"מה יהיה? אם היא תלך יותר חשוף מזה אנחנו נראה לה את הרחם". אז נכון, זו נשמעת כמו דאחקה מפגרת משנות ה-80. בדיחת קרש מטומטמת שסבתא שלכן הייתה מספרת ברגעי שיעמום. או אם תרצו להגדיל ולהיות ביקורתיים, כמו אנקדוטה מיזוגנית ופולשנית שנועדה למשטר את הגוף הנשי על שלל הביטויים האופנתיים שלו. בכל אופן, נדמה כאילו המשפט הזה שכולו אנכרוניסטי ומטופש, ונתקלתי בו השבוע בפייסבוק, כמעט נתפר במיוחד למידותיה של קים קרדשיאן, הגברת הראשונה של הפפראצי והגלאם של השנים האחרונות.



שערוריות, איברי גוף עסיסיים ושאר ירקות היו מאז ומעולם מנת חלקה של הכוכבת, אבל נדמה שבשבועות האחרונים אף אחד לא מצליח שלא להגניב את דעתו לגבי הבחירה שלה להסתובב ברחוב ובאירועים ציבוריים שונים נטולת חזייה. לרוב, גם תוך שהיא לבושה בבדים שקופים למדי שחושפים באופן שלא משתמע לשתי פנים את העובדה שהיא לא לובשת חזייה. קרדשיאן היא לא האישה היחידה שמדגמנת בחודש האחרון את הלוק; גם אשת החברה הידועה יולנדה חדיד - אמן של בלה וג'יג'י חדיד, הדוגמניות ונערות הזוהר המדוברות ביותר של הרגע - נתפסה הולכת ברחובות ניו יורק בחולצה שקופה לחלוטין. חדיד האם בת 52, למי ששאל.



שברה את הטאבו, ריהאנה. צילום: רויטרס
שברה את הטאבו, ריהאנה. צילום: רויטרס



בגדול, אני לחלוטין מחבבת את ההתנהלות של קרדשיאן את חדיד. הבחירה שלהן להתלבש איך שבא להן ולשחרר את עצמן מעולה של החזייה היא בהחלט מבורכת. לא מעט משום שלא מדובר בילדות שובבות, אלא בנשים בשלות, שתיהן אמהות, וללא ספק אני רואה בעובדה שהן בועטות בקלישאות של "איך אמהות ונשים שהן אינן נערות אמורות להיראות ולהתלבש" כדבר מופלא ופמיניסטי למדי. קרדשיאן הבשרנית מצדה גם בועטת בעובדה שאישה בעלת חזה גדול חייבת ללכת בחזייה. ללא ספק, לו היה מדובר באישה בעלת חזה קטן, היא בהחלט הייתה זוכה לפחות סיקור ופחות צקצוק. הרי זו לא הפעם הראשונה שנשים בעין הציבורית בוחרות ללכת חשופות חזה בפומבי. עוד לפניה עשו זאת קייט מוס וריהאנה. שתיהן נשים קטנות חזה שזכו לפחות קיתונות של ביקורות. בכך הן ללא ספק שוברות שני


שחררו את הפטמה


טאבואים שאני שמחה שיישברו. מאבק חשוב נוסף שקרדשיאן וחדיד עוזרות לו הוא מאבק ה-Free the Nipple, שהוא מעט עקר לטעמי, שכן מיליוני שנות התמוגגות לחזה הנשי הפכו אותו לכזה שאין לנצח בו. אבל עדיין מדובר בהחלט במאבק פמיניסטי מבורך שמנסה לנרמל את הפטמה הנשית כשווה לזו של הגבר. מצד שני, קשה להאמין שהלוק הזה יכול להיות רלוונטי או להעצים במיוחד נשים מן המניין. למרבית הנשים בעלות החזה הגדול אין חזה קופצני כשל קרדשיאן (אל תדאגו, אני בטוחה שגם שלה נראה כזה בעקבות כמה התערבויות כירורגיות). כמו כן, מרבית הנשים בעלות החזה הגדול יסבלו מכאבי גב בלי תמיכה ראויה. ובכלל, זה לא נחשב לא חוקי ללכת בעירום?



קשה שלא להרגיש שהעולם איבד שליטה, שרון פרי. צילום: אינסטגרם
קשה שלא להרגיש שהעולם איבד שליטה, שרון פרי. צילום: אינסטגרם



אגב, לא שיש קשר בין החלטה אישית לחשוף את גופך לבין אקט אלים ופלילי כמו זה שאני הולכת לדבר עליו כעת, אבל הדיון כולו גרם לי לחשוב גם על המקרה של שרון פרי. ללא ספק, אנחנו נמצאים כרגע בתקופה מבלבלת למדי כשזה נוגע לגבולות החשיפה ולבעלות אדם על חייו וגופו האישי. לא מעט בשל הרשתות החברתיות, שגורמות לנו להרגיש כאילו אנחנו חיים בעולם שכולו בלתי אמצעיוּת וחשיפה כדרך חיים. העובדה שהבחור שגנב את מכשירה הנייד של פרי העלה את התמונות האישיות שלה לעמוד האינסטגרם שלה נשמעת כמעט כמו סצינה מסרט נעורים נוראי שהיה יכול לעלות לאקרנים ממש בשנים אלו. בין החשיפה הלא מתנצלת של קרדשיאן וחדיד לזו שנגנבה מחזקתה הבלעדית פרי, קשה שלא להרגיש שהעולם הזה לחלוטין איבד שליטה. בכל אופן בנות, חדיד וקרדשיאן מגניבות בהחלט, אבל אני לא הייתי ממהרת לשרוף את החזייה. אני לא יודעת איך זה אצלכן, אבל שלי יקרות למדי.