איך את מגדירה אושר?


"כשאני מצליחה לאזן בין האושר הרגעי לאושר ארוך הטווח. האושר הרגעי זה דברים קטנים. קניתי פרחים לבית, בישלתי ארוחת ערב טעימה, עשיתי שיעור יוגה שהעיף אותי, ביליתי שעה בלקרוא ספר עם הטלפון בחדר השני. האושר ארוך הטווח הוא רגעים קטנים שבונים אותי קדימה ומחזקים את הזוגיות שלי, את החיים שלי, את מערכות היחסים שלי עם אחרים וכדומה. יום שבו השגתי קצת מזה וקצת מזה הוא יום שאני מסיימת עם תחושת סיפוק ואושר".



מתי את הכי מאושרת?


"כשאני בתוך הרגע. בין אם זה בישיבה עם בן זוגי על ספסל ביום יפה או בהופעה של להקה אהובה. כשאני ממש שם ואין מחשבות על אתמול ומחר אלו תמיד הרגעים הכי טובים שאני זוכרת שנים".



מי האדם הכי מאושר שאת מכירה ותמיד תתקשרי אליו כשאת צריכה עידוד?


"זו שאלה מורכבת כי זה מאד תלוי באיזה סוג עידוד שאני צריכה. אבל לדברים הגדולים באמת אני מתקשרת לאבי, בן זוגי. לאו דווקא כי הוא הכי מאושר מכל האחרים, אבל הוא זה שיודע איך לשמח אותי".



ספורט וכושר: קריטי לתחושת אושר ובריאות נפשית?


"קריטי זו לא מילה! אני לא רגועה בשבוע שלא התאמנתי בו בכלל ואם כבר מדברים על להיות בתוך הרגע אין כמו שיעור אופניים או יוגה כדי לרוקן את הראש לחלוטין ורק לתת לך להיות. אני גם סוג דם O אז פעילות אירובית מאד חשובה למערכת שלי".



איזה תפקיד כסף משחק במדד האושר שלך?


"כסף לא משחק תפקיד גדול אבל ברור שהוא חלק מהעניין. אני יודעת שיש לי מזל גדול לחיות את אורח החיים שאני חיה. שיעורי ספורט כל שבוע ופעילויות גדולות כמו טיולי סנובורד או גלישה הם לוקסוס מפנק שכרגע קשה לי לדמיין את חיי בלעדיהם. אפילו התחושה הזו של לבוא הביתה אחרי שהייתה עוזרת וכל הבית נקי ואני לא עשיתי את זה? אושר עילאי. בשבילי, זה לא בגדי מעצבים או בקבוקי שמפניה אבל תזרים המזומנים שמאפשר את רמת הבסיס שלי הוא כמובן קריטי ואני מעדיפה לעבוד עוד שעתיים ביום כדי לתחזק אותו".



מה היה הרגע המאושר ביותר בחייך?


"אין לי יכולת לבחור. אני יכולה לומר שאם הייתי עושה רשימת 20 הרגעים המאושרים בחיי לפחות 3 מהם קרו בירח הדבש שלי אז אולי כחוויה כוללת ירח הדבש לוקח את הקופה. לקח לנו שנתיים אחרי הנישואים לצאת לירח דבש כמו שצריך כי רציתי שהוא יהיה ארוך יחסית וזה היה כל כך חשוב לחוויה. לוקח שבוע רק להתנתק מהחיים. אולי בעוד כמה שנים נעשה שוב טיול כזה עם ילדים בעזרת השם".



האם האושר האישי שלך מושפע ממה שקורה סביבך במדינה? מנושאים חברתיים?


"רמת התסכול שלי מושפעת מהמדינה או מנושאים חברתיים לא האושר. מצד שני, במילא בזמנים שבהם את בתסכול את פחות מתעסקת באושר. אני רק מזכירה לעצמי בקול שקט בתוך הראש (תוך כדי קיטור על ביבי) שאני מודה על כל הברכות בחיי ולא מתנתקת מהמקום הזה".



אם היית צריכה לוותר לכל החיים על דבר אחד ועדיין להיות מאושרת: אוכל או סקס, על מה היה יותר קל לך לוותר ולמה?


"או וואו, (צוחקת בקול) שאלה בלתי אפשרית לחלוטין. הרי אוכל זה סקס לחושי הטעם שלי".



מה הדבר שיכול ברגע אחד להרוס לך את האושר?


"לפגוע/לאכזב מישהו שאני אוהבת כי לא שמתי לב למעשים או המילים שלי. לפעמים משפט קטן לא במקום שאמרתי יכול אחר כך להרוס לי את היום. על זה נאמר ״אל תהיה צודק תהיה חכם״ וזה בייחוד נכון עם המשפחה, זוגיות והחברים הכי קרובים שלפעמים דווקא איתם אני יכולה להיות הכי רגישה מהסיבות הלא נכונות".



העצה הכי טובה שאי פעם קיבלת לגבי אושר?


"תשמרי את הכוח בידיים שלך. אל תתני לאנשים אחרים להחליט מתי את מאושרת ומתי הם יכולים לפגוע בך או לבאס אותך. תהיי אדון לגורל של עצמך וככה תהיי רוב הזמן מאושרת. עוד עצה טובה היא- אל תשפטי אחרים, כך הם גם לא ישפטו אותך ותהיה לך עוד יכולת השפעה על סוג האנרגיה שנכנסת לך לחיים".



איזה שיר/ סרט/ תוכנית טלוויזיה/ יצירת אומנות תמיד עושה לך מצב רוח?


"כל דבר של לאונרד כהן. מבחינת קולנוע אני מאוד אוהבת סרטים שמבוססים על קומיקס וגם סרטי קומדיה אמריקאים. גם אומנות גורמת לי לאושר. אני אוהבת להיכנס לגלריות ברחוב 28 אם במקרה אני בשכונה. לפעמים אני נכנסת ל-5 ולא קורה לי כלום באף אחת ולפעמים יצירה אחת כל כך תספק אותי שאני כבר לא אכנס לעוד גלריות כדי לשמור את התחושה של האחת למשך כל היום. אני אוהבת דברים שמספרים סיפור אבל לא באופן ישיר מדי".



הקלישאה הכי שגויה לגבי אושר היא?


"שאושר הוא משהו ש״קורה״ לך ברגעים מסוימים. אני מאמינה שאושר הוא לא רגעים, אושר הוא בחירה".