק כמו בטבע, ככל שהגבר מוכן להקריב יותר מהונו ומזמנו כדי לגרום לזוגתו העתידית אושר, כך ברורה יותר אהבתו. לכן, חשוב להשקיע בטבעת יקרה, שעלותה לפחות כמו שני חודשי עבודה אם לא יותר. בנוסף, חשוב מאוד להשקיע בטבעת גם זמן ומחשבה, ולהתאים אותה למקבלת ולטעמה האישי. ושוב – אדם שרוצה להנשא לאשה אמור להכיר את טעמה בתכשיטים.
תכנן הצעת נישואין שתאפשר לה להשוויץ
אחרי שווידאת שהכלה המיועדת אכן מעוניינת להיות כלה, ומצאת את הטבעת המושלמת, הגיע הזמן לתכנן את הצעת הנישואין. בדיוק כמו עם הטבעת, הצעת הנישואין היא טקס עם משמעות סימלית גדולה, שבו המציע מדגים את אהבתו. הצעת נישואין דומה לשיר אהבה בכך שהיא חוויה שניתנת במתנה לכלה העתידית; מדובר בחוויה שתיזכר לנצח,ושתאפשר לכלה העתידית להדגים לחברותיה את אהבתו של בן-זוגה.

נהוג לחלק את הצעות הנישואין לשניים – הצעות נישואין פומביות ופרטיות. בעיקרון, הצעות אהבה פומביות נותנות לכלה המיועדת קהל, והופכות את ההצעה לאירוע רב-משתתפים שבו הכלה זוכה להיות גיבורה בסרט משל עצמה; למעשה, לעיתים קרובות הצעות נישואין פומביות שכאלו מצולמות, והכלה זוכה להיות גיבורה בסרטון שנצפה ע"י מליוני בני-אדם.
כמובן, לא כל הנשים אוהבות הצגות חיבה פומביות שכאלו; לאלו שמעדיפות מחוות אהבה אינטימיות ורומנטיות, מומלץ לבחור בהצעת נישואין פרטית, עדיף במקום מרוחק, שקט ומבודד – ואם אפשר, מקום שיש לו קשר היסטורי או רגשי לבני-הזוג, כמו למשל המקום בו הם לראשונה נפגשו. הצעת נישואין שכזאת עדיין תהפוך לסיפור רומנטי נוגע ללב שהמיועדת תוכל לחלוק עם חברותיה, והיא עדיין תהיה טקס סמלי, שכן היא תעיד כאלף עדים על ההיכרות העמוקה בין בני הזוג ועל יכולתו של המיועד להבין את דקויות ליבה של אהובתו.
סיכום
כמו הרבה דברים אחרים בחיים, הצעת הנישואין היא טקס סמלי, שנועד להביע רגשות ומחוייבות שאי-אפשר להביע בדרכים אחרות. ההצעה היא מבנה חברתי, וחשוב מאוד להבין את חשיבותו לכלה המיועדת, ולזוגיות ככלל – ההבנה הזאת תאפשר לחתן העתידי לצלוח אותה בהצלחה, ולקבל את ה-"כן!" המבוקש, את הסכמתה של אהובתו לבלות את שארית חייה לצידו; ובסופו של דבר, זה כל מה שחשוב.