כיצד את מגדירה אושר?

"אושר יכול להיות לרגע אחד קטן והוא יכול להיות למשך תקופה, בשניהם אתה מוצא את עצמך בתוך איזושהי בועה משלך שמכילה את כל מה שמתרחש סביבך. אתה מרוכז בתחושה הזאת שגורמת לך לתחושה עילאית שמעלה חיוך, דמעה או פעימת לב".

את מגדירה את עצמך כאדם מאושר?

כן, אני מגדירה את עצמי כאדם מאושר אבל לפעמים, אני צריכה להזכיר לעצמי שאני צריכה להיות מאושרת מכל מה שיש לי וממה שהשגתי בחיים. יש לי אורח חיים שהוא מרוץ אחד גדול ולפעמים אני שוכחת לעצור וליהנות ממה שיש לי. אבל בסופו של דבר אני כן מאושרת. בחלוקה ביני לבין בן הזוג שלי אז הוא האופטימי ואני הפסימית. אני תמיד דואגת ולחוצה והוא תמיד מרגיע ואומר שיהיה בסדר. אז למרות כל זאת, בסופו של דבר אני כן מאושרת אבל אני צריכה לדאוג לפנות יותר זמן על מנת לזכור שיש סיבות לחייך. אני שקועה מאוד בעבודה ובילדים ומשאירה מעט זמן לעצמי.

מתי את הכי מאושרת?
"קודם כל, לפני שהילדים שלי הולכים לישון אני דואגת לשבת יותר איתם כמה דקות לדבר על היום -  לשמוע ולהתעדכן. זה רגע מאוד אינטימי שלנו, אני יושבת לידם ופשוט נהנית מהם. זה עושה לי תחושה כזאת של אושר פנימי. בעבודה זה יכול להיות כשיוצא לי דגם נורא מוצלח או כשיש כתבה מפרגנת.

"אני חושבת שעם השנים אני יותר מתרגשת מדברים שקשורים לילדים. העבודה מאוד חשובה לי אבל פחות מרגשת אותי. אני מאושרת שהילד שלי מצליח במשהו. לדוגמא, היום הבן שלי סיים תיכון כיתה ט' ובא עם תעודה מרגשת. או לראות את הבת שלי מופיעה במופע בלט שהיא עבדה עליו קשה כל השנה ואז להגיע למופע סיום. הדברים האלו מאוד נוגעים. עשינו לבתי בת מצווה והכנו לה סרטון עם כל תמונות הילדות שלה וזה מרגש. הדברים האלו מאוד נוגעים לי".
מי האדם הכי מאושר שאת מכירה?
דור, הבן הקטן שלי בן ה-8. אני קוראת לו הילד שקם עם חיוך. הוא ילד שרוב הימים קם עם חיוך ויש לו מצב רוח טוב ושמחת חיים. הוא יודע ליהנות מדברים קטנים וגדולים. מן תמימות כזאת מקסימה וכיפית. יש לו המון תחביבים והמון דברים שהוא אוהב להתעסק בהם.

הוא אוהב קומיקס, קסמים ויש לו המון דמיון. הוא נכנס לתוך העומק של הדברים. הוא ילד נורא סקרן ונבון. זה כיף, כי לא כל אחד קם עם חיוך בבוקר.


 "שקועה מאוד בעבודה ובילדים ומשאירה מעט מאוד זמן לעצמי", נעמה בצלא. צילום: זאקו לוי

איזה תפקיד כסף משחק במדד האושר שלך?
"אני מודה, כשיש לי אפשרות להתפנק בדברים או במקומות שכיף לי להיות בהם זה מוסיף לי לתחושה של כיף, אך קודם כל חשובה לי הבריאות, העשייה, תחושת הסיפוק והמימוש העצמי.  אני בהחלט אוהבת שאפשר "לבזבז" על משהו שעושה לי כיף או לנסוע למקום שקוסם לי.

"אני אדם שאוהב מאוד עיצוב ואסתטיקה, אז ברגע שמקום קוסם לי בעיצוב ואסתטיקה זה מעניק לי תחושה של כיף. אני מאוד אוהבת לטוס ללונדון וזה דורש לא מעט כסף. דברים כאלו גורמים לי לאושר: מלון בוטיק או מסעדה טובה או כל מקום מפנק. אומנם זה רגעי אך זה בכל זאת יכול לעשות לך את היום, וזה עולה כסף. בנוסף, אני אספנית בנשמתי ואני יכולה למצוא פריט לאוסף שלי וזה יהיה רגע מאושר, אבל מהסוג שעולה כסף. אני אוספת חפצי וינטג' כמו בובות מגומי, פורצלן, קופסאות פח וכל מיני סוגים של כלים. זה אושר רגעי וחולף אבל זה מספק למצוא בובת פורצלן או קופסת פח מהממת עם דפוס שמעניין אותי".
מה היה הרגע המאושר ביותר בחייך?
"כשילדתי את ילדיי. אין דבר יותר ממלא באושר מלהחזיק תינוק שנולד". 
האם האושר האישי שלך מושפע ממה שקורה סביבך במדינה?
"כן. אני בהחלט נלחצת ממה שקורה במדינה וזה מעיק, מדאיג ומשפיע לגמרי. קודם כל בגלל שאני אימא. וגם כאשת עסקים. למשל במהלך "צוק איתן" או בכל מלחמה אחרת, נתקלים בבעיות כי זה בהחלט משהו שעוצר  את המכירות. עם זאת, הילדים כן באים קודם. גם אם יש למצב הפוליטי יש השלכות על העסק שלך, באותו רגע אתה יותר דואג לקיום, לילדים שלך, לעובדים שלך, לבית שלך ולכך שכולם יהיו בסדר ונעבור את זה. ושחס וחלילה לא יהרגו חיילים. זה מלחיץ וקשה להתאושש ממצבים כאלו. אי אפשר להיות מאושר ושמח בזמנים כאלו.

מה העצה הכי טובה שאי פעם קיבלת לגבי אושר?
"לשמוח ממה שיש לי וליהנות ממה שהצלחתי להשיג בחיים. לשמוח מהמשפחה ומהדברים הקטנים שהעולם מציע". 

איזה שיר/סרט/תכנית טלוויזיה/יצירת אמנות תמיד עושה לך מצב רוח?
"טלוויזיה לא כל כך יוצא לי לראות מחוסר זמן. אני כן מאוד אוהבת קולנוע. בקיץ האחרון עשיתי קולקציה בהשראת אנשים מהסרטים של וודי אלן. הסרט "שוקולד" של לאסה הלסטרם מדהים בעיני ויזואלית ויצרתי בהשראתו קולקציה. אני גם מאוד אוהבת לקנות ספרים ומגזינים של עיצוב פנים".