לחיות בבית של ניו יורקר אמיתי

אומרים שאפשר להוציא אדם מניו יורק אבל אי אפשר להוציא את ניו יורק מליבו של אדם. יש משהו בעיר העצומה והמגוונת הזו שנחרט לנו בזכרון ולרב יהיה זה זיכרון טוב של חופש, אנרגיה, סטייל, קצב, צבעוניות, מגוון וערבוביה של הכל יחד. רבים מאיתנו היו רוצים להנות מהזיכרונות והתחושות האלה גם בחיי היום יום ולכן ניו יורק הפכה כבר מזמן למושא להשראה בעיצוב פנים בבתים רבים. 
לוק ניו יורקי מקורי

עם גל המהגרים שפקד את ניו יורק בסוף המאה ה-19 החלה תנופת בנייה של בנייני לבנים אדומות שהיו חומר בנין חסין מפני אש, מבודד  וזול יחסית. רחובות ניו יורק התמלאו בבתי לבנים אדומות. הקירות היו אדומים כלפי חוץ ומחופים וצבועים בלבן כלפי פנים. עם השנים גילו הניו יורקרים את שכבות הלבנים המקוריות, צבעו אותן והביאו לאפקט הניו יורקי הידוע של קירות בריקים.
 
סביבת מגורים נוספת המזוהה עם ניו יורק היא הלופטים התעשייתיים. בשל מצוקת הדיור תושבי ניו יורק רבים הסבו מבני תעשייה לדירות מגורים וכך אנחנו זכינו להכיר מבני מגורים בהם בלטו אלמנטים של בטון חשוף וגס.


 
הבסיס הניו יורקי

רבים מנסים להשיג תחושה וסטייל ניו יורקי באמצעות הלבשת הבית ושימוש בתמונות של העיר הסואנת, אולם כדי לקבל את תחושה עמוקה ואמיתית מהעיר, הדגש חייב להיות דווקא על ה"גמרים". אלה הם אלמנטי הריצוף, החיפוי והצבע שנותנים אופי עמוק ואמיתי לבית.
 
הכנו לכם רשימה של אלמנטים בסיסיים שיהפכו את הבית שלכם לבית של ניו יורקר אמיתי:
 
קירות בריקים

גם אם הבית שלכם לא בנוי מלבנים אדומות, את אפקט הבריקים ניתן להשיג בקלות יחסית על ידי חיפוי קירות הפנים. אנחנו ממליצים לבחור קירות מרכזיים בבית, על מנת שיתנו את הטון. כיום ניתן להשיג בריקים במגוון גוונים, צורות וחומרים ואל תתפלאו אם תגלו שחלק מהדגמים נושאים את שמה של ניו יורק ומוסדותיה.


 

פרקט עץ בגוונים חומים כהים

רצפות עץ היו הרצפות המקוריות בבתי דירות בניו יורק ולכן מזוהות כל כך עם העיר. פרקט בצבע עץ חום כהה ועמוק יוסיף מאוד לחמימות של הבית וישבור בצורה אלגנטית את הקרירות שעשויים לשדר קירות הבריקים.
 
בטון חשוף

דיברנו על מבני תעשייה, דיברנו על בטון חשוף. הלופטים במבני התעשייה כללו קירות בטון חשוף והפכו לטרנד חם בעיצוב הפנים. כיום אין צורך לחשוף את קירות הבטון המקורי של הבית וניתן להשתמש באריחי בטון בגדלים וגוונים שונים או לחלופין בשיטת שכבות מילימטריות על גבי משטחים וקירות.
 
חיפוי קרמיקה לבנה ומבריקה

תחנות המטרו בניו יורק וכן חדרי המקלחת הוותיקים מכתיבים את השימוש באריחים קרמיקה לבנים ומבריקים. האריחים משתלבים נפלא בחדרים רטובים ויתנו את הפונקציונליות והלוק הנכון גם במטבחים. את החומרים והאלמנטים הניו יורקים ניתן כיום למצוא, לשמחתנו, במגוון חנויות ישראליות. 

מוגש באמצעות חברת מילסטון המייבאת ומייצרת מוצרי בריקים, חיפויים, פסיפסיים ושלל כלי עיצוב מרגשים.