הנעליים של קארי ברדשאו, שמלות הוינטג' של הבנות מ"בנות" והמעילים הפסיכיים של בטי מ"בטי המכוערת" - לשאוב השראה ממלתחות טלוויזיונית הפך כמעט לקלישאה סטייליסטית.

במפתיע, מרביתנו מתעלמים מהעובדה שהמלתחה היא לא הפריט המעוצב היחיד שיכול להדליק אותנו בתוכניות הטלוויזיה האהובות עלינו. מרבית מהדמויות בתוכניות האלו מתגוררות בלוקיישנים מרהיבים, עם דגש על דירות אורבאניות מדליקות ומעוצבות שרק מחכות שנשאב מהן טיפים עבור הדירות האמיתיות שלנו. נכון, לרוב הדירות הטלוויזיוניות מגניבות יותר משלנו, אז כדי לתקוף את הקנאה הזו באופן קצת יותר פרודוקטיבי, אספנו את 10 הדירות הכי מופלאות על המסך הקטן וירדנו לסוף קסמן. 
 
1. מד מן – הדירה של דון ומייגן
אישה חדשה, דירה חדשה – כשדון נישא למייגן, השניים השתקעו במנהטן בדירה שניקרה את עיני הקולגות והשכנים. בשיאה, הדירה של מייגן ודון הייתה מופת של אורבאניות נוסח סיסקטיז, עם סלון שקוע, מטבח עם שולחן בר, ספה שלא נגמרת ומגוון גופי תאורה מסוגננים בכל פינה. הניגוד בין כל השיק הזה לבין הפרבריות המיושנת בה השאיר דון את בטי וילדיו רק העצים את הרושם.

 

 
הלוק מתאים ל: חובבי רטרו עם הרבה מקום בסלון.
לגנוב: את הבר הנייד שיוסיף שיק רטרו גם לדירה הכי צנועה. גם ההעדפה למנורות וינטג' תלויות על פני ספוטים חסרי נשמה היא ראויה בהחלט. ספוטים זה רע לעור הפנים, תשאלו את מייגן. 
2. הסדרה:  Orphan Black 
 
הדירה: של שרה מאנינג 
בסחרחרת ההתרחשויות של הסדרה העתידנית הממכרת, רוב האתנחתאות קורות בדירתם של פיליפ ושרה מאנינג – זו שאליה מתנקזים, בסופו של דבר, כל קצוות העלילה. מדובר בלופט אמנים מבולגן ומלא קסם, עם קירות חשופים, ציורים בכל פינה ואווירה כללית של כאוס יצירתי. החלונות התעשייתיים הענקיים מספקים את האור הדרוש, והקשתות הארכיטקטוניות – את מנת המסתורין ההכרחית. 
הלוק מתאים ל: בעלי חלל פתוח ורחב שחייבים מעט השראה לגבי איך לנצל אותו היטב.  
לגנוב: את פינת הישיבה – ספה יקרה למראה כעוגן מרכזי, כיסאות וכורסאות בסגנונות שונים מסביב, ציורים עם הרצפה, ופוף בתפקיד שולחן קפה. 

3. הסדרה: הבחורה החדשה 
הדירה: הלופט של החבר'ה
לא ברור כיצד שלושה רווקים ומורה מסתדרים יחדיו בחלל אחד, ועם זאת – לדירתם של ג'ס, שמידט, ווינסטון וניק יש קסם כה משכנע, שמתחשק לעבור לשם תיכף ומיד. בעוד שהחדרים האינדיווידואליים תואמים את אופיים של הדיירים – זה של שמידט יאפי, זה של ג'ס ילדותי, החלל המרכזי הוא זה שאוסף את כולם לסצנות החשובות באמת – והוא כולל שולחן אוכל ענקי, סלון נונשלנטי עם ספה פינתית מרווחת ומטבח עם בר בו מתרחשים כל ניסיונות הבישול הכושלים. וכמובן, השטח המרווח גם מאפשר משחקי תופסת וסיבובים על גלגיליות. 
הלוק מתאים ל: לשותפים בלופט מטורף בפלורנטין שמעוניינים להפריח קצת נשמה בשממת החלל המשותף.
לגנוב: את שולחן העץ הגס והכייפי ואת הקיר הכחול במטבח, שיאיר בחיוביות גם סירים ישנים וצלחות מתקופת קום המדינה. 

4. הסדרה: חברים 

הדירה: של מוניקה ורייצ'ל
הקירות הסגולים. המסגרת על הדלת. המטבח המאובזר. המרפסת, לעזאזל. הקירות הלבנים החשופות הקדימו את הטרנד בשני עשורים לפחות, הפוסטרים והווילונות העצומים מוסיפים נגיעות של סבתא-שיק והספה הלבנה, שלעולם לא מתלכלכת – מה עוד אפשר לבקש? הדירה האייקונית ביותר בטלוויזיה הואשמה לא פעם בעדר ריאליסטיות מוחלט, במיוחד בהתחשב בקריירות ובמשכורות המפוקפקות של הליידיז שאכלסו אותה, ועם זאת – זוהי פיסה של קסם עיצובי טהור. לא פלא שכשנערך מפגש המחזור של כוכבי התוכנית במהלך 2014 בתוכנית של ג'ימי קימל, הנושא שתפס את מרבית הכותרות היה האופן המופלא בו שחזרו עבור הצילומים את הדירה. 
הלוק מתאים ל: זוגות אורבאניים מגניבים עם אהבה לוייב אקלקטי. 
לגנוב: את כיסאות המטבח היצירתיים ואת הגישה הכללית – הגזמה בפרטים הקטנים, יותר מדי עציצים ותמונות, וקירות בגוון מזעזע וגאוני גם יחד. חיים רק פעם אחת, חברים. 

5. הסדרה: סקנדל

הדירה: של אוליבייה פופ
 
פותרת המשברים המגניבה בטלוויזיה אוהבת בז', לבן, ויין אדום – שילוב בלתי הגיוני שהיה מכניס כל דירה אחרת לצרות צרורות. לא את פופ : מעוזה האלגנטי הוא מופת של מגזיני עיצוב, בסקאלה חומה-בז'-אפורה, מהשטיח המלטף בסלון ועד מסגרות התמונות על השידה. חדר השינה מאובזר במיטה עם משענת רכה וכורסה לבנה – אתם יודעים, להשליך לעברה את חליפות העסקים . את פינת הסלון מקשט פסנתר כנף עתיק – עוד חידה, היות ומיס פופ מעולם לא נוגעת בו. 
הלוק מתאים ל: חובבי מינימליזם עם דירה בינונית עד גדולה ואפס חיות בית וילדים. 
לגנוב: את ההחלטה החכמה ללכת על קבוצת צבעים רגועה, שבהכרח תיראה יוקרתית יותר מבלגאן בעין. ואולי, אם יש לכם כוח, את נוכחותם של חפצי "סטאטוס" חסרי שימוש שמוסיפים טעם – שמיכות שלא תתעטפו בהם, מנורות שלא תדליקו, וכמובן פסנתר אימתני. 

6. הסדרה: מינדי 

הדירה: של ד"ר מינדי להירי
 
דירת הרווקות המושלמת הזו היא צבעונית, מגניבה, עם אישיות ברורה ואינספור פיצ'פקס צוברי אבק מקסימים. מינדי אוהבת ספסלים כחולים וצהובים, הדפסים ססגוניים וכריות נוי, גלויות ממוסגרות וגופי תאורה עם קטע, וכל אלה פזורים ברחבי דירתה בעומס חינני. ואם כל זה לא מספיק, חדר השינה טומן בחובו 'פינת DIY' בה הרופאה העסוקה משחקת עם חתיכות בד וארון רחב ידיים מלא בנעלי עקב. כמו קארי בראדשו, רק שלמינדי אשכרה יש משכורת שמאפשרת לכל זה לקרות. 
 

צילום" יח"צ
הלוק מתאים ל: בחורות יצירתיות וחובבות צבע שחיות לבד – כל כריות הנוי האלה לא יעברו את מבחן הבן זוג.
לגנוב: את התעוזה בכל הנוגע לאמנות ביתית – הדפסים וצילומים ממוסגרים תלויים בכל מקום, מהמבואה ועד האמבטיה. גם השולחן השקוף מאחוריו מינדי רוקחת פוסטים חריפים הוא רעיון מקורי ואוורירי שלא מכביד על החלל. 


7. הסדרה: קשר דם 

הדירה: בית משפחת רייבורן
 
פספסתם את 'קשר דם' המצוינת של Netflix? ההפסד כולו שלכם. הדרמה המשפחתית, שמתרחשת ב –Keys החלומיים של פלורידה, מפליאה לייצר אווירת חופשה נחשקת, לא מעט בזכות הלוקיישן – הבית רחב הידיים, שממוקם על שטחו של ריזורט בבעלות משפחתית. המרפסות עמוסות כורסאות קש ופונות אל האוקיאנוס והדקלים, המטבח המרכזי לבן כשלג ממוקם מסביב אי מזמין, חדרי השינה מלכותיים וכוללים מיטות אפריון כך שלא חסר פינות קסם להסתתר בהן וללחוש סודות כמוסים.
הלוק מאתים ל: מי שחי במושב, במדבר או ליד הים ורוצה להרגיש בחופשה תמידית.
לגנוב: את הוייב הבוהמייני ומלא האור של החלל. בהיעדר תקציב, פשוט נסו לשלב כמה שיותר פריטים לבנים או עשויים קש ולשמור על אור יום. 

8. הסדרה: בנות 

הדירה: של שושנה
 
מכל הדירות בסדרה הברוקלינאית האהובה למרות הכול, הדירה של שושנה המופרכת היא המעניינת ביותר. מחד, אוסף קלישאות – פוסטר של "סקס והעיר" ועוד אחד שמזכיר Keep Calm and Carry On, וורוד בכל פינה, ארון בגדים במטבח. מאידך, זוהי דוגמא טובה לעיצוב חכם בחלל קטן יחסית – עומס הפרטים הקטנים מחפה על העדר האוויריות וכמות ההומור בפריים אחד מעוררת הערצה. גם לנו בא מדבקה של מגדל אייפל על המקרר, ולב שכולו מנורות קטנות בחדר השינה.
 

 
צילום: יח"צ

מתאים לך אם: חללים קטנים בבעלות נשית, בעיקר כאלו שממוקמים בתפוח "הגדול" (תל אביב).
לגנוב: את הספה המודפסת ואת הווילונות הדרמטיים באופן מפתיע. וגם את התוספות החמודות – שידה מודפסת, אהילים במקומות בלתי צפויים, סובינירים מחו"ל ועוד הוכחות לטעם קוסמופוליטי ומפותח. 
 
9. הסדרה: קבלו אותי 

הדירה: של ג'וש
 
מאוסטרליה מגיעה לטלוויזיה הגיי החמוד בתבל, שמתגורר עם שותף מצוברח בדירה החמודה בתבל. הדירה המככבת בסדרה כאילו נשארה בסבנטיז, ולטובה – הסלון והמבטח מדגמנים חומרים בלתי פופולאריים בעליל כמו פורמייקה וסריגת קרושה, בשילוב עם סממנים היפסטריים עכשוויים כמו מוצרי חשמל צבעוניים, שורות של מנורות על הקיר, וטפט כאמירת עיצוב אירונית. 
הלוק מתאים ל: רווקים שלא חוששים מקצת אופי או זוגות ברי מזל שירשו את הדירה של סבתא.
לגנוב: את האקלקטיות שמפגישה כמה תקופות וסגנונות לכדי לוק מיוחד וחמוד, בדיוק כמו ג'וש עצמו. וגם את הטבח הירוק והשולחן הוורוד – שילוב מגזרת ה"איך לא חשבו על זה קודם?". 
 
10. הסדרה:  דאונטון אבי 

הדירה: אחוזת דאונטון
 
נדמה שהעושר של הדרמה הבריטית החביבה גובר בקלות על רצפות הפרקט וגופי התאורה המודרניים. מה זה בקלות? באלגנטיות של באטלר מנוסה. מרהיטי העץ הכבדים, דרך הכורסאות המרופדות בקטיפה ועד לפמוטים ושנדלירים, האחוזה מעולם לא נראית גסה או מוגזמת, ובדיוק כמו הבגדים ומראות האיפור שכבר זכו לגרסאות מסחריות – כך גם מתחשק לאמץ כל פינה ופינה להתחיל לברבר במבטא בריטי. באגף השני, זה של המשרתים, גם לא חסר סטייל  שמוכיח שהמינימליזם מעולם לא נראה טוב יותר. 
הלוק מתאים ל: יורשים ורוזנים, או לחילופין, אנשי האצולה הישראלית המקומית (קרי, דיירי המגדלים). 
לגנוב: את כלי ההגשה והאביזרים. נחושת, ממנה עשויים כלי המטבח, מאוד טרנדית השנה, וכך גם קרמיקה לא מעובדת.