נסו להיזכר, עד כמה היינו אוהבים ללכת לחוגים בתור ילדים, אז למה לנו להפסיק עם זה גם היום? חוגים הם לא רק פעילויות לילדים. אם אתם תוהים איך אפשר להעשיר את הזמן שלכם אז זה הזמן להכיר את החוגים המומלצים ביותר למבוגרים


ציור

אומרים שבכל אחד מאִתנו מסתתרת נפש של יוצר. החכמה היא למצוא את אותו כישרון ייחודי שיש רק לנו. אחד החוגים הפופולאריים ביותר בעולם המבוגרים הוא ללא ספק חוג ציור, שרבים חולמים להצטרף אליו בשלב כזה או אחר של חייהם. אגב, מדובר באחד החוגים המבוקשים ביותר בקרב בני גיל הזהב, שמוצאים הרבה מאוד שקט ביצירה על הדף הלבן והנקי, המחכה לתנועות ידיהם.



פיסול

עוד חוג שיכול להוציא את מיטב הכישרון מכם, הוא הפיסול: החציבה באבן, העבודה עם המשטחים הקשים, הפיסול של חומרים אלסטיים וגמישים - כל אחד מאלו יכול להפוך גם את האדם הרחוק כמרחק שנות אור מאומנות, ליוצר מרשים. חוגי הפיסול פזורים בכל רחבי הארץ, ובדרך כלל הם עמוסי משתתפים המחפשים לחצוב מהאבן את כישרונם.



גיטרה

מי מאִתנו לא חלם לפרוט על גיטרה בסגנון ספרדי, או לנגן בחשמלית מסמרת שיער, כמו הרוקיסטים הגדולים ביותר? ואם לא הספקתם לעשות את זה בגיל צעיר, אין זה אומר שאתם לא יכולים לעשות את זה בגיל מבוגר: אין גיל למוזיקה, ואין 'דד-ליין' לזמן שבו אפשר ללמוד משהו חדש. אז צאו לדרך והראו לכולם שגם אתם יודעים כיצד לפרוט על המיתרים הרגישים ביותר, ובאומנות.



פסנתר

אם תמיד חלמתם לבצע רסיטל מדהים מול קהל של אלפים, וגם אם רק רציתם לנגן באוזני האהובה את הצלילים הענוגים ביותר, הפסנתר מחכה לכם. בניגוד לגיטרה, למשל, לפסנתר יש תדמית 'מבוגרת' יותר, מה שיאפשר לכם להיכנס מנוחות יתרה לנעלי האומן שמאחורי הכנף הגדולה. תתפלאו, אך ישנם כיום חוגי פסנתר רבים בישראל, לאורכה ולרוחבה, כך שגם ההגעה למקום לא תהיה מורכבת עבורכם כנראה.



פיתוח קול

הקול שלכם הוא משהו שאתם מרגישים שאפשר להוציא ממנו יותר? תנו למורים הטובים בישראל לפיתוח קול לסייע לכם במשימה. בארצנו הקטנטונת ישנם לא מעט מורים מעולים לפיתוח קול, שיוכלו לסייע לכם לשפר ו'לשכלל' את הקול שלכם - בין אם אתם רוצים לעשות זאת כתחביב, ובין אם זה יהיה הצעד הראשון בדרך להקמת הלהקה שלכם.



יוגה

מה עוד אפשר להגיד על יוגה שלא נאמר כבר? מיליונים ומיליארדים של אנשים נהנו ונהנים ממנה בכל יום, ואין שום סיבה שאתם לא תיהנו ממנה גם כן: היא ממריצה את הדם ומרגיעה את הנפש, היא משפרת את היציבה והופכת אתכם לרכים וגמישים יותר. היא טובה כדי לפתוח אִתה את היום, היא נהדרת למי שמחפש הפסקה מהכול והיא מושלמת לסופו של יום עמוס ומלא התרחשויות. נסו חוג כזה, ולא תרצו להפסיק.



פילאטיס

הפילאטיס מציע עוד פעילות גופנית נהדרת, שלא רק תשפר את הרגשתכם, אלא ממש תעשה מכם אדם חדש: היא מותחת את השרירים, משפרת את הגמישות, שורפת קלוריות ומעצבת את הגוף. היא מתאימה לנשים ולגברים, לצעירים בנפש ולצעירים בגוף, למי שמעולם לא עשה כושר בחייו ולמי שמקפיד להתאמן באופן קבוע. חוג פילאטיס הוא כמתנה נפלאה לגוף שלכם.



קרב מגע

אומנות הלחימה הישראלית, שהפכה להיות שם דבר בעולם כולו, היא אמנם לא משהו שתמצאו ביפן או בסין, אך היא אומנות לחימה פרקטית - כזו שתשמור עליכם במקומות מפוקפקים, כזו שתגן עליכם במצבים מפתיעים או לא נעימים. ראוי שכל אדם יצטרף לחוג קרב מגע קרוב למקום מגוריו, כדי להפוך את עצמו למכונה משומנת של הגנה עצמית. בתקווה שלא תזדקקו לה לעולם...



יח"צ



קפוארה

הקפוארה היא אולי הצד השני של עולם אומנויות הלחימה, בהשוואה לקרב המגע - אומנות לחימה שמשלבת בין תרגילים לריקוד. לא במקרה היא נוצרה בברזיל, מדינה שבה השמחה והריקוד מהווים חלק בלתי נפרד מהחיים, אך גם המלחמה והסכנה היומיומית (לפחות באזורים מסוימים של המדינה). אומנות הלחימה הסקסית הזו לא רק תחדד את חושיכם ותשפר את תנועותיכם, היא גם תציג אתכם במלוא הדרכם.



יח"צ


בישול

אם כבר תשוקה, ואם כבר סקסיות, הרי שאין טוב יותר מהתשוקה לאוכל. מי שאוהב את המטבח, רוצה לדעת יותר על שיטות הבישול ומעוניין לשפר את יכולותיו באזור זה של הבית, מומלץ שיצטרף לחוגי הבישול הרבים הפועלים כיום בארץ. סדרה של שיעורים - והנה אתם הופכים לטבחים מן המניין, שיודעים גם כמה 'טריקים' מעניינים ומסקרנים.