זו תקופה טובה עבור דפנה לוסטיג, שמגישה בכל בוקר תכנית רדיו יומית, ומשיקה קולקציית משקפיים חדשה למותג "המשקיפה". הזדמנות מעולה לשאול אותה קצת על אושר, ולדעת איך אפשר לשמח אותה.



 איך את מגדירה אושר?

"אושר זאת היכולת למצות את כל התשוקות שלך, את כל האמביציות שלך ושתמיד יהיה לך מקום שלו לחזור אליו. מקום שיש בו אהבה, משפחה ושקט. כשאני מצליחה לעשות את כל זה אני מאושרת".


את מגדירה את עצמך כאדם מאושר?
"כיום אני מגדירה עצמי כאדם מאושר. החיים שלי עושים אותי מאושרת ואני אסירת תודה על כך. אני חושבת שאחרי תקופה ארוכה של חיפוש מצאתי איזון גם ברמה האישית: כאמא, כבת זוג, כאחות וכבת וגם בקריירה". 
 
מתי את הכי מאושרת?
"אני באמת מאושרת בהרבה מצבים, לא קשה לעשות אותי שמחה. אני מאושרת כשאני הולכת ברחוב ואני רואה אישה עם משקפי שמש של המותג שלי, והיא לא יודעת שהן שלי, וזה מונח עליה מושלם. אני מאושרת עם הבת שלי שבאה אלי בבוקר ולוחשת לי באוזן 'אמא קומי'. אני מאושרת כשאני עם בן זוגי. אני מאושרת כשאני מצליחה להצחיק מאזינים בתוכנית הבוקר שלי או להצחיק את אסי עזר, שמגיש איתי את התוכנית. אני מאושרת כשאני מוצאת שמלה יפה שעולה פחות מ-400 שקלים. אני מאושרת כשיוצאת לי עוגה בחושה. קל לעשות אותי שמחה. באמת".
 
מי האדם הכי מאושר שאת מכירה?
"לילי, הבת שלי. היא מאושרת מאוד כי היא עוד לא מכירה דברים שעשויים לגרום לה כאבים וקשיים. היא נאיבית נורא וקרטיב ענבים מסוגל לשמח אותה באופן שאנחנו כבר שכחנו. כלומר, אני מקווה שלילי היא האדם הכי מאושר שאני מכירה, כי אני עושה המון בשביל שהיא תהיה כזאת".
 
ספורט וכושר: קריטי לתחושת אושר ולבריאות נפשית?
"כן! הרבה פעמים כשאני נכנסת לתסכול או למצוקה מקצועית, זוגית או כלכלית אימון פותר לי את העניין ומנקה לי את הראש. כשאני רצה או צועדת על ההליכון עולים לי המון רעיונות. אני מרגישה שאני מתחזקת פיזית ונפשית מפעילויות כמו פילאטיס,TRX  או קרוספיט. אם הגוף שלי חזק יותר, הנפש שלי חזקה יותר. אני מאמינה בזה מאוד".
 
איזה תפקיד כסף משחק אצלך במדד האושר?
"כסף הוא אמצעי ולא מטרה, זה קודם כל. אני מרגישה שנוח לי כשהאמצעי הזה עוזר לי לקבל טיפולים שנחשבים כפריבילגיות כמו דיקור, טיפול פסיכולוגי או אימון אישי, שעוזרים לי לחוש מאושרת, מאזנים אותי ומביאים אותי למקום שלו יותר. אם יש לי רווחה כלכלית ואני יכולה להעניק לבת שלי את החיים הכי טובים, אני יכולה להיות עם ראש שקט". 
 
מה היה הרגע המאושר ביותר בחייך?
"הילדות שלי. הרגעים המאושרים בחיי היו חופשות החורף עם אבא שלי ז"ל. הוא עבד קשה מאוד ולא היינו רואים אותו הרבה במהלך השנה, אבל בכל שנה הוא לקח שלושה שבועות חופש מהעבודה ולקח אותנו לעשות סקי. באותם הרגעים הוא היה מאושר ופנוי מאוד. זה היה זמן משפחתי נטו עם נופים קסומים". 
אם היית צריכה לוותר לכל החיים על דבר אחד ועדיין להיות מאושרת: אוכל או סקס? על מה היה קל לך יותר לוותר?
"על אוכל. מה השאלה בכלל? אוכל וסקס הם שני דברים שהמפגש שלהם מערב אינטימיות ותשוקה. אני מבטאת את עצמי טוב יותר בסקס. אני לא בשלנית גדולה ואני לא אכלנית גדולה, אבל אני אוהבת לייצר את האינטימיות הזאת שיש בסקס, זה מסקרן אותי". 

מה העצה הכי טובה שקיבלת בנוגע לאושר?
"הפסיכולוג שלי אמר לי פעם שאדם מאושר הוא אדם שיכול להכיל אי ודאות. כוונתו הייתה לא להיכנס לחרדה ולהיסטריה כשהדברים לא מסתדרים לגמרי כמו שרציתי, ולפתח את היכולת לקבל את זה שלפעמים דברים לוקחים זמן. הרבה זמן. אני זוכרת את המשפט הזה כל יום ומשתדלת ליישם אותו".

איזה שיר/סרט/תוכנית טלוויזיה/יצירת אמנות תמיד עושה לך מצב רוח טוב?
"בימי ג'ואן ריברס זו הייתה 'משטרת האופנה'. עכשיו, כשג'ואן כבר לא איתנו, אני מתנחמת ב- MTV. אני חולה על קליפים חדשים".