"זה הולך להיות קשה, אבל מאז ומתמיד חשבתי על היום שבו אספר את הסיפור שלי, והיום הזה הוא היום". איש לא פספס את המילים הללו, שאמר ברוס ג'נר למראיינת דיאן סויר בחודש שעבר. שניות לאחר מכן הוא כבר ביקש ממחטה למחות את הדמעות שקפצו, רגע לפני שהוא ענה על השאלה הגורלית "האם אתה אישה?". "כן", השיב ג'נר בקור רוח, "לכל דבר ועניין". לא בכל יום יושבת עיתונאית צמרת כמו סויר, זוכת פרס פיבודי ואחת הנשים החזקות במדיה האמריקאית, לשיחה רצינית עם מישהו, או בעצם מישהי, כמו ברוס, שמוכר בעשור האחרון בעיקר כאב המשפחה האהובה-שנואה ביותר באמריקה, קרדשיאן-ג'נר, או במילים אחרות, כוכב ריאליטי-טראש.
קייטלין ג'נר. לשעבר ברוס
בראיון שערכה סויר עם ג'נר צפו מיליונים ברחבי העולם, והוא שודר במעוזות הטלוויזיונים המעונבים ביותר בארה"ב ומחוצה לה, הרחק ממצעד הניתוחים הפלסטיים הכושלים של ערוץ E!. סויר, שנודעה בזכות ראיונות עם נשיאים ועם אייקוני תרבות בצפון אמריקה, הרחיקה עד לביתו של ג'נר במליבו כדי לקיים את הראיון שכל גוף שידור היה מוכן לשלם הון תמורתו, ושקדמו לו חודשים רבים של ספקולציות ורכילויות שלא זכו לתגובה מצד המשפחה המתקושרת. מי חשב שמבית היוצר של קריס ג'נר ייצא אחד הראיונות החשובים במה שכבר מכונה בתקשורת האמריקאית "שנת הטרנסג'נדר".

שנת 2015 עשויה בהחלט לזכות בתואר המחייב "השנה הידידותית ביותר לקהילת הטרנסג'נדרים". מדובר בהישג שאין להקל בו ראש, מאחר שזו קהילה שנחשבה לשקופה אפילו בקרב הקהילות ההומוסקסואליות, שללא ספק צברו הון תרבותי ופוליטי בעשורים האחרונים. השנה, נראה לפתע שהטרנסג'נדרים נכנסים לשיח הציבורי. רק לפני חודש דרש ברק אובמה בנאום לאומה סובלנות לגאים ולטרנסג'נדרים, ובכך הפך לנשיא הראשון בתולדות ארה"ב שהגה את המילה בנאום רשמי. בנוסף לכך, בפתח השנה האזרחית הודיע התובע הכללי של ארה"ב כי טרנסג'נדרים יוכנסו באופן רשמי תחת המטרייה החוקית של זכויות האזרח, וכי אפליה נגדם תיחשב לעבירה פלילית. גם אצלנו, בישראל, מסתמן שינוי מבורך - אירועי הגאווה שנערכו החודש בתל אביב הפנו את הזרקור לטרנסג'נדרים ונשאו את הסיסמה "Tel-Aviv Loves All Genders". 
המהפכה כן תשודר בטלוויזיה 
פירותיו של שינוי היחס כלפי קהילת הטרנסג'נדרים נראים השנה גם על גבי המסך הביתי, ועיקר הקרדיט מגיע לשתי סדרות שמשחקות תפקיד מכריע בייצוגם החדש של טרנסג'נדרים וטרנסג'נדריות. הראשונה היא טבילת האש המוצלחת להפליא של אמזון בשוק הסדרות עם "טרנספרנט", והשנייה היא סדרת הלהיט "כתום זה השחור החדש", שחזרה החודש לעונה שלישית, והכירה לעולם את לוורן קוקס. בעוד ש"טרנספרנט" מציגה סיפור דומה לזה של ג'נר ומדגישה את המעבר של אב מזדקן מהזדהות גברית להזדהות נשית, הרי שקוקס, או סופיה, כפי שנקראת דמותה ב"כתום", היא טרנסג'נדרית שכבר עברה את תהליך השינוי מכבאי גברי לדיווה ארוכת מחלפות. סופיה מציגה דמות עגולה ומורכבת של מי שמזדהה כאישה – ועוד איזו אישה – לכל דבר, אך גם ככזו שהשאירה מחוץ לכותלי הכלא ילד ואישה מצולקים, כועסים ומתגעגעים, שעוד קוראים לה בשמה הגברי. את המאסר שלה, אגב, מרצה דמותה של סופיה בגלל שגנבה כספים כדי לממן את ניתוח שינוי המין. התגובות לדמות הטרנסג'נדרית של סופיה היו אוהדות. קוקס הודתה כי היא מרגישה אחריות גדולה לייצוג הנתח הטרנסג'נדרי של קהילת הלהט"ב, ואף הצהירה בראיון ל"טיים אאוט" כי, "הסדרה הולכת לשנות את הגישה של התעשייה לטרנסג'נדרים". קוקס מתרגמת את המילים שלה למעשים והופיעה לאחרונה בעירום במגזין "Allure", שם הסבירה כי בניגוד לעירום הצהוב שאליו אנו רגילים, מאחורי העירום שלה באמת ניצב מסר. "נשים שחורות לא זוכות לשמוע פעמים רבות שהן יפות, ונשים טרנסג'נדריות בטח שלא זוכות לשמוע שהן יפות", טענה, "לראות אישה טרנסג'נדרית שחורה שמקבלת את הגוף שלה ואוהבת כל דבר בו יכול לספק השראה לכמה נשים". אגב, מאחר שהמחשב הוא מסך הטלוויזיה החדש, אי אפשר שלא להכניס לדיון את פועלה של ג'יג'י גורג'ס, יוטיוברית נחשבת ופופולרית, שמנהלת ערוץ המוקדש לאיפור וטיפוח ונערצת על מיליוני בני נוער ברחבי העולם. 
טרנספרט. מהפכה בטלוויזיה
מחשבים מסלול מחדש 
לצדה של קוקס מחזקות את האג'נדה גם כמה אושיות מפתח בתעשיית האופנה. למעשה, עולם האופנה היה הראשון להושיט את ידו לנשים הטרנסג'נדריות ולהכניסן תחת מטריית ה-Diversity (הגיוון), שהוא כל כך אוהב לפתוח. אי אפשר לדבר על נושא הנשים הטרנסג'נדריות בעולם האופנה בלי להזכיר את הדוגמנית הברזילאית ליה T, שכיכבה בין היתר על המסלולים ובקמפיינים של ג'יבנשי ובנטון, אבל הכוכבת של הרגע היא ללא ספק הדוגמנית אנדריאה פז'יק.  
 
פז'יק, שנודעה עד לאחרונה כאנדרה, דוגמן בעל מראה אנדרוגיני ועברה ניתוח לשינוי מין, זכתה לאחרונה לחוזה נחשק עם חברת האיפור מייק-אפ פוראבר. אגב, גם לפני הניתוח, כשצעדה על המסלולים של ג'יבנשי, גוטייה וגליאנו, כולם טעו לחשוב שמדובר בבחורה יפהפייה. פז'יק החלה להתאפר בגיל 13, ועשור מאוחר יותר הייתה לדוגמן הטרנסג'נדר הראשון שהופיע במגזין "ווג". במקביל, סרט דוקומנטרי המגולל את סיפורה המורכב עתיד לצאת לקראת סוף 2016. הגרסה המקומית של פז'יק הוא כמובן סתיו סטרשקו, דוגמן שנחל הצלחה בשוק הבינלאומי (כולל צעידה על מסלול DKNY ועיטור "הבטחה" מטעם מגזין "Elle" האמריקאי) ונכנס בחודש שעבר לבית האח הגדול כחלק מעונת ה-VIP. סטרשקו בן ה-22, המנהל זוגיות עם סטודנט ישראלי לרפואה שמתגורר באיטליה, לא מעוניין כרגע בהליך רשמי לשינוי מין ומגדיר עצמו כגבר אנדרוגיני. 
לובשות את המכנסיים 
חשוב לציין כי לקבוע שטרנסג'נדרים שנולדו כזכרים ביולוגיים ובוחרים לחיות כנשים הם היחידים שזוכים לייצוג תקשורתי זו טעות. בשנים האחרונות החלו להפציע גם טרנסג'נדרים בולטים שעשו את המעבר לכיוון הגברי מן העבר הנשי. המפורסם שבהם הוא צ'אז בונו, שנולד כצ'סטיטי, בתם של בוני ושר, והפך לפני כחמש שנים באופן רשמי (כולל ניתוח מלא) לצ'אז. כשנה לאחר הניתוח צ'אז השתתף בעונה ה-13 של "רוקדים עם כוכבים" האמריקאית. כצפוי, לצד האהדה הציבורית והשיח הער סביב גופו ונוכחותו, נאלץ צ'אז להתמודד גם עם קיתונות של טרנספוביה, בין השאר מכיוונו של פסיכיאטר מקומי שדרש שיודח מהתוכנית לאלתר. הסיבה? לטענת הרופא הוא העביר מסרים מבלבלים לילדי אמריקה התמימים – וזאת על אף ש"רוקדים עם כוכבים" ידועה כבר שנים כסדרה המושכת דווקא צופים מבוגרים יותר מקרב הקהל האמריקאי. למרות זאת, צ'אז יצא כשידו על העליונה והצליח להשתתף בחלק נכבד מהעונה לפני שהודח, והפך בכך לגבר הטרנסג'נדר הראשון שהשתתף בתוכנית באחת הרשתות הגדולות בארה"ב (כשמדובר בתוכנית שאינה עוסקת בהיותו טרנסג'נדר). אחת מאושיות הפופ שתרמה לדיון על נזילותו של המגדר ולזכויות קהילת הלהט"ב היא ליידי גאגא, שאף יצרה בשנת 2011 אלטר-אגו גברי לדמותה בשם ג'ו קלדרון. בהמשך שרבבה בר רפאלי דמות מעורפלת מינית, כשהתחפשה לבחור בקמפיין קיץ 2014 של מותג המשקפיים קרולינה למקה. 
בר רפאלי. דמות מעורפלת מינית
 
אי אפשר לחתום דיון על שנת הטרנסג'נדרים בלי לדבר על התמיכה המופלאה של אנג'לינה ג'ולי בבתה שיילו פיט. פיט הילדה מסתובבת מינקות בשיער קצר, אינה מוכנה ללבוש "בגדי בנות", נראית בכל האירועים הרשמיים של המשפחה בחליפה ואף מתעקשת שיכנו אותה "ג'ון". בתחילה הגיבה התקשורת העולמית בלא פחות מהיסטריה למראה הילדה בת ה-8 הלבושה כמו בן. אך ללא ספק, שיילו נהנית מגיבוי משפחתי שכל ילד טרנסג'נדר היה מייחל לו. כשעימתו את ג'ולי בראיון טלוויזיוני עם בקשותיה יוצאות הדופן של בתה, היא ענתה בשלווה שהלהיטה את הפרשנים כי "שיילו אוהבת להתלבש כמו בן ומרגישה כמו אחד מהאחים שלה". 
 
ידוע שנערים ונערות טרנסג'נדרים נמצאים בקבוצת סיכון גבוהה להתאבדויות, אף יותר מחבריהם הגאים, מה שאומר שבראד ואנג'י עשויים בהחלט להפוך לאורים ותומים בכל הנוגע להורות מקבלת. לאחרונה אף פורסם כי ג'ולי חברה אל מנחת הטלוויזיה אלן דג'נרס, והשתיים נמצאות בשלבים ראשוניים של הפקת סרט על ילדים טרנסג'נדרים. אם ומתי יגיע הסרט לאקרנים עדיין לא ברור, אבל כשהוליווד מתגייסת - נושאים שוליים הופכים למיינסטרים כמעט בן ליל. לכן יכול מאוד להיות שעד שג'ון/שיילו תהיה בת 18, הפיצ'ר של אימא כבר יהיה לגמרי מיותר. ונאמר אמן.